Η MERCEDES-BENZ CLA και το MAZDA CX-5 εντυπωσίασαν στις πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP, ο οποίος δίνει μεγάλη προσοχή στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας.
Η ανεξάρτητη αξιολόγηση του Euro NCAP για την ασφάλεια των αυτοκινήτων, γίνεται όλο και πιο αυστηρή. Με αποτέλεσμα, η κατάκτηση των 5 αστεριών να μην είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Ο σημαντικότερος λόγος πάντως που…κόβονται αστέρια, είναι η πληρότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.
Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως αυτή του KIA EV4, υπήρχαν δύο διαφορετικές βαθμολογίες. Με τον στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας πέτυχε βαθμολογία 4 αστεριών. Όταν ήταν εξοπλισμένο με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας DriveWise ADAS που προσέφερε την τοποθέτηση πρόσθετων ραντάρ για τη βελτίωση της αποφυγής συγκρούσεων και την πρόληψη της «πόρτας» των ποδηλατών, κατάφερε να συγκεντρώσει 5 αστέρια.
Στις πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP πάντως διακρίθηκαν και…παραδοσιακές στον τομέα της ασφάλειας μάρκες. Με την MERCEDES-BENZ CLA να πετυχαίνει υψηλές βαθμολογίες σε όλους τους τομείς.
Για την Προστασία Ενηλίκων Επιβατών, η CLA πέτυχε 94%, με τη δομή και τα συστήματά της να προσφέρουν καλή προστασία από συγκρούσεις σε όλη τη διάρκεια. Η προστασία παιδιών επιβατών ήταν εξίσου εντυπωσιακή, με βαθμολογία 89%. Αξιοσημείωτη ήταν η ικανότητα της CLA να αντιλαμβάνεται πότε έχει τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα και να απενεργοποιεί αυτόματα τους σχετικούς αερόσακους.
Η CLA είναι εξίσου ικανή όσον αφορά την προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των πεζών, των ποδηλατών και των μοτοσικλετιστών. Το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σημειώθηκε για την ισχυρή της απόδοση, ενώ ανταποκρίθηκε καλά σε δοκιμές που αξιολογούσαν πόσο αποτελεσματικά ένα αυτοκίνητο εμποδίζει έναν επιβάτη να ανοίξει την πόρτα του στην πορεία ενός ποδηλάτη που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή άλλου οχήματος.
Στις αξιοσημείωτες επιδόσεις σε αυτόν τον τελικό γύρο δοκιμών για το 2025 που πέτυχαν την κατάταξη 5 αστεριών του Euro NCAP, ήταν και το MAZDA CX-5. Το οποίο επίσης βαθμολογήθηκε υψηλά στην απόδοση του Safety Assist.
Όσον αφορά τον μετριασμό των τραυματισμών σε πεζούς και ποδηλάτες, το MAZDA CX-5 εντυπωσίασε με βαθμολογία 93% στην κατηγορία Ευάλωτων Χρηστών του οδικού δικτύου. Επέδειξε άρτιες δομές και συστήματα, ιδίως τη λειτουργία «ανοίγματος πόρτας» που βοηθά στην αποτροπή κάποιου να ανοίξει την πόρτα του στην πορεία ενός ποδηλάτη ή οχήματος.
Ακόμα, το νέο DEEPAL S05, ένα ηλεκτρικό SUV, πέτυχε βαθμολογία 94% για την προστασία των ενήλικων επιβατών. Ο Euro NCAP πάντως απογοητεύτηκε που η DEEPAL υποβάθμισε το σύστημα παρακολούθησης οδηγών για το S07, το οποίο αξιολογήθηκε το 2024, επιτρέποντας πλέον στους οδηγούς να απενεργοποιούν μόνιμα τις ειδοποιήσεις απόσπασης της προσοχής. Αντί να αντιμετωπίζουν τα παράπονα των χρηστών και να βελτιώνουν τη συνολική ανθεκτικότητα του συστήματος.
Εξαιρετικά αποτελέσματα είχαν επίσης, η τελευταία γενιά της PORSCHE Cayenne και το VW T-Roc, με βαθμολογία και τα δύο 91% στην προστασία των ενηλίκων.
Τα νέα ALPINE A390, KIA PV5 και τα τελευταία Aygo X και Yaris της TOYOTA έλαβαν 4 αστέρια. Το ηλεκτρικό A390 πέτυχε βαθμολογία προστασίας ενηλίκων επιβατών μόλις στο 74%, το ίδιο με το Yaris, το οποίο είναι ένα σημαντικά μικρότερο, πιο οικονομικό αυτοκίνητο.
Τα JEEP Compass, KIA PV5 και TOYOTA Aygo X έχασαν όλα βαθμούς λόγω της έλλειψης συστημάτων αποφυγής συγκρούσεων.
Άλλα οχήματα που αξιολογήθηκαν στην τελική παρτίδα δοκιμών που πραγματοποίησε ο Euro NCAP ήταν τα EXLANTIX ET, GEELY Strarray EM-i, MG MG4 EV Urban που πήραν 5 αστέρια και τα CHERY Tiggo 4, EBRO s400, MITSUBISHI Eclipse Cross και RENAULT Clio που βαθμολογήθηκαν με 4 αστέρια.
Αξιοσημείωτη ήταν και η επίδοση του HYUNDAI Nexo. Tο τρίτο αυτοκίνητο με υδρογόνο που έχει δοκιμαστεί μέχρι στιγμής από τους ειδικούς του Euro NCAP, αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από ικανό να αντέξει σε σύγκριση με άλλα SUV με συμβατική ισχύ και βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια.
Στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο Euro NCAP τον προηγούμενο μήνα, εξαιρετικά αποτελέσματα είχαν τα MERCEDES-BENZ CLE Coupe, VOLVO EX90, BYD Seal 6, TESLA Model Y, CUPRA Formentor, SKODA Enyaq και Elroq τα οποία κέρδισαν 5 αστέρια έχοντας στην προστασία των ενηλίκων, επιδόσεις από 90% και πάνω.
Το θετικό πάντως είναι ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται θετικά στη απαιτητική διαδικασία δοκιμών του Euro NCAP, η οποία εξελίσσεται κάθε τρία χρόνια για να διασφαλίσει ότι η οδική ασφάλεια δεν μένει ποτέ στάσιμη. Και καθώς το 2025 πλησιάζει στο τέλος του, ο Euro NCAP συνεχίζει να καταγράφει εντυπωσιακές βαθμολογίες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, δεδομένου ότι φέτος έχουν δοκιμαστεί περισσότερα αυτοκίνητα από οποιοδήποτε προηγούμενο έτος στην ιστορία του οργανισμού.
Το 2026 θα τεθούν σε ισχύ νέα πρωτόκολλα και ο πήχης θα ανέβει ακόμη ψηλότερα. Με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, να καλούνται να καθώς συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στην παθητική και ενεργητική ασφάλεια για τους καταναλωτές.
Δείτε εδώ τις επιδόσεις όλων των μοντέλων που έχει δοκιμάσει το 2025 ο Euro NCAP.






































