Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2019 | Οκτώβριος 2018 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 7.290 | 7.125 | +2,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 660 | 639 | +3,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 41 | 11 | +272,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 3.239 | 2.499 | +29,6% |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος -Οκτώβριος 2018 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 100.062 | 91.201 | +9,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.953 | 6.015 | +15,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 334 | 208 | +60,6% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 34.711 | 30.297 | +14,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment | Οκτώβριος 2019 | Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος -Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 9,8% | 12,1% | -2,3 | 14,7% | 15,2% | -0,5 |
A-SUV | 1,1% | 1,8% | -0,7 | 1,4% | 1,3% | +0,1 |
B | 32,3% | 37,7% | -5,4 | 34,0% | 36,0% | -2,0 |
B-SUV | 16,1% | 10,6% | +5,5 | 12,3% | 9,4% | +2,9 |
C | 14,0% | 15,6% | -1,6 | 13,4% | 15,6% | -2,2 |
C-SUV | 19,7% | 15,6% | +4,1 | 17,6% | 15,0% | +2,6 |
D | 1,9% | 2,1% | -0,2 | 1,5% | 2,0% | -0,5 |
D-SUV | 3,2% | 2,1% | +1,1 | 2,2% | 2,2% | 0,0 |
E | 0,2% | 0,4% | -0,2 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,2% | +0,2 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
F-G | 0,0% | 0,0% | 0,0 | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
(Total SUV) | (40,6%) | (30,4%) | (+10,2) | (33,8%) | (28,2%) | (+5,6) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,3% | 0,3% | 0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,6% | 1,1% | -0,5 | 1,9% | 2,2% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Οκτώβριος 2019 | Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 61,7% | 54,9% | +6,8 | 65,7% | 59,6% | +6,1 |
Πετρέλαιο | 25,6% | 37,2% | -11,6 | 26,6% | 35,7% | -9,1 |
Υβριδικά (HEV) | 8,9% | 6,8% | +2,1 | 5,4% | 3,5% | +1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 0,7% | 0,3% | +0,4 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,1% | 0,8% | +1,3 | 1,3% | 1,0% | +0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,0% | 0,0% | +1,0 | 0,7% | 0,0% | +0,7 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτέμβριος 2019 | Σεπτέμβριος 2018 | Μεταβολή | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2019 | Ιανουάριος -Σεπτέμβριος 2018 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.249.403 | 1.091.390 | +14,5% | 11.769.175 | 11.955.442 | -1,6% |
ΕΕ 15(2) | 1.158.466 | 1.017.044 | +13,9% | 10.638.708 | 10.854.012 | -2,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.285.494 | 1.123.354 | +14,4% | 12.115.927 | 12.308.191 | -1,6% |
Ελλάδα | 5.899 | 4.922 | +19,8% | 92.772 | 84.076 | +10,3% |
(1) ΕΕ των 28, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.