Η εμπορική επιτυχία της Porsche Cayenne άνοιξε την όρεξη της Porsche και παρουσίασε την Macan η οποία αποτελεί το έκτο μοντέλο της γκάμας αλλά και το πρώτο Porsche στην κατηγορία των compact SUV.
Σχεδιαστικά διατηρεί στο έπακρο την ταυτότητα του γερμανικού εργοστασίου. Βασίζεται φυσικά στη Cayenne αλλά με στοιχεία και από άλλα μοντέλα της γκάμας της Porsche. Όμως, το ότι είναι χαμηλότερο και πιο coupe προφίλ, την καθιστά περισσότερο δυναμική με περισσότερα σπορ χαρακτηριστικά από τη μεγαλύτερη Cayenne.
Στοιχεία από τα μεγαλύτερα Cayenne και Panamera βρίσκουμε στο εσωτερικό της Macan, με το ολοκαίνουριο τριάκτικο τιμόνι να ξεχωρίζει. Η άνεση και η εργονομία ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή ενώ περιττή οποιαδήποτε αναφορά για την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα!! Το ταχύμετρο είναι κεντρικά τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων, με τα paddles να ολοκληρώνουν το σπορ εσωτερικό.
Οπτικά, αλλά και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, το νέο δίλιτρο μοντέλο διαφέρει από τις άλλες Macan μόνο στις λεπτομέρειές του. Εξωτερικά στο αμάξωμα, διακριτικά χαρακτηριστικά είναι οι μαύρες διακοσμητικές λωρίδες στα παράθυρα, οι επίσης μαύρες δαγκάνες των φρένων στους τροχούς των 18 ιντσών, καθώς και η εξάτμιση με δύο μονές απολήξεις από βουρτσισμένο ανοξείδωτο χάλυβα.
Πολλά από τα χαρακτηριστικά του βασικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου είναι ίδια με αυτά των μοντέλων S. Για παράδειγμα, η Macan διαθέτει καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση οκτώ σημείων στην πλευρά του οδηγού, επενδύσεις από Alcantara, το τελευταίας γενιάς Σύστημα Διαχείρισης Επικοινωνιών (PCM), σύστημα προειδοποίησης για απόκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς και ηλεκτρικά ανοιγόμενη πέμπτη πόρτα.
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 252 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.800 σ.α.λ., ενώ, όπως και σε όλες τις Macan, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη PDK. Έτσι, η δίλιτρη Macan προσφέρει εντυπωσιακές επιταχύνσεις φτάνοντας τα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα, και με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono ο χρόνος αυτός μειώνεται στα 6,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 229 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, η νέα Macan αποδεικνύεται ιδιαιτέρως οικονομική αν αναλογιστείς τις επιδόσεις της, τον χαρακτήρα της αλλά και την καταγωγή της. Ανάλογα με τον επιλεγμένο συνδυασμό διαστάσεων των τροχών, η δίλιτρη Macan καταναλώνει από 7,4 λ./100 χλμ. έως 7,2 λ./100 χλμ. κατά NEDC. Εμείς θα πούμε πιο πρακτικά ότι το νούμερο μπορεί να διατηρηθεί κάτω από 10 λίτρα, κάτι που σε Porsche, δεν το φανταζόταν κανείς μέχρι σήμερα !
Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας είναι σχεδιασμένος να αποδίδει με ιδιαίτερα σπορ και αποδοτικό τρόπο: λειτουργεί με πίεση υπερπλήρωσης έως 2 bar, ψύξη αέρα πλήρωσης, άμεσο ψεκασμό βενζίνης και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Το σύστημα VarioCam Plus προσαρμόζει συνεχώς τους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ παράλληλα ελέγχει το βύθισμα των βαλβίδων εξαγωγής. Για παράδειγμα, η μέγιστη ροπή, η οποία φτάνει τα 370 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.600 μόλις σ.α.λ., και έως τις 4.500 σ.α.λ.
Όπως γίνεται σε όλα τα μοντέλα Porsche, η δίλιτρη Macan χάρις στην απόδοση του κινητήρα της και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά (μετάδοση, αναρτήσεις, φρένα), αποδεικνύεται ένα SUV με ιδιαίτερα sport οδική συμπεριφορά. Αυτό εξασφαλίζεται από το σύστημα ενεργούς τετρακίνησης PTM (Porsche Traction Management) που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με μια «ευέλικτη» ανάρτηση και ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Προαιρετικά διατίθεται η αερανάρτηση με δυνατότητα ρύθμισης του ύψους της, η οποία περιλαμβάνει την ανάρτηση PASM με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Καθώς το βάρος της χωρίς φορτίο δεν ξεπερνά τα 1.770 χλγρ., η Macan είναι το ελαφρύτερο SUV της Porsche, γεγονός που συμβάλλει περαιτέρω στην οδική της συμπεριφορά.
{gallery}dokimes/porsche_macan_20_pdk{/gallery}