Αυξάνονται οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Κοινοποίησε το άρθρο
Πωλήσεις των αυτοκινήτων

Αντιθέτως το ντίζελ και η βενζίνη συνεχίζουν να χάνουν έδαφος

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Μια έρευνα που εκπονήθηκε από την ANFIA (Εθνική Ένωση Βιομηχανίας Αυτοκινητοβιομηχανίας), λαμβάνοντας υπόψη την περιοχή ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι πάνω από 3 εκατομμύρια νέες πωλήσεις καταγράφηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2021.  Μιλάμε για αύξηση 0,5% σε σύγκριση με τους πρώτους τρεις μήνες του προηγούμενου έτους.

Σε αντίθεση η βενζίνη και το ντίζελ (τα οποία σημείωσαν αντίστοιχες μειώσεις 19,1% και 23,4%), ενώ τα αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρώπη με + 90%.  Συγκεκριμένα, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (plug-in) κατέγραψαν τη σημαντικότερη αύξηση αγγίζοντας το 154%.  Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε τα παραδοσιακά υβριδικά με + 90%, ενώ στην τρίτη θέση τα αμιγώς ηλεκτρικά με + 55%.

Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση που συνέταξε η ANFIA, τα αυτοκίνητα υγραερίου και μεθανίου είναι τα μόνα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών που έχουν σημειώσει μείωση στις ταξινομήσεις σε σύγκριση με το 2020, ίσο με 11,3%.  Ωστόσο, αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,5% της συνολικής αγοράς.

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021, οι καταναλωτές επέλεξαν κυρίως να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα.  Αυτό επέτρεψε στα plug-in υβριδικά, τα πλήρως ηλεκτρικά και τα παραδοσιακά υβριδικά να φθάσουν στο μερίδιο αγοράς 8,1%, 6,6% και 19,3% αντίστοιχα.

Εκτός από τα αυτοκίνητα υγραερίου και μεθανίου, τα αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης έχασαν πολύ το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.

Η αγορά φαίνεται πως αλλάζει, όπως και οι συνήθειες των καταναλωτών. Οι πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τους κατασκευαστές θα ενταθούν, ιδίως με τα επερχόμενα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7. Αυτά θα αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, που με την σειρά της θα διαμορφώσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Γηραιά Ήπειρο. Τα επόμενα χρόνια είναι καθοριστικά και θα δούμε που θα κάτσει η μπίλια.