Αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με το στιλ και την προσωπικότητα του στην κατηγορία των αστικών crossovers είναι το Nissan Juke. Έχοντας για μια εβδομάδα στα χέρια μας την έκδοση Acenta με το αυτόματο κιβώτιο DCT, αναπτύσσουμε τους λόγους για τους οποίους είναι τόσο ξεχωριστό.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Ημερολόγιο Pirelli 2025: Ανανέωση και Αποκάλυψη (video)
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Καθόλη την πορεία της αυτοκίνησης πάντα υπήρχαν τα αυτοκίνητα που έβαζαν την δίκη τους σφραγίδα, είτε στην εποχή τους, είτε στην κατηγορία τους. Η δημοφιλής κατηγορία των αστικών Crossovers αποτελείται στην πλειοψηφία από μοντέλα με πιο συμβατική σχεδίαση. Ωστόσο η Nissan τολμάει να κάνει την υπέρβαση με ένα σχήμα που δεν περνάει απαρατήρητο.
Γνωριμία
Πρόκειται για το Juke, το οποίο διανύει την δεύτερη γενιά του. Το όνομα του σημαίνει αλλαγή κατεύθυνσης με ευκινησία και προέρχεται από το Jukebox. Παρουσιάστηκε το 2010, αποτελώντας έναν από τους βασικούς εκπροσώπους στην κατηγορία των B SUV, έχοντας πετύχει μόνο στην πρώτη γενιά του περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις και χάρη στην ιδιαίτερη σιλουέτα του, γίνεται εύκολα αναγνωρίσιμο. Βασίζεται στο πλαίσιο CMF-B της κοινοπραξίας Renault-Nissan με εμφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις από τον προκάτοχο του.
Εξωτερική Σχεδίαση
Η ομολογουμένως σύγχρονη σχεδίαση έχει τις καταβολές της στην τεχνοτροπία Coke bottle styling, ιδιαίτερα διαδεδομένη τις δεκαετίες του 1960 και το 1970. Αυτό προκύπτει από το προφίλ του αυτοκινήτου που κυριαρχούν τα εξέχοντα τόξα των τροχών και η υψηλή μέση του αμαξώματος που έρχονται σε αντίθεση με τα λεπτά πλαϊνά παράθυρα. Ωστόσο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση «ρετρό», αλλά μια σύγχρονη ερμηνεία της. Το ογκώδες μπροστινό και σφαιρικό μέρος κυριαρχεί, προσδίδοντας στο Juke το κύριο χαρακτηριστικό του. Τα λεπτά led φώτα στο πάνω μέρος σε συνδυασμό με τους στρογγυλούς προβολείς ακριβώς από κάτω ως επέκταση στην νέα μάσκα V Motion της Nissan, του δίνουν ένα ιδιαίτερο στιλ.
Το προφίλ είναι ιδιαίτερα δυναμικό με την κεκλιμένη οροφή, που καταλήγει στην πέμπτη πόρτα, να αφήνει μια Coupe αίσθηση. Ιδιαίτερα στο πίσω μέρος διαθέτει σπορτίφ και έντονες γραμμές και όμορφα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα.
Το πλαϊνό μέρος ξεχωρίζει από έντονα ανοδικά νεύρα και την κρυφή λαβή στις πίσω πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση του Coupe – SUV αμαξώματος. Τέλος, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Εσωτερικό
Η Nissan επιμελήθηκε με ιδιαίτερη φροντίδα το εσωτερικό του νέου Juke με καλής ποιότητας υλικά και προσεγμένη συναρμογή. Είναι ιδιαίτερα οδηγοκεντρικό με σπορ αίσθηση παρά την ψηλή θέση οδήγησης. Το μοντέρνο ταμπλό ξεχωρίζει με την μινιμαλιστική σχεδίαση. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 8 ιντσών του Nissan Connect, συμβατό με Android και iOS. Ευχάριστη έκπληξη ήταν το αφρώδες υλικό που μοιάζει ανθρακονημάτινο και καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τον προκάτοχο του προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες. Τα όμορφα μπακετ καθίσματα Monoform τόσο εμπρός όσο και πίσω, προσφέρουν άψογη στήριξη του σώματος. Τέλος δεν λείπουν, όπως είναι φυσικό και οι έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αποδοτικός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου DIG-Τ με απόδοση 117Ps στις 5.250rpm με 20,0kgm από τις 1.750 μέχρι τις 4.000rpm, εξαιρετικά δυνατός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων.
