Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 120 PS

Κοινοποίησε το άρθρο

Είναι Ιταλίδα άρα ντελικάτη, και σίγουρα την ενδιαφέρει η εμφάνιση της να είναι φρέσκια και αν μπορεί να “κρύβει” τα χρονάκια της ώστε να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό που είναι μεγάλος στην κατηγορία που ανήκει.

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 120 PS

Η Alfa Romeo Giulietta έχει ανανεωθεί με πιο τολμηρά σπορ χαρακτηριστικά και μεγαλύτερες ομοιότητες με την Giulia, που αποτελεί το νέο πρότυπο της Alfa Romeo και τη μέγιστη έκφραση του “meccanica delle emozioni”. Εξωτερικά, η νέα Giulietta ξεχωρίζει από τη μοναδική κυψελοειδή μάσκα και το νέο εμπρός προφυλακτήρα, που θυμίζει το σχήμα του θρυλικού τριφυλλιού, τα γράμματα και η θέση του ονόματος “Giulietta” στο πίσω μέρος μοιάζουν με εκείνα της Giulia. Η νέα εμφάνιση ολοκληρώνεται από τους σκουρόχρωμους προβολείς, τα νέα ένθετα προφυλακτήρα, τις μοναδικές ζάντες αλουμινίου και τις νέες απολήξεις εξάτμισης. Επίσης, οι θαυμαστές της μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έντεκα χρώματα αμαξώματος και δώδεκα διαφορετικές ζάντες αλουμινίου.

Η εσωτερική εμφάνιση της Giulietta MY αποκτά επίσης κάποιες μικρές λεπτομέρειες οι οποίες δίνουν μια πιο σπορ αίσθηση. Οι διαφορές των βασικών εκδόσεων σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις της παλαιότερης σειράς έχουν ως εξής: ένθετο ταμπλό σε ματ μαύρο χρώμα (σαγρέ), μαύρα ένθετα θυρών και κεντρικού τούνελ, νέο λογότυπο Alfa Romeo στο τιμόνι, νέα εσωτερικά υφάσματα.

160225 Alfa-Romeo Nuova-Giulietta 29

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, σωστές αποστάσεις από το τιμόνι και τα άλλα χειριστήρια και σωστά τοποθετημένους και εύχρηστους διακόπτες. Υπάρχουν λεπτομέρειες, όπως π.χ. η ρύθμιση σε ύψος του καθίσματος του συνοδηγού, που δεν συνηθίζεται στην κατηγορία, οι οποίες δείχνουν ότι το εσωτερικό σχεδιάστηκε με προσοχή όχι μόνο στην αισθητική, αλλά και στη λειτουργικότητα. Εκεί που οι Ιταλοί δεν ξέφυγαν από τις συνήθειές τους, είναι οι χώροι για μικροπράγματα. Οι κλειστοί είναι πολύ καλοί και το ντουλαπάκι στο ταμπλό πολύ μεγάλο και πρακτικό, αλλά οι ανοιχτοί είναι ανεπαρκείς. Στην ανανεωμένη γενιά δόθηκε προσοχή στην ηχομόνωση, στα ακριβότερα υλικά αλλά και στο νέο σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Για πρώτη φορά στη μάρκα, το σύστημα U-Connect 5” / 6.5” εξελίσσεται, σε συνεργασία με τις κορυφαίες εταιρείες Harman, Here Auto και Continental, δίνοντας τη δυνατότητα πρόσβασης σε συγκεκριμένες σελίδες του διαδικτύου μέσω του smartphone. Η πρόσβαση σε Deezer, TuneIn (για audio streaming), σε Reuters (για ειδήσεις), σε Facebook, Twitter γίνεται εύκολη μέσω του download μιας δωρεάν εφαρμογής (από το Google Play Store) στο smartphone.Επιπλέον εφαρμογές του U-Connect είναι η eco:Drive, που σε κάθε στιγμή (σε πραγματικό χρόνο) μελετά την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και παρέχει συμβουλές οδήγησης με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση εκπομπών ρύπων, και η my:Car που επιτρέπει στον πελάτη να γνωρίζει στοιχεία οδήγησης του αυτοκινήτου καθώς και τα service που χρειάζεται ή τις βλάβες που πιθανόν να αντιμετωπίσει.

