Η Opel έχει προσχωρήσει στο Groupe PSA εδώ και δώδεκα μήνες – και επανέρχεται σε επιτυχημένη τροχιά. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρία παρουσίασε κέρδη εξαμήνου 502 εκατομμυρίων Ευρώ (επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα). Αυτό οφείλεται κυρίως στην ένταξή της στο Groupe PSA, η οποία την 1η Αυγούστου, 2017 συνετέλεσε στη δημιουργία ενός Ευρωπαίου Πρωταθλητή. Με το στρατηγικό σχέδιο PACE! που παρουσίασε ο CEO της Opel Michael Lohscheller 100 ημέρες αργότερα, στις 9 Νοεμβρίου, 2017, η εταιρία ανασυντάσσει τις δυνάμεις της, αξιοποιεί συνέργειες και προτάσσει όλες τις δυνατότητες της μάρκας. Με το PACE! Η Opel θα είναι επικερδής, ηλεκτρική και παγκόσμια.
«Είμαστε μία τελείως διαφορετική εταιρία μετά από 12 μήνες. Έχουμε μπει σε τροχιά για να γίνουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικοί και έχουμε ήδη ευθυγραμμίσει πολλούς τομείς με στόχο το μέλλον. Έχουμε αποκομίσει πολλαπλά οφέλη από την ένταξή μας στο επιτυχημένο Groupe PSA. Είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτό – το οποίο παράλληλα αποτελεί υποχρέωση» δήλωσε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.
Η Opel θα είναι επικερδής και θα επενδύσει σε εργοστασιακές εγκαταστάσεις
Μετά από σχεδόν ένα χρόνο στους κόλπους του Groupe PSA, η Opel επιστρέφει στην κερδοφορία. Το επαναλαμβανόμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους για το πρώτο εξάμηνο του 2018 είναι 5,0%, κάτι που αποδεικνύει ότι το PACE! λειτουργεί σωστά. Η ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων παραγωγής σε όλη την Ευρώπη βελτιώθηκε σημαντικά. Μαζί με τους κοινωνικούς εταίρους, η διοίκηση της Opel έχει συνάψει συμφωνίες για το μέλλον όλων των Ευρωπαϊκών εργοστασίων, που θα οδηγήσουν σε προϊοντικές ανακατατάξεις και μαζικές επενδύσεις στα εργοστάσια.
Για παράδειγμα, το νέο Corsa – επίσης σε ηλεκτρική έκδοση – θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο Ισπανικό εργοστάσιο της Zaragoza. Η επόμενη γενιά του Vivaro θα συναρμολογείται στο Luton, Αγγλία, από το 2019. Το Grandland X SUV θα κατασκευάζεται στο Eisenach από τα μέσα της επόμενης χρονιάς – συμπεριλαμβανομένης μιας υβριδικής έκδοσης που θα ακολουθήσει μέχρι το 2020. Νέες προϊοντικές ανακατατάξεις ανακοινώθηκαν επίσης για τα εργοστάσια κινητήρων και κιβωτίων στο Tichy (Πολωνία), Aspern (Αυστρία) και Szentgotthard (Ουγγαρία). Λεπτομέρειες για τις προγραμματισμένες επενδύσεις σε Rüsselsheim και Kaiserslautern θα ανακοινωθούν στην πορεία.
Σημαντικός ρόλος για το Μηχανολογικό κέντρο του Rüsselsheim
Η επιτυχής ένταξη της Opel στο Groupe PSA αντικατοπτρίζεται επίσης στη μηχανολογική οργάνωση. Το Μηχανολογικό Κέντρο του Rüsselsheim παίζει σημαντικό ρόλο, φέρνοντας τα ατού της Opel στο παγκόσμιο δίκτυο εξέλιξης του ομίλου. Με 15 Centers of Competence (Κέντρα Εξειδίκευσης) αρμόδια σε διάφορους τεχνολογικούς τομείς, όπως την εξέλιξη ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και την επόμενη γενιά τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων, το Μηχανολογικό Κέντρο του Rüsselsheim αναλαμβάνει παγκόσμια ευθύνη για ολόκληρο το Groupe PSA. Οι ικανότητες των διαφόρων ομάδων εξειδίκευσης αλληλοσυμπληρώνονται άριστα μέσα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο – προς όφελος και των πέντε μαρκών του group (Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroën και DS Automobiles). Επιπλέον, όλα τα νέα οχήματα Opel θα αναπτύσσονται στο μέλλον στο Rüsselsheim.
