Ένα στα δέκα πρατήρια σε αυτές τις περιοχές παραδίδουν λιγότερο καύσιμο στους καταναλωτές από αυτό που φαίνεται στην αντλία και το ποσοστό απόκλισης κλιμακώνεται μέχρι 9,69%.
Οι περιοχές εντοπίστηκαν σε Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Αχαΐα. Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, τον Δεκέμβριο του 2016, με μυστικό όχημα του Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) που ελέγχει την ακρίβεια της παραδιδόμενης ποσότητας καυσίμου στην αντλία.
Επίσης: Πως θα δεις αν είναι ασφαλισμένο το αυτοκίνητό σου!
Συγκεκριμένα, από τις 120 συνολικά επισκέψεις σε πρατήρια Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας και Αχαΐας, στα 13 πρατήρια (10,83%) παραδόθηκε λιγότερο καύσιμο σε σχέση με αυτό που αναγραφόταν στην ένδειξη της αντλίας, με ποσοστό απόκλισης που έφθανε στο 9,69%.
Στα υπόλοιπα 107 πρατήρια (89,17%) οι αποκλίσεις ήταν αποδεκτές, δηλ. εντός των ανεκτών ορίων της Πολιτείας.
Το ανεκτό όριο είναι 0,5 % ενώ αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι καμία αντλία δεν παρέδιδε περισσότερο καύσιμο στον καταναλωτή.
Ανάλογη έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016 στην Αττική με παρόμοια αποτελέσματα. Προέκυψε συγκεκριμένα ότι το 85,5% των παραδόσεων ήταν εντός των νομίμων ορίων ενώ από τις προβληματικές παραδόσεις (14,5% του συνόλου) καταγράφηκαν αποκλίσεις από την αναμενόμενη ποσότητα που έφτασαν μέχρι και 9,5%.
Επίσης: 7 έξυπνα κόλπα για την φροντίδα του αυτοκινήτου σας τον χειμώνα για να γλυτώσετε χρόνο και κόπο
Επίσης: Γιατί δεν πρέπει να προθερμαίνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας τον χειμώνα (video)
Ανακοίνωση από την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος
Ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών εξέδωσε, στις 25 Ιανουαρίου 2017, ανακοίνωση στην οποία περιέχονταν δείγματα ιδιωτικού ελέγχου πρατηρίων που πραγματοποιήθηκε με εντολή του από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας και Αχαΐας.
Σύμφωνα με την έρευνα από τις 120 συνολικά επισκέψεις σε πρατήρια Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας και Αχαΐας, στα 13 πρατήρια (10,83%) παραδόθηκε λιγότερο καύσιμο σε σχέση με αυτό που αναγραφόταν στην ένδειξη της αντλίας, με ποσοστό απόκλισης που έφθανε στο 9,69%. Στα υπόλοιπα 107 πρατήρια (89,17%) οι αποκλίσεις ήταν αποδεκτές, δηλ. εντός των ανεκτών ορίων της Πολιτείας.
Διαβάστε επίσης: Οι πιο… τρελές οδηγίες οδικής κυκλοφορίας στις ΗΠΑ
Δείτε επίσης: Μία Lexus IS με 41,999 LED (video)
Διαβάστε επίσης: Η Ferrari του Neymar στο… χαντάκι
Αυτό το είδες; VIDEO – Οι Ιάπωνες έκλεισαν αυτήν την τρύπα σε 2 μέρες!!!
Επί της ουσίας των αποτελεσμάτων και των παραβάσεων, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος έχει να παρατηρήσει ότι παρόμοιες έρευνες πριν δημοσιοποιηθούν θα πρέπει να παραδίδονται στις αρμόδιες κρατικές αρχές ελέγχου ώστε να πιστοποιηθούν οι παραβάσεις και με δικούς τους ελέγχους, και από τη στιγμή που θα πιστοποιηθεί η παράβαση από τα κρατικά ελεγκτικά όργανα θα πρέπει να επιβάλλονται άμεσα οι νόμιμες κυρώσεις, δηλαδή ότι προβλέπει η νομοθεσία , μέχρι οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου. Με αυτό και μόνο τον τρόπο προστατεύονται οι καταναλωτές , ο υγιής ανταγωνισμός και οι έντιμοι συνάδελφοι. Δεν καταλαβαίνουμε για ποιό λόγο οι έρευνες προ τριών μηνών στην Αττική και η τωρινή στου τρεις προαναφερθέντες νομούς που διεξήχθησαν για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ δίδονται σε συνέντευξη τύπου. Η συνέντευξη τύπου σίγουρα δεν προστατεύει τους καταναλωτές.
Πέραν αυτών, θα πρέπει οι εταιρείες να λαμβάνουν άμεσα μέτρα αφαίρεσης του σήματος ώστε να μη καλύπτεται ο παραβάτης πίσω από το σήμα και δημιουργεί σύγχυση και ζημία σε συναδέλφους του με το ίδιο σήμα. Δυστυχώς σε πρόσφατες περιπτώσεις αποκάλυψης παρόμοιων παραβάσεων δεν αφαιρέθηκε το σήμα.
Δεν είναι καθόλου άσχετο αυτό με την παρατήρηση του ίδιου του ΣΕΕΠΕ ότι «Προβληματίζει το γεγονός ότι το ποσοστό παραβατικότητας στις τρεις αυτές περιοχές καταγράφεται αμέσως μετά την δημοσιοποίηση (σε Συνέντευξη Τύπου στις 10/10/2016) των αποτελεσμάτων της έρευνας στην Αττική – και παρά τη μεγάλη δημοσιότητα που έλαβαν αυτά – γεγονός που καταδεικνύει ότι οι παραβάτες νιώθουν σιγουριά ότι δεν ελέγχονται.»