DSC 00012

Οι 120 ίπποι του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων μπορεί να μην εντυπωσιάζουν ως αριθμός, αλλά πρέπει να δίνουμε μικρότερη σημασία στη μέγιστη ισχύ, γιατί τον πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ έχει η ροπή (280 Nm ροπής που γίνονται 320 Nm στο πρόγραμμα Dynamic)
Με τον συγκεκριμένο κινητήρα η Giulietta μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, προσπερνά με απόλυτη ασφάλεια, ενώ έχει κι ένα πλεονέκτημα στην καθημερινή κίνηση στην πόλη σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, λόγω της καλύτερης ροπής του ντίζελ στις χαμηλές στροφές. Ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει βέβαια στην επιλογή «Dynamic» του DNA, που δίνει πιο σπορ χαρακτήρα και στον ντίζελ, με πιο άμεση απόκριση και πιο «γεμάτη» λειτουργία. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι πολύ καλό, ακριβές και με καλή αίσθηση, αν και με αρκετά μακριές σχέσεις, ακόμα και με τα δεδομένα των ντίζελ, μιας και μιλάμε για σπορτίφ αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι έτσι μπορείς να ταξιδέψεις με λιγότερες στροφές, άρα και με λιγότερο θόρυβο, μια που ο ντίζελ είναι πιο θορυβώδης από τον βενζινοκινητήρα. Από την άλλη πλευρά, είναι αρκετά πιο οικονομικός, παρά το γεγονός ότι δεν είναι και ο κορυφαίος ντίζελ σε οικονομία. αλλά μπορείς άνετα να προσεγγίσεις τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. με μικτή χρήση.

Οδηγώντας
Είχαμε στην διάθεση μας την πετρελαιοκίνητη Giulietta και την οδηγήσαμε σε παντός είδους διαδρομές  δίνοντας αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας. Μια «πραγματική» Alfa, πιστή στην παράδοση και τις αξίες της μάρκας. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, η υποστροφή στην πίεση προοδευτική, οι αντιδράσεις γενικά πολύ προβλέψιμες, ενώ αν επιδιώξεις την πρόκληση υπερστροφής αφήνοντας το γκάζι, το VDC στην επιλογή «Dynamic» λειτουργεί διαφορετικά απ’ ότι στη «νορμάλ» ρύθμιση, αφήνοντας το αυτοκίνητο πρώτα να «διορθώνει» και επεμβαίνοντας προοδευτικά αμέσως μετά αν χρειαστεί, ώστε να μη καταστρέφει τη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, στην επιλογή «Dynamic»,  σφίγγει το τιμόνι, βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα και αλλάζει η ρύθμιση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. 

DSC 0037

Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες με τη λογική ενός σπορτίφ αυτοκινήτου, αλλά με τέτοια ισορροπία ώστε να προσφέρουν μια καλή ποιότητα κύλισης και μια αποδεκτή άνεση, κερδίζοντας τελικά το στοίχημα. Καλά αποδίδουν και τα φρένα, ενώ το σύστημα DNA έχει μια πρόσθετη λειτουργία στη Giulietta, που αφορά στην «προφόρτιση» των φρένων στην επιλογή «Dynamic», ώστε να μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος πέδησης και η απόσταση ακινητοποίησης στα ακαριαία φρεναρίσματα

Δύσκολος ο ρόλος της ανανεωμένης Giulietta. Η Ιταλική σχολή κατάφερε να κρύβει εξαιρετικά τα χρόνια της, διαθέτει ένα καλό κινητήριο σύνολο και σε συνδυασμό με τα τεχνολογικά gadgets που πλέον κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο οφείλει να έχει την δίνουν μια αξιοπρεπή παράταση ζωής. 

{gallery}dokimes/Alfa_Romeo_Giulietta_1.6_JTDM-2{/gallery}