Ferrari 488 Pista vs McLaren 720S vs Porsche GT2 RS

Κοινοποίησε το άρθρο

Η σύγκριση είναι υποκειμενική καθώς γίνετε στα χαρτιά, είναι όμως αποκαλυπτική. Θα μπορέσει να επιβληθεί η 488 Pista έναντι στα μεγαθήρια ανταγωνιστές της; Αρκετοί, αν όχι οι περισσότεροι, θα πείτε πως ειδικά τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου δεν είναι μόνο αριθμοί αλλά η αίσθηση που σου δίνουν.

Σωστά αλλά και οι αριθμοί έχουν την μαγεία τους αλλιώς θα είχε καθιερωθεί η ορολογία γρήγορο, πολύ γρήγορο αφάνταστα γρήγορο και όχι για παράδειγμα 441.567 χλμ./ώρα. Από την άλλη οι αριθμοί είναι συγκεκριμένοι και μπορούν να δώσουν τον «νικητή» χωρίς αμφισβητήσεις. Όπως και να έχει όποιο αυτοκίνητο και αν είναι μπροστά, οι τρεις κυρίες μπορούν να θεωρηθούν από τις πιο συχνά εμφανιζόμενες στα όνειρά μας.

Κινητήρας

Είναι υπέρ-τροφοδοτούμενες, όπως θα περίμενε κανείς από τα supercar του 2018. Η McLaren ξεζουμίζει  710 ίππους από τον 4λιτρο V8 κινητήρα προσφέροντας στον οδηγό 770 Nm ροπή, η Porsche GT2 RS δίνει 20 ίππους δύναμη και 20 Nm ροπή λιγότερο, δηλαδή 690 ίπποι και 750 Nm ροπή. Η Ferrari 488 Pista εμφανίζεται με απόδοση 711 ίππους από τον 3.9 λίτρων twin-turbo V8, ως η πιο δυνατή από τις άλλες  έστω και να είναι ένας ίππος.

Σασί

Που σημαίνει απλά το σασί ή το σύστημα ανάρτησης που λειτουργεί ενεργά και δια δραστικά με το όλο, καθώς άλλαξαν  οι καιροί και τεχνικά κάποια πράγματα δεν γίνετε να απομονωθούν. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή Ferrari και  McLaren ξεχωρίζουν σε σχέση με την  Porsche σε ότι αφορά τα υλικά και την κατασκευή. Η GT2 RS αν και ωφελείτε από την ποιότητα κατασκευής Porsche είναι «προσκολλημένη» στην 911 οπότε δεν μπορεί να αναμετρηθεί με τις πλατφόρμες από ανθρακόνημα των 488 και 720.  Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, που όπως είπαμε αλληλοεπιδρούν, στην 488 τα πράγματα είναι περίπλοκα. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι αποσβεστήρες με MRF (magnetorheological fluid), διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ  720 επιπλέον μαγνητικά σωματίδια στα υδραυλικά υγρά  των αποσβεστήρων που δραστηριοποιούνται ηλεκτρομαγνητικά και που σκοπό έχουν να αυξήσουν την αντοχή τους. Η Porsche επιδεικνύει απλότητα με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω,  που ακούγεται απλό όμως δεν είναι αφού μιλάμε για την εταιρία που είναι κατασκευάζει από τα καλύτερα παγκοσμίως αυτοκίνητα.

Βάρος

Η  720S ζυγίζει 1283 κιλά (στεγνή)  που είναι καλά για ένα 7ταχυτο, 8κυλινδρο αυτοκίνητο με δύο turbo, αλλά έρχεται η νεαρά 488 Pista με 1280 κιλά στην ζυγαριά  και όπως στην ιπποδύναμη ταράζει τα μέχρι τώρα γαλήνια νερά με 3 κιλά λιγότερο. Η Porsche, παρά την ανελέητη δίαιτα δεν μπόρεσε να χάσει πολλά οπότε είναι η πιο αφρατούλα από τις τρεις με 1470 κιλά στην ζυγαριά.

Τεχνολογία

Τώρα εδώ τι να πει κανείς. Η 488 Pista «φοράει» την έκδοση 6.0 του SSC (Side-Slip Control), που ελέγχει ηλεκτρονικά το διαφορικό, την πρόσφυση, τις αναρτήσεις λαι για πρώτη φορά τα φρένα. Αν και θα πρέπει να φανούν στην πράξη αυτά, θεωρητικά η Ferrari έκανε εξαιρετική για να μην  πούμε «αστρική» δουλειά. Το VDC (variable drift control) της 720 μιμείται κατά κάποιον τρόπο το SSC της 488, Και φτάνουμε στην Porsche που έχει τον δικό της τρόπο, διαθέτει Doppelkupplungsgetriebe στα γερμανικά ή twin-clutch gearbox στα αγγλικά που διαβάζονται σαν αρχαία γραπτά στην εποχή της ραγδαίας αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Και όμως η GT2 RS που δεν έχει την τεχνολογία των άλλων μπορεί έτσι απλά να δώσει την μέγιστη ροπή από τις 2500 στροφές το λεπτό και να παραμένει έτσι μέχρι την κορύφωση.

Επιτάχυνση

Για την McLaren 720S το χρονόμετρο σταματάει στα 2.9 για την Porsche  GT2 RS στα 2.8 και για την νεόφερτη Ferrari 488 Pista στα 2.85 δευτερόλεπτα, μιλάμε για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα δηλαδή ισοβαθμία. Αλλά 0-200 σε 7.8 δευτερόλεπτα για την Αγγλίδα, 8.3 δευτερόλεπτα για την Γερμανίδα και 7.6 δευτερόλεπτα για την Ιταλίδα.

Τελική

Η GT2 RS μπορεί τα 341.108 χλμ./ώρα είναι όμως ηλεκτρονικά περιορισμένη για παραπάνω, η McLaren λέει 342.717 χλμ./ώρα  και η Pista; Η Ferrari υποστηρίζει πάνω από 340 χλμ./ώρα αλλά το πόσο παραπάνω θα φανεί σύντομα.

Πρακτικότητα

Πως μπορείς να «μετρήσεις» την πρακτικότητα; Προφανώς με αριθμούς, η McLaren προσφέρει 150 λίτρα χώρο εμπρός και 200 λίτρα χώρο πίσω που είναι ιδιαίτερα πρακτικό η Ferrari μοστράρει με 230 λίτρα χώρο για τα απαραίτητα που είναι εντυπωσιακός αριθμός και τέλος τα 115 λίτρα της Porsche που σημαίνει πως δεν θα πρέπει να απομακρυνθείς από την  έδρα σου.

Αδιαμφισβήτητα είναι επιθυμητές, μοιράζονται τους ίδιους αριθμούς και εκεί που υστερεί η μια παίρνουν προβάδισμα οι άλλες και τούμπαλιν. Άρα συμπερασματικά είναι  αίσθηση αυτή που κάνει την διαφορά, ειδικά στα αυτοκίνητα αυτού του τύπου όσο και αν θέλουν οι βόρειοι της Ευρώπης να μιλήσουν με αριθμούς.