Σε λιγότερο από 1% υπολογίζεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάτω των 29.000 ευρώ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (ACEA).
Ειδικότερα, τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την ACEA φωτίζουν την σχέση ανάμεσα στο κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων και του μεριδίου αγοράς τους, όπου στο ήμισυ των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης το εν λόγω μερίδιο δεν ξεπερνά το 1%.
Τέτοιες χώρες είναι οι Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα από τον ευρωπαϊκό νότο, ενώ ανάλογες περιπτώσεις έχουμε και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπως Λιθουανία, Βουλγαρία και Σλαβακία.
«Στην Λετονία για παράδειγμα, μόλις 93 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν πέρυσι. Η Πολωνία είχε την χαμηλότερη αύξηση στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε επίπεδο ΕΕ, με το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης να ανέρχεται στο 0.2%», όπως αναφέρεται, χαρακτηριστικά, στην ανακοίνωση της ACEA.
Σε αντίθεση, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων ξεπερνά το 3,5% σε χώρες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ περισσότερο από 42,000 ευρώ όπως συμβαίνει σε Φινλανδία, Ολλανδία και Σουηδία.
Τέλος, η ACEA επισημαίνει ότι αν δεν τονωθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε εν αμφιβόλω τίθεται η επίτευξη των στόχων μείωσης CO2 στις μεταφορές. Σε ότι αφορά το 2018, τα στοιχεία δείχνουν πως μόλις 2% ήταν οι νέες πωλήσεις επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εγγράφηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.