Δοκιμή: Jeep Renegade 1.4T 4×4 Auto

Κοινοποίησε το άρθρο

Για το Renegade μιλάει το βαρύ όνομα που φέρει από μόνο του.

DSC 0284

Από τα πρώτα που εμφανίστηκαν από τον Αμερικανικό θρύλο Jeep την δεκαετία του ’70, μέχρι και το σημερινό που αποτελεί προϊόν της ενσωμάτωσης της Chrysler στη FIAT μιλάμε για ένα από τα τελευταία τετρακίνητα που θυμίζουν τα σκληροτράχηλα του παρελθόντος, μιας και η παγκόσμια τάση τείνει να “μαλακώσει” τα τετρακίνητα έως και να τα εξαφανίσει, προσφέροντας  πλέον τα SUV με δικίνητες και άντε το πολύ ηλεκτρονικές προσομοιώσεις τετρακίνησης.

Το συγκεκριμένο μοντέλο της Jeep που μοιράζεται πολλά στοιχεία με το αδελφό Fiat 500X, να θυμίσουμε ότι έχει ψηφιστεί και «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016». Εμείς αυτή τη φορά δοκιμάσαμε την έκδοση 4χ4 με τον βενζινοκινητήρα των 1400 κ.εκ. με turbo και το αυτόματο κιβώτιο των 9(!) σχέσεων.

Αποδεικνύει γιατί είναι Jeep…

Eίναι εντυπωσιακή η ευκολία με την οποία ανταποκρίνεται στις εκτός δρόμου απαιτήσεις. Η εμπλοκή της τετρακίνησης είναι άμεση και σε καμία περίπτωση δεν σε διαψεύδει παρά τα ελαστικά που δεν είναι για εκτός δρόμου χρήση και τα αρκετά κιλά που είναι το αμάξωμα. Το Jeep Active Drive αποδεικνύεται αποτελεσματικό και δεν θα πει ποτέ όχι σε εκτός δρόμου αναζητήσεις. Επιπλέον η απόσταση των 17,5 εκ. από το έδαφος αποδεικνύεται αρκετή και σε συνδυασμό με τις γωνίες προσέγγισης (17,9), ράμπας (21,2) και διαφυγής (29,7) επιτρέπουν την χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αποφυγή εμποδίων.

Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα, το στιλ οδήγησης που αρμόζει στην περίσταση, ως εξής:

Auto: Για κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, με συνεχή και πλήρως αυτόματη λειτουργία.

Snow: Για επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως χιόνι.

Sand: Για εκτός δρόμου διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση, όπως αμμώδεις επιφάνειες.

Mud: Για επιφάνειες που καλύπτονται με λάσπη.

Για τα πολύ δύσκολα, υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος της τετρακίνησης, η οποία στη λειτουργία «Auto» διαλέγει αυτόματα την κίνηση από 4×2 σε 4×4 αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης, στέλνοντας έως και το 99% της ροπής στον πίσω άξονα.

DSC 0242

Κινητήρας με επιδόσεις αλλά και με αυξημένη όρεξη…

Ο κινητήρας είναι προϊόν συνεργασίας με τη FIAT, έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2, ενώ ελέγχει σε κάθε στιγμή την ποιότητα της καύσης ανά κύλινδρο και το χρόνο καύσης, προσαρμόζοντας το καύσιμο με ακρίβεια ώστε να βελτιώνει την οικονομία καυσίμου. Με σύστημα star/stop και ομαλή παροχή ισχύος χάρη στις 9 σχέσεις, έχει κόκκινο στις 6750 σ.α.λ. και ροπή 25,5 χγρμ. που είναι διαθέσιμη σε ευρύ φάσμα στροφών (2.500 – 4.000 σ.α.λ.), ενώ στην πράξη τραβάει πολύ καλά από τις 1500 σ.α.λ. και πάνω. Οι επιδόσεις (κατά τον κατασκευαστή) είναι, για τα 0-100 σε 8,” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ/ώρα, κάτι που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα κινώντας τα 1.472 κιλά του αμαξώματος σβέλτα σε κάθε περίπτωση. Όμως τίποτα δεν γίνεται χωρίς παραχωρήσεις και εδώ μιλάμε για την κατανάλωση καυσίμου, που στην διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στην τιμή των 10 λτ/100χλμ. Πέραν αυτών, το αυτόματο 9άρι κιβώτιο, ταιριάζει γάντι στη συγκεκριμένη έκδοση, παρέχοντας απολύτως ομαλή λειτουργία.

DSC 0269

Στον δρόμο;

Δίνοντας τόσο βάρος στην τετρακίνηση, έχει χάσει πόντους στην οδήγηση στην άσφαλτο; Περιέργως, όχι. Πολλά από τα πράγματα που κάνουν το Renegade καλό off-road έχουν ωφελήσει επίσης την απόδοση και σε αυτή την επιφάνεια. Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, δημιουργεί ένα πολύ άκαμπτο πλαίσιο. Η ανάρτηση έχει βελτιστοποιηθεί για να μειώσει τις αλλαγές κάμπερ και να αυξήσει την πρόσφυση, ενώ οι αλλαγές των… εννέα ταχυτήτων είναι τόσο ομαλές που θα αναρωτιέστε γιατί χρειάστηκαν τόσα χρόνια για να τις απολαμβάνουμε; Εντάξει, η διαδρομή της ανάρτησης σημαίνει ότι γέρνει λίγο περισσότερο μέσα στις στροφές, πάντως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι του είναι άμεσο και ακριβές. Απορροφά υποδειγματικά τις ατέλειες των δρόμων ενώ και εντός πόλης αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο.

DSC 0250

Συμπέρασμα…

Η τετρακίνητη έκδοση 1.4 Turbo βενζίνης του Renegade συνδυάζει υποδειγματική την παράδοση του ονόματος του με τις σύγχρονες επιταγές της κατηγορίας των SUV. Ένα σύγχρονο επιβατικό με πολύ καλές εκτός δρόμου επιδόσεις, με πλούσιο εξοπλισμό και χώρους αρκετούς για μια 4μελή οικογένεια. Στα συν, σίγουρα το 9άρι αυτόματο κιβώτιο και στα πλην, η κατανάλωση του αλλά και η τιμή του που εν μέρει δικαιολογείται από τον υπερπλήρη εξοπλισμό.

(+) Ποιότητα υλικών, Κιβώτιο, Οδική συμπεριφορά, δυνατότητες εκτός δρόμου, εξοπλισμός

(-) Κατανάλωση