Γερμανικό Grand Prix: Τί να περιμένουμε;

Κοινοποίησε το άρθρο

Δεν είναι εύκολο να πει κανείς ότι επιστρέφοντας στο Χόκενχαιμ – μια καθιερωμένη διαδρομή – είναι σα να πηγαίνουμε σε μια ολοκαίνουργια πίστα, αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει φέτος.

Την τελευταία φορά που η F1 βρέθηκε εκεί ήταν το 2014, η πρώτη χρονιά της υβριδικής εποχής. Από τότε έχουν γίνει μεγάλα βήματα στην εξέλιξη των μονοθεσίων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιμένουμε χρόνους πολύ πιο γρήγορους απ’ ότι πριν δυο χρόνια, με συνέπεια την αύξηση των απαιτήσεων από τα ελαστικά. Η Pirelli επέλεξε τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα για τη Γερμανία (σ.σ: είναι ίδια επιλογή με το προηγούμενο αγώνα στην Ουγγαρία). Πρόκειται ουσιαστικά για πιο “σκληρή” επιλογή δεδομένου ότι πριν δυο χρόνια στο Χόκενχαιμ υπήρχαν διαθέσιμες η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

Η πίστα έχει λίγο απ’ όλα με γρήγορες ευθείες αλλά και ένα πιο τεχνικό κομμάτι, αυτό του Σταδίου.

Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τον καιρό: Το Σάββατο των δοκιμών του 2014 η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτασε στους 38 βαθμούς Κελσίου.

Η επιφάνεια οδοστρώματος στο Χόκενχαιμ είναι εξαιρετικά ομαλή αυτό βοηθά στον περιορισμό της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.

Είναι σημαντική η προστασία των πίσω ελαστικών καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο αργών στροφών.

Όπως η πρόσφυση έτσι και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι κλειδί: Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλες επιβραδύνσεις.

Η στροφή 5 φορτίζει με μεγάλα ποσά ενέργειας τα ελαστικά: Είναι μια αριστερή παρατεταμένη που αντιμετωπίζεται σχεδόν σαν ευθεία από τους οδηγούς.

F1 Pirelli GP Germany Preview 4

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

Άσπρη μέση: Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.

Κίτρινη, μαλακή: Υποχρεωτική η επιλογή ενός σετ, η προσαρμοστικότητά της θα την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή στον αγώνα.

Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς στις δοκιμές αλλά και στην αρχή του αγώνα. Επίσης δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ:

Ο Nico Rosberg κέρδισε στον εντός έδρας γι’ αυτόν αγώνα με στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στους γύρους 15 και 41. Η πολύ μαλακή γόμα ήταν περίπου 1 δευτερόλεπτο ταχύτερη από την μαλακή.

Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο teammate του Rosberg, Lewis Hamilton τερμάτισε 3ος ακολουθώντας μια σπριντ στρατηγική 3 αλλαγών. Ο Βρετανός που εκκινούσε 20ος μετά από ένα ατύχημα στις δοκιμές, κέρδισε 17 θέσεις στον αγώνα.

F1 Pirelli GP Germany Preview 7

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Το Χόκενχαιμ είναι περίπου άγνωστο: Δεν έχουμε τρέξει εκεί για δυο χρόνια και παλιότερα ο αγώνας εναλλάσσονταν με το Νίρμπουργκρινγκ οπότε όλοι βασίζονται σε ετεροχρονισμένα στοιχεία του αρχείου τους σε αντίθεση με άλλες πίστες. Τα μονοθέσια είναι προφανώς πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι το 2014 γι’ αυτό η επιλογή ελαστικών που κάναμε, είναι ένα βήμα σκληρότερη από την προηγούμενη φορά. Το 2014 αξιοσημείωτες ήταν οι μεταβολές του καιρού. Στον αγώνα η θερμοκρασία ήταν 20 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από την πολύ υψηλή (38) που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Καθώς η εποχή είναι ίδια, υπάρχει πιθανότητα να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχο εύρος διακυμάνσεων ».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

Δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές σε διαδρομή και οδόστρωμα από το 2014.

Αμέσως μετά το Γερμανικό GP θα κάνουμε δοκιμές ελαστικών του 2017 με τη Ferrari στο Φιοράνο.

Για την υπόλοιπη F1 αρχίζει το καλοκαιρινό διάλλειμα με τα εργοστάσια να κλείνουν για 2 βδομάδες.

F1 Pirelli GP Germany Preview 6

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

Στη Ferrari έχουν επιλέξει περισσότερα σετ πολύ μαλακής γόμας απ’ ότι οι Mercedes και Red Bull.

Ο αγώνας αντοχής των 24 Ωρών του Σπα διεξάγεται το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Γερμανικό GP με μια απόσταση 320km. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση για την Pirelli καθώς θα προμηθεύσει 60 αυτοκίνητα με 9.000 ελαστικά.

Το πρώτο Pirelli P Zero World άνοιξε στο Λος Άντζελες: Πρόκειται για σειρά μπουτίκ της Pirelli σε όλο τον πλανήτη όπου θα εφοδιάζονται αποκλειστικά και μόνο υπεραυτοκίνητα με ελαστικά. Ταυτόχρονα θα είναι και σημείο συνάντησης/αναφοράς για τους ενθουσιώδεις οπαδούς.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

 

ΜΩΒ

ΚΟΚΚΙΝΗ

ΚΙΤΡΙΝΗ

ΑΣΠΡΗ

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Αυστραλία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Μπαχρέιν

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Κίνα

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Ρωσία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Ισπανία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Μόντε Κάρλο

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Καναδά

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Αζερμπαϊτζάν

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Αυστρία

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Μεγ. Βρετανία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Ουγγαρία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Γερμανία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Βέλγιο

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Ιταλία

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Σιγκαπούρη

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

  

Μαλαισία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

Ιαπωνία

  

Μαλακή

Mέση

Hard

ΗΠΑ

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση

 

Μεξικό

 

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Mέση