Compass 1.4 170 HP 4×4 AUTO – Jeep στο όνομα και στη χάρη

Κοινοποίησε το άρθρο
Μετά την εξαγορά της από τη Fiat η Jeep είναι προφανές ότι, χωρίς να απεμπολήσει το παραδοσιακό της χαρακτήρα του κατασκευαστή «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου αυτοκινήτων, ακολουθεί μια νέα πορεία, επιχειρώντας να συνδυάσει μια ευρωπαϊκή κομψότητα με την παραδοσιακή «περιπετειώδη» εικόνα των μοντέλων της.
Η δε ευρωπαϊκή πλευρά της νέας εικόνας της, πρώτο δείγμα της οποίας ήταν το Renegade, τονίζεται και από την χρήση κινητήρων μικρότερου κυβισμού σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίοι προέρχονται από τη Fiat.
Το Renegade είχε δώσει μια πρώτη εντύπωση για την κατεύθυνση προς την οποία κινείται η Jeep για τα μικρά της μοντέλα, προσπαθώντας να συνδυάσει μια κάποια ευρωπαϊκή κομψότητα με την παραδοσιακή “περιπετειώδη” εικόνα των μοντέλων της εταιρείας.
Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και τον Compass, ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων “SUV”, έχοντας μήκος 4,394 μ. Φιλοξενεί έτσι άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 438 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού (388 με ρεζέρβα ανάγκης, 368 με κανονική ρεζέρβα).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

CITROEN C3 και ë-C3: Δημιουργούν συλλογή βραβείων

Το νέο CITROEN C3 άρχισε να κερδίζει σημαντικές διακρίσεις, πριν ουσιαστικά κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους.     Το ολοκαίνουργιο CITROEN C3 πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε την εμπορική...

Το FORD Puma μπήκε στην…πρίζα και έγινε Gen-E – Τιμές

Τo αμιγώς ηλεκτρικό Gen-E συμπληρώνει την γκάμα του επιτυχημένου Puma, διατηρώντας όλα τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές στην Ευρώπη.     Στην…πρίζα βρίσκεται το τελευταίο διάστημα...

Πρόγραμμα «Κινούμαι Υβριδικά» από την OPEL

Ειδικές τιμές στα υβριδικά της μοντέλα προσφέρει η OPEL μέχρι το τέλος του έτους.     Μπορεί το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» να προσφέρει σημαντικό όφελος λόγω...

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου εγγυώνται ένα ευρύχωρο εσωτερικό, στο οποίο τέσσερις επιβάτες κάθονται πολύ άνετα, ενώ το γεγονός πως το κεντρικό «τούνελ» της μετάδοσης στο δάπεδο δεν είναι ιδιαίτερα ογκώδες, σημαίνει ότι ένας πέμπτος επιβάτης που θα χρειαστεί να μεταφερθεί στη μέση πίσω για μία μικρή διαδρομή, θα στριμωχτεί πολύ λιγότερο απ’ ό,τι σε πολλά άλλα αυτοκίνητα.

Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς ρεζέρβα (438 λίτρα), σε περίπτωση όμως που επιλέξει ο αγοραστής να προσθέσει μία ρεζέρβα ανάγκης (επιλογή αναγκαία κατά τη γνώμη μας στην Ελλάδα), μειώνεται στα 388 λίτρα, χωρητικότητα μέτρια για την κατηγορία. Μέτριοι επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ειδικά για ένα αυτοκίνητο με «εκδρομικό» χαρακτήρα. Αντίθετα η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ προσεγμένη, σαφώς καλύτερη σε σχέση ακόμα και με το πρόσφατο παρελθόν της Jeep και σίγουρα η γεροδεμένη κατασκευή και η απουσία τριγμών κατά την κίνηση είναι ένα στοιχείο σημαντικό για ένα εκτός δρόμου.

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.4 των 170 ίππων που κινεί το Compass είναι ήδη γνωστός μας από άλλα μοντέλα του ιταλικού γκρουπ και σίγουρα αποτελεί ένα φορολογικό ατού για την ελληνική πραγματικότητα. Είναι ένας κινητήρας δυνατός και αρκετά εύστροφος, που δεν δυσκολεύεται να κινήσει με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς το αυτοκίνητο, προσφέροντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3”) και ασφαλή προσπεράσματα.

Tο αυτόματο κιβώτιο της ZF έχει 9 ταχύτητες, οπότε εκμεταλλεύεται ικανοποιητικά τον κινητήρα. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο, που προσαρμόζει τη λειτουργία του στις συνθήκες οδήγησης και προσφέρει ομαλές αλλαγές χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις στροφών λόγω του μεγάλου αριθμού των ταχυτήτων του. Η κατανάλωση είναι κάπως αυξημένη, ιδιαίτερα στην πόλη όπου εύκολα φτάνει στα 11 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το Compass είναι ένα Jeep (με την… πραγματική έννοια του όρου) και δεν ήταν δυνατόν, όσο κι αν η εταιρεία προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις των καταναλωτών και προσφέρει και προσθιοκίνητες εκδόσεις, να μην έχει και τετρακίνητες, όπως αυτή της δοκιμής μας. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει  ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης με 4 διαφορετικές επιλογές, για χρήση ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο (αυτόματο, χιόνι, άμμος, λάσπη).

Επίσης η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με τις προσθιοκίνητες εκδόσεις (21,5 εκατοστά αντί για 19,8), ενώ υπάρχει και σύστημα κλειδώματος του κεντρικού «διαφορικού». Έτσι και το «απλό» τετρακίνητο Compass έχει εκτός δρόμου δυνατότητες καλύτερες από το μέσο όρο των απλών “SUV”, οι οποίες θα καλύψουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.

Στην άσφαλτο η συμπεριφορά του είναι πολύ καλή και το αυτοκίνητο είναι σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες της ευθείας, έχει καλό κράτημα στις στροφές, δεν αιφνιδιάζει, υποστρέφει πολύ προοδευτικά, η τετρακίνηση κάνει τη δουλειά της και κατανέμει τη ροπή με τρόπο που διευκολύνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Συμπέρασμα
Το τετρακίνητο Compass είναι αυτό που θα περιμέναμε από τη Jeep για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Δεν είναι μεν «καθαρόαιμο», δεν είναι όμως και… απλώς SUV, όπως ορισμένα μοντέλα της κατηγορίας που έξω από την άσφαλτο ή ένα στεγνό χωματόδρομο ελάχιστα πράγματα μπορούν να κάνουν. Είναι ασφαλές, καλοτάξιδο και ευκολοδήγητο στην άσφαλτο, ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, αλλά μπορεί να βγει και από την άσφαλτο αν χρειαστεί, σε επιφάνειες που θα καλύψουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.