Η GLC αντικαθιστά, ένα ομολογουμένως “γεμάτο” αυτοκίνητο, την απερχόμενη GLK που έδειχνε και ήταν στιβαρή, με δυναμικό σχεδιασμό που κυριαρχούσαν οι έντονες γωνίες.
Πάντως όλα αυτά δεν ήταν αρκετά να προσελκύσουν αρκετούς αγοραστές. Πλέον αυτό αλλάζει και η φόρμα της GLC έχει περισσότερες καμπύλες, είναι μεγαλύτερη αλλά όχι ενοχλητικά ογκώδη, πολυτελέστατη και γιατί όχι και νεανική. Πάντως σίγουρα εκπροσωπεί επάξια την φίρμα στην πολυτελή SUV κατηγορία.
Βλέποντας τους αριθμούς οι οποίοι πάντα λένε την αλήθεια βλέπουμε ότι έχει καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,31 έναντι 0,34), είναι μεγαλύτερη κατά 120 mm σε μήκος (4.656 mm), 50 mm σε πλάτος (1.890 mm) και 9 mm σε ύψος (1.639 mm), ενώ εξίσου σημαντικό το γεγονός ότι το μακρύτερο, κατά 118 mm, μεταξόνιο προσφέρει μεγαλύτερους χώρους επιβατών αλλά και περισσότερο χώρο για τις αποσκευές, που φτάνει τα 580 lt με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους και τα 1.600 όταν αναδιπλωθούν. Εντυπωσιακό στοιχείο που πρέπει να αναφερθεί είναι η μείωση τους συνολικού βάρους κατά 80 kg.
Το εσωτερικό της Mercedes-Benz GLC είναι γνωστό σε αρκετούς, μιας και είναι ίδιο με αυτό της C-Class. Η σχεδίαση είναι πέραν κριτικής όπως και τα υλικά που προσδίδουν τον premium χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ φύση και θέση όχημα ελεύθερου χρόνου διαθέτει χώρους για μικροαντικείμενα που θα ικανοποιήσουν τους περισσότερους.
Η εργονομία των νέων μοντέλων Mecedes , θέλουν λίγη ώρα ώστε να εξοικειωθείς με όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες όπως επίσης και το σύστημα multimedia με τον περιστροφικό διακόπτη και την οθόνη αφής να λειτουργούν παράλληλα.
Ενα μεγάλο μέρος της δοκιμής και των όσων γράφουμε δικαιωματικά θα είναι ο κινητήρας, ανάρτηση, πλαίσιο του αυτοκινήτου. Και δεν είναι και λίγα τα όσα σημαντικά πρέπει να αναφέρουμε. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, πρόκειται για τον 4κύλινδρο, 16βάλβιδο κινητήρα βενζίνης, με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 211 PS στις 5.500 rpm και 35,7 kgm από τις 1.200 έως τις 4.000 rpm. Οι επιδόσεις ξεκάθαρα ξεφεύγουν από αυτές ενός SUV και φλερτάρουν με αυτές ενός GTi όμως αυτό έχει το τίμημα του που δεν είναι άλλο από την κατανάλωση. Αλλά μην τρομάζετε. Με μια -πραγματική- μικτή χρήση δοκιμάζοντας όλα τα προγράμματα οδήγησης δύσκολα θα ξεφύγεις από τα 11 λίτρα/100 χλμ.
Σε αυτές τις επιδόσεις σημαντικός παράγων είναι το νέο κιβώτιο 9 G-TRONIC, που διακρίνεται για τον βελούδινο τρόπο που λειτουργεί τόσο στην αυτόματη ρύθμιση όσο και στην χειροκίνητη αν θέλεις να “παίξεις” με τα pads πίσω από το τιμόνι. Οι αλλαγές γίνονται γρηγορότερα ή όχι και ανάλογα το πρόγραμμα που έχεις επιλέξει στο AGILITY CONTROL: Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual.
Και στον δρόμο τί κάνει; Εκεί υπάρχει -στο βασικό εξοπλισμό παρακαλώ- η κορυφαία ανάρτηση AGILITY CONTROL που συνδυάζει συμβατικά ελατήρια με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης. Σπάνια θα θυμηθείς τον όγκο του αυτοκινήτου, θα κινηθείς σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε σφιχτές διαδρομές με το τιμόνι μεταβλητού βήματος και υποβοήθησης να είναι γρήγορο και με αρκετά καλή αίσθηση. Η τετρακίνηση σπανίως θα επέμβει στην άσφαλτο ή τουλάχιστον σπάνια θα την καταλάβεις κάτι που βοηθάει σε αυτό το στιβαρό πλαίσιο, όμως σε χωμάτινο τερραίν λειτουργεί το σύστημα κατανομής της ροπής 45:55 εμπρός/πίσω. Στη διάθεση του οδηγού στην κονσόλα υπάρχουν δύο κουμπιά. Το ένα με το σύστημα DSR, που ελέγχει την ταχύτητα καθόδου σε απότομες κατηφόρες, ακόμα και με όπισθεν. Και το άλλο που σου δίνει τη δυνατότητα να διαλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα εκτός δρόμου οδήγησης: το off road, το Slippery, το Incline και το Trailer. Ανάλογα με τις συνθήκες, ρυθμίζονται η απόκριση του γκαζιού, το κιβώτιο και κυρίως η λειτουργία του ABS και του ESP, μέσω των οποίων ελέγχεται η πρόσφυση, αφού τα διαφορικά είναι ελεύθερα. H ρύθμιση Incline σου δίνει τη δυνατότητα ανάβασης ακόμα και σε δύσκολα τερέν με μεγάλη κλίση, το Slippery είναι ιδανικό για οδήγηση σε λάσπη ή πάγο και το Trailer για μέγιστη αποτελεσματικότητα στην ανέλκυση ενός τρέιλερ, βάρκας κ.ο.κ. Βέβαια όλα τα παραπάνω θα ήταν αρκούντως απολαυστικά αλλά οι 20άρες ζάντες δεν μας άφησαν πολλά περιθώρια…
Συμπερασματικά λοιπόν, η Mercedes-Benz GLC είναι ένα εξαιρετικό σύνολο στην κατηγορία των SUV και η Mercedes-Benz πρέπει να χαμογελάει από υπερηφάνεια. Γοητευτική, άνετη, γρήγορη και τεχνολογικά φορτωμένη όσο δεν πάει, είναι η καλύτερη επιλογή για όσους ακόμη μπορούν να την αποκτήσουν.
{gallery}dokimes/mercedes_glc{/gallery}