Πρόεδρος Bosch: Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται υπερβολικά από άλλες αγορές

Κοινοποίησε το άρθρο

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Bosch η βιομηχανία είναι πολύ αργή για να δημιουργήσει τοπική ικανότητα στην εποχή των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστουγεννιάτικη παρέλαση των τρακτέρ (video)

0
Την ώρα που στην Ελλάδα τα τρακτέρ κάνουν Χριστούγεννα στους δρόμους, σε άλλες χώρες παρελαύνουν στολισμένα, τονίζοντας το εορταστικό κλίμα των ημερών.   Tα πολυάριθμα τρακτέρ...

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Μέχρι πότε θα ισχύει το πρόγραμμα επιδότησης

0
Παράταση μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2026 πήρε ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο γίνεται προσπάθεια να συνεχιστεί και αργότερα.     Επεκτείνεται για...

GEELY EX5: Το νέο ηλεκτρικό SUV με αυτονομία έως 430 χλμ. και τιμή από...

0
To GEELY EX5 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, με τιμή...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Volvo Ex30

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης έχει γίνει υπερβολικά εξαρτημένος από την Ασία και άλλες περιοχές για ζωτικά εξαρτήματα όπως ημιαγωγοί και στοιχεία μπαταρίας, δήλωσε ο απερχόμενος πρόεδρος της Bosch σε γερμανική εφημερίδα.

Τα τσιπ αυτοκινήτων και οι κυψέλες μπαταριών έχουν γίνει τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία στην εποχή των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων, αναγκάζοντας τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να βασίζονται σε ασιατικούς προμηθευτές καθώς η τοπική βιομηχανία αργεί να αναπτύξει χωρητικότητα κοντά.

«Ναι, έχουμε γίνει υπερβολικά εξαρτημένοι από άλλες περιοχές και χρειάζεται αλλαγή πορείας», δήλωσε ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Bosch, Franz Fehrenbach, στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.

«Ωστόσο, για αυτό δεν φταίει η πολιτική, αλλά σχετίζεται με τη βελτιστοποίηση του κόστους στην εφοδιαστική αλυσίδα», ανέφερε.  «Η αυτοκινητοβιομηχανία αναρωτιέται πώς θα διαμορφωθεί η προμήθεια πρώτων υλών, ιδιαίτερα για τις κυψέλες μπαταριών».

Ο Fehrenbach θα παραιτηθεί από τη θέση του προέδρου της Bosch στο τέλος του έτους μετά από θητεία σχεδόν 47 χρόνια.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιγράψει σχέδια για ανάκτηση του ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, η οποία σχεδιάζει να κατασκευάσει έξι μεγάλα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών με συνεργάτες στην Ευρώπη έως το 2030.

Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ για αυτοκίνητα έχει επισημάνει το πρόβλημα, με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ένωση να ξεκινήσει προγράμματα επιδοτήσεων για να προσελκύσει κατασκευαστές τσιπ στην ήπειρο.

Η Bosch άνοιξε ένα εργοστάσιο τσιπ 1 δισεκατομμυρίου ευρώ (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια) στη Γερμανία φέτος, τη μεγαλύτερη επένδυσή της ποτέ, καθώς διεκδικεί να εξοπλίσει τα πιο πρόσφατα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα.

Η Bosch κατατάσσεται στο Νο. 1 στη λίστα Automotive News Europe με τους 100 κορυφαίους παγκόσμιους προμηθευτές, με παγκόσμιες πωλήσεις ανταλλακτικών σε αυτοκινητοβιομηχανίες ύψους 46,56 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.