«Στην Opel, οι τελευταίες τεχνολογίες του group πληρούν τα Γερμανικά μηχανολογικά πρότυπα αριστείας. Σαν αποτέλεσμα δημιουργούνται εξαιρετικά οχήματα με σαφές προφίλ και συναισθηματική σχεδίαση» σχολιάζει ο Lohscheller. «Ανέκαθεν τονίζαμε ότι η Opel παραμένει Γερμανική και η Vauxhall Βρετανική. Έχουμε εξελίξει περαιτέρω τις μάρκες μας τους τελευταίους δώδεκα μήνες και ανυπομονώ για το νέο μας πρωτότυπο αυτοκίνητο, το οποίο θα απεικονίζει το μελλοντικό πρόσωπο του brand μας.»
Επιτυχημένα νέα μοντέλα – εξηλεκτρισμός της προϊοντικής γκάμα μας
Η συνεργασία μεταξύ των ομάδων εξέλιξης είναι ευπρόσδεκτη από τους πελάτες. Με τα μοντέλα Crossland X, Mokka X και Grandland X, η Opel αποκτά μία ισχυρή θέση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των SUV, ενώ ηγείται και της Ευρωπαϊκής κατηγορίας SUV B. Οι μάρκες Opel και Vauxhall συμβάλλουν στην επιτυχημένη προϊοντική επέλαση μοντέλων SUV του Groupe PSA με την Οικογένεια X. Το πρώτο εξάμηνο του 2018, τα μοντέλα αυτά είχαν μερίδιο 167.200 οχημάτων επί των πωλήσεων και των δύο μαρκών.
Η Opel συνεχίζει την προϊοντική της επέλαση στην Ευρώπη. Μετά το σπορ Insignia GSi, η εταιρία θα λανσάρει επίσης μία έκδοση GSi του Corsa το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Η νέα, επιβατική έκδοση Combo Life και το επαγγελματικό Combo θα επιταχύνουν ομοίως την άνοδο. Του χρόνου, θα ακολουθήσει το νέο Corsa – συμπεριλαμβανομένης μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης με μπαταρία το 2020, που σημαίνει ότι η Opel θα έχει ήδη τέσσερα ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά οχήματα στη γκάμα της το 2020. Μέχρι το 2024, όλες οι σειρές Ευρωπαϊκών επιβατικών οχημάτων θα διαθέτουν μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία, ή μία plug-in υβριδική. Αυτό θα υλοποιηθεί με την άμεση χρήση των πολύ-ενεργειακών πλατφορμών του Groupe PSA.
Επιταχυνόμενη αύξηση εξαγωγών σε αγορές εκτός Ευρώπης: Η Opel γίνεται παγκόσμια
Με νέους εισαγωγείς σε Μαρόκο, Τυνησία, Ν. Αφρική και Λίβανο, η εταιρία προχωρά αποφασιστικά με σκοπό να διπλασιάσει τις πωλήσεις της εκτός Ευρώπης μέχρι το 2020. Μοντέλα της Opel θα συναρμολογούνται στη Ναμίμπια από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, πάνω από το δέκα τοις εκατό του όγκου πωλήσεων της Opel θα δημιουργείται εκτός Ευρώπης. Η εταιρία χρησιμοποιεί επίσης με επιτυχία τις υπάρχουσες δομές του Groupe PSA γι’ αυτές τις δραστηριότητες.