Τα 5 πιο καυτά hatchback μιας άλλης εποχής

Κοινοποίησε το άρθρο

Υπήρξαν για πολλά χρόνια αυτό που σήμερα είναι τα crossover. Τα hatchback αποτελούσαν το χρυσάφι των αυτοκινητοβιομηχανιών, πέντε από αυτά ξεχώρισαν το καθένα για τους δικούς του λόγους.

Peugeot 205 GTi

Το GTi ήταν το 3ο σχέδιο του Gérard Welter  και το πρώτο αυτοκίνητο που την δεκαετία του 1980 προσέφερε στον ιδιοκτήτη μια εντυπωσιακή αναλογία κιλών ιπποδύναμης με βάρος 900 κιλά και δύναμη 105 ίππων. Αργότερα ήρθαν η έκδοση των 115 ίππων και μετά αυτή των 136 ίππων με τον κινητήρα των 1900 κ. εκ.  που όμως έκαναν το ιδιαίτερα δημοφιλή GTi λιγότερο συναρπαστικό αν και πιο ροπάτο. Μπαίνοντας στην δεκαετία του 1990 το 205 γίνετε σταδιακά πιο πολιτισμένο με  καλύτερα πλαστικά χάνοντας όμως αυτήν την ωμή γοητεία των πρώτων χρόνων.  Το  205 GTi της Peugeot κατασκευαζόταν από το 1984 έως και το 1994.

Renault Clio Williams

Το αυθεντικό  Clio  16V  μπορεί να έχει τον σωστό αριθμό βαλβίδων αλλά χρειάστηκε κόπος για να γίνει άξιος διάδοχος του 5 GT Turbo. Προφανώς το αυτοκίνητο οικειοποιήθηκε και σε ότι αφορά το μάρκετινγκ την υπεροχή της Williams εκείνη την εποχή στην F1. Πάρα ταύτα ήταν ένα καυτό hatchback με  αναβαθμισμένες αναρτήσεις και το εμπρός υπό-πλαίσιο να έχει απευθείας καταβολές  από το αγωνιστικό του Clio Cup. Ο κινητήρας από 1.8 λίτρων έγινε 2λιτρος και η απόδοση έφτασε τους 148 ίππους,  με βάρος μόλις 981 κιλά και  χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.  Το Clio Williams κατασκευάστηκε από το  1993 έως και το 1996.

Lancia Delta Integrale Evo 2

H μεταμόρφωση της  Delta από ένα «τετράγωνο» ιταλικό  Golf σε αντίπαλο των γιγάντων του  WRC αποτελεί ένα μεγάλο μέρος της μυθολογίας των καυτών hatchback. Ήταν εποχή όπου οι αγώνες αυτοκινήτου ράλι ήταν μακράν πιο δημοφιλείς από τους αγώνες των μονοθέσιων της F1, όταν η Lancia έκανε την υπέρβαση με την Delta που μετρούσε  ήδη 10 χρόνια παρουσίας στα δρώμενα. Η Integrale 16V έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1989 , την χρονιά που κέρδισε το San Remo Rally, τον πρώτο της αγώνα. Με 212 ίππους, διαφορικό Torsen, τιμόνι  Momo  και  Alcantara  Recaro καθίσματα η Integrale έγινε το όνειρο  κάθε οπαδού των αγώνων.

Renault 5 Turbo 2

Δεν ξεχάστηκε ποτέ από τους γνώστες. Το όπλο των αγώνων ράλι αρχές της δεκαετίας του 1980 άκουγε στο όνομα R5 Turbo.  Το «αυτοκινητάκι» με τον κινητήρα στο κέντρο έγινε αυτό που πρωτύτερα ήταν το Ford Escort με το “Γαλλάκι” όμως να κάνει την διαφορά λόγω του turbo, με την βοήθεια του οποίου ο κινητήρας των 1.4 λίτρων απέδιδε 158 ίππους, οι οποίοι μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς. Το Turbo 2 ακολούθησε την πεπατημένη σε ότι αφορά την έγκριση τύπου ανταλλάσοντας τις  πόρτες, την ουρά και την οροφή από αλουμίνιο με ανοξείδωτο χάλυβα ώστε να πέσει το κόστος. Κατασκευάστηκε από το 1983 έως και το 1986.

Honda Civic Type R EP3

Η Honda έκανε την κίνηση της στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με το Integra Type-R φέρνοντας στις αρχές της δεκαετίας του 2000 το EP3, το τρίτο κατά σειρά  hatchback της εταιρίας. Το Civic με τον VTEC 4κυλινδρο 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 197 ίππων και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6.6 δευτερόλεπτα ήταν η αφίσα στα δωμάτια των περισσοτέρων εφήβων της εποχής. Κατασκευάστηκε από το 2001 έως και το 2005.