Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει για αυστηρότερα μέτρα, προκειμένου να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Η απόφαση θα ληφθεί έως τις 14 Ιουλίου 2021, αλλά στο μεταξύ οι φήμες επιμένουν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκέφτεται να σταματήσει τις πωλήσεις βενζίνης και ντίζελ αυτοκινήτων το 2035. Η Επιτροπή αποφάσισε να λάβει αυστηρότερα μέτρα, ώστε να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.
Ορισμένοι όμιλοι αυτοκινήτων και αντιπροσωπευτικές ενώσεις ζητούν από την ΕΕ ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους για την αποφυγή ανεπανόρθωτων ζημιών στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό ιστό. Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι έτοιμη για την ηλεκτροκίνηση, θα χρειαστεί να κλείσουν εργοστάσια που παράγουν αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ και να πραγματοποιήσουν τεράστιες επενδύσεις χωρίς να είναι σίγουροι για μια γρήγορη απόδοση κέρδους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία υπό πίεση στην Ευρώπη
Πιθανώς, ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν εκτεθεί σε μεγάλο βαθμό στην αυτοκινητοβιομηχανία θα προσπαθήσουν να μειώσουν τις προτάσεις. Επίσης επειδή, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αυξήσουν τις επενδύσεις κατά + 41% σε 330 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 στον κόσμο, σε σύγκριση με προηγούμενες εκτιμήσεις των 234 δισεκατομμυρίων για την περίοδο 2020-2024.
Οι πλατφόρμες για μεγάλα αυτοκίνητα (τμήμα Ε) θα είναι οι πρώτες που θα αντικαταστήσουν τους θερμικούς όγκους περίπου το 2023. Η καινοτομία παρουσιάζεται πρώτη στα κορυφαία μοντέλα που έχουν περισσότερα περιθώρια κέρδους και επιτρέπουν την απορρόφηση του κόστους ανάπτυξης νωρίτερα.
Αλλά η κατάσταση γίνεται όλο και πιο συγκεχυμένη. Στην πραγματικότητα, πρέπει να θυμόμαστε την επίθεση του νούμερο ένα του Ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, στην G7. Πρέπει να ειπωθεί ότι οι συμμετέχουσες χώρες έχουν υιοθετήσει συμβιβαστική λύση για να επιταχύνουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά δεν ήθελαν να ορίσουν ακριβείς προθεσμίες. Ο Diess θα ήθελε μια ακριβή ημερομηνία, καθώς θεωρεί πως είναι κάτι κρίσιμο.
Μέσω του προφίλ του στο Twitter, παραπονέθηκε ότι οι πολιτικοί δεν έχουν ορίσει ημερομηνία για το τέλος της χρήσης άνθρακα. Σύμφωνα με τον αρχηγό του γερμανικού γίγαντα, δεν έχουν γίνει αρκετά. Ο Diess τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι βασικά για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του 2030.
Τα ηλεκτρικά (όπως το VW ID.3 και το ID.4, τα οποία είναι ήδη ισχυρά στις αγορές) έχουν νόημα, κάτω από το περιβαλλοντικό προφίλ, μόνο εάν χρησιμοποιούνται με πράσινη ενέργεια. Για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, το να τα αφήσουμε να λειτουργούν με ενέργεια από άνθρακα είναι μια αντίφαση. Δεν πρέπει ποτέ να μολύνουν, ούτε από την παραγωγή ενέργειας ούτε από την χρήση τους.