Το Tayron της VOLKSWAGEN είναι ένα νέο, ευρύχωρο μοντέλο το οποίο έρχεται να πάρει θέση ανάμεσα στα Tiguan και Touareg.
Αν και έχει μια πληρέστατη γκάμα SUV, η VOLKSWAGEN χρησιμοποίησε δοκιμασμένα στοιχεία από διάφορα μοντέλα, για να προσθέσει ένα νέο μέλος στην οικογένειά της.
Πρόκειται για το Tayron. Το οποίο από το 2018 κυκλοφορούσε στην Κίνα. Η δεύτερη γενιά του όμως θα είναι ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο. Το οποίο θα κατασκευάζεται στη Γερμανία, αλλά και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ουσιαστικά αντικαθιστά την Allspace έκδοση του Tiguan με το μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Με μήκος 4.792 χιλ. και μεταξόνιο 2.791, το Tayron τοποθετείται ανάμεσα στο Tiguan και το Touareg. Είναι ένα 7-θέσιο SUV, με 5 θέσεις στις plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Η εμφάνισή του δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για VW. Με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, τους LED Plus προβολείς και το φωτιζόμενο σήμα της Volkswagen, εμπρός-πίσω, να προσδίδουν ένα πολυτελή χαρακτήρα.
Το στοιχείο πάντως για το οποίο ξεχωρίζει είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Ο χώρος αποσκευών του Tayron μπορεί να διαμορφωθεί από 345 έως 1.905 λίτρα. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς διαθέτουν δυνατότητα ρύθμισης της γωνίας της πλάτης και του μήκους. Και μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 1/3 έως 2/3.
Εάν το κεντρικό κάθισμα είναι ελεύθερο, στη θέση του μπορεί να αναδιπλωθεί ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες. Αυτή η προέκταση μπορεί να περιστραφεί προς τα αριστερά και προς τα δεξιά. Διαθέτει και άρθρωση στο μπροστινό μέρος όπου μπορούν να τοποθετηθούν tablet ή smartphone.
Ως 7-θέσιο, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα εμπρός με τη λειτουργία εύκολης εισόδου. Για να επιτρέψει έτσι την πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Εδώ υπάρχουν δύο μεμονωμένα καθίσματα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται, τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν επίπεδα και να δημιουργήσουν πρόσθετο χώρο για τις αποσκευές σας.
Τα καθίσματα πάντως είναι εργονομικά, με ηλεκτρικές ρυθμίσεις 14 κατευθύνσεων και λειτουργία μασάζ 10 πνευματικών μερών. Επιπλέον, τα εμπρός καθίσματα είναι κλιματιζόμενα που σημαίνει ότι μπορεί να θερμανθεί η επιφάνεια του καθίσματος και η πλάτη. Ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Ή να ενεργοποιηθεί ο εξαερισμός των καθισμάτων.
Ο εσωτερικός διάκοσμος συμπληρώνεται με την πιο πρόσφατη γενιά infotainment έχοντας μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,2 ιντσών και η μεγάλη οθόνη των 12,9 ιντσών. Με νέα δομή μενού και γραφικών η οποία είναι διαισθητική και εύχρηστη.
Πολλές ρυθμίσεις του συστήματος μπορούν επίσης να ελεγχθούν με τη χρήση φυσικής γλώσσας, χάρη στον έξυπνο φωνητικό βοηθό, με ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Πρωταγωνιστικό ρόλο πάντως παίζει ο κεντρικός διακόπτης Driving Experience. Με τον οποίο μπορεί να γίνει ταυτόχρονη προσαρμογή πολλών ρυθμίσεων. Από τον φωτισμό Ambiente, την αναπαραγωγή μουσικής, μέχρι τον έλεγχο των προφίλ οδήγησης.
Επίσης, με τη δυνατότητα εξατομίκευσης “Atmospheres”, οι ρυθμίσεις του φωτισμού φόντου και του ηχοσυστήματος συγχρονίζονται. Μπορούν να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες Lounge, Energetic, Joy, Minimal και Me.
Το Tayron διατίθεται με δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (eTSI), ένα βενζινοκινητήρα (TSI) και δύο πετρελαιοκινητήρες (TDI). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με επιλογές κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης 4MOTION.
Το Tayron eHybrid θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα ισχύος με 204 και 172 ίππους. Με την μπαταρία των 19,7 kWh να εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 120 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες τους μπορούν να φορτιστούν με έως και 11 kW σε ένα σταθμό φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος AC και με έως και 50 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.
Ο εισαγωγικός κινητήρας eTSI των 150 ίππων, είναι ένα με ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με τεχνολογία 48V. Διαθέτει, επίσης, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων που συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.
Υπάρχουν βέβαια και οι υπερτροφοδοτούμενοι, δίλιτροι τετρακύλινδροι βενζίνης (TSI evo4) και πετρελαίου (TDI evo2). Ο πιο ισχυρός κινητήρας TDI των 193 ίππων, όπως και ο TSI συνδυάζονται με τετρακίνηση.
Επίσης το Tayron διαθέτει και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Τα οποία αντιδρούν σε χιλιοστά του δευτερολέπτου στο οδόστρωμα και στις συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζουν αυτόματα τη συμπεριφορά απόσβεσης.
Το νέο VW Tayron θα είναι διαθέσιμο στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Elegance. Που, μεταξύ άλλων, διαθέτει. Αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic 3 ζωνών, εννέα αερόσακους, Sport comfort καθίσματα εμπρός με πνευματική οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ, Keyless Access με Safelock, αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού, σύστημα Easy Open & Close – αυτόματο άνοιγμα της πόρτας χώρου αποσκευών, Driving Experience Control με δυνατότητα εξατομίκευσης “Atmospheres”, καθώς και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Το εύρος των στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης είναι επίσης εκτεταμένο. Σε αυτά περιλαμβάνονται το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος με λειτουργία μνήμης, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα, η υποβοήθηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας και το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας.
Οι τιμές ξεκινούν από 47.900 ευρώ για την έκδοση 1.5 eTSi των 150 ίππων. Η δίλιτρη, τετρακίνητη έκδοση των 204 ίππων αρχίζει από 56.200 ευρώ και η 2.0 TDi των 150 ίππων από 54.800 ευρώ. Οι τιμές της έκδοσης 2.0 TDi 4Motion DSG των 193 ίππων, αρχίζουν από 57.900 ευρώ.
Οι εκδόσεις 1.5 eHybrid των 204 και των 172 ίππων, αρχίζουν από 51.800 και 55.100 ευρώ αντίστοιχα.
Το επίσημο λανσάρισμα του VW Tayron στην ελληνική αγορά προγραμματίζεται για τον Απρίλιο του 2025. Από τώρα όμως υπάρχει η δυνατότητα προπαραγγελιών.