Στον δρόμο
Όλο αυτό στην πράξη μεταφράζεται ως ένα πολύ ελαστικό και αποδοτικό σύνολο, που θα ενθουσιάσει τον οδηγό, ας το δούμε λοιπόν σε κάθε δυνατή συνθήκη.
Στην πόλη ως αστικό Crossover φαίνεται να ανταποκρίνεται στον ρόλο του με τον καλύτερο τρόπο. Οι συμπαγείς διαστάσεις το καθιστούν εξαιρετικά ευέλικτο εντός του αστικού ιστού με πολύ καλή ορατότητα. Η κίνηση εντός πόλης είναι το στοιχείο του, κάτι που θα εκτιμηθεί από όσους χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητο σε τέτοιες συνθήκες.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο θα εκπλήξει ευχάριστα με την αποδοτικότητα του κινητήρα, ιδιαίτερα από τις χαμηλές στροφές. Κινείται ικανοποιητικά και σβέλτα χωρίς να προβληματίσει ακόμα και σε απότομους ανηφορικούς δρόμους.
Στον αυτοκινητόδρομο πατάει πολύ σταθερά στο οδόστρωμα, ενώ απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας αίσθηση ασφαλείας και παραμένοντας ευχάριστο.
Γενικά πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο και διασκεδαστικό αυτοκίνητο. Το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει καλές και ομαλές αλλαγές. Είναι ελαφρά υποστροφικό, χωρίς να προβληματίζει με την ευστάθεια του, κάτι που θα εκτιμηθεί από οδηγούς που επιζητούν αυτήν την αίσθηση. Εξαιρετικά άνετο χάρη στην καλή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και σταθερό με σπορτίφ αίσθηση.
Σε ποιους απευθύνεται
Ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο με δυναμισμό και με περιπετειώδη και σπορ χαρακτήρα, είναι αυτονόητο πως απευθύνεται σε ανθρώπους με ανήσυχο πνεύμα. Σε δυναμικούς χαρακτήρες που οι αποδράσεις τα Σαββατοκύριακα είναι δεδομένες. Σε χαρακτήρες που δεν συμβιβάζονται με τα καθιερωμένα και θέλουν να ξεχωρίζουν πρώτα από όλα από την εμφάνιση. Σε μοντέρνους ανθρώπους που το Trendy και το Lifestyle είναι τρόπος ζωής.
Συμπέρασμα
Αντικρίζοντας το, ή θα το λατρέψεις ή θα το μισήσεις. Όταν μπεις μέσα και το οδηγήσεις, θα ενθουσιαστείς. Μοντέρνο σχέδιο με δυναμική οδηγική συμπεριφορά και εξαιρετικά ευέλικτο στον αστικό ιστό, το καθιστούν ένα ολοκληρωμένο B-SUV ιδανικό για καθημερινή χρήση.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Επιδόσεις | |
Τύπος καυσίμου | Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 11.1 δευτ |
μέγιστη ταχύτητα | 180 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6 d-TEMP |
Αναλογία βάρους/ισχύος | 10.3 κιλά/Hp, 96.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή | 6.7 κιλά/Nm, 148.8 Nm/τόνος |
Κινητήρας | |
Ισχύς | 117 Hp @ 5250 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα | 180 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο του κινητήρα | HR10DDT |
Κυβισμός κινητήρα | 999 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 3 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Αναρρόφηση κινητήρα | Στροβιλοσυμπιεστής |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα | 4.1 l |
Βάρος | 1210 κιλά |
Χώρος Αποσκευών | 422 λίτρα |
Διαστάσεις | |
Μήκος | 4210 mm |
Πλάτος | 1800 mm |
Ύψος | 1595 mm |
Μεταξόνιο | 2636 mm |
Οδήγηση, φρένα και ανάρτηση | |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) | 7 DCT |
Εμπρός ανάρτηση | Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση | Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Εμπρός φρένα | δίσκος , 280 mm |
Πίσω φρένα | δίσκος , 260 mm |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Ελαστικά | 215/60 R17 |