Η συγχώνευση PSA με FCA κινδυνεύει λόγω κορονοϊού ;

Κοινοποίησε το άρθρο
Ο όμιλος PSA δήλωσε ότι διατηρεί τη δέσμευσή του για συγχώνευση με τη Fiat Chrysler Automobiles, μετά τις πληροφορίες που κοινοποίησαν τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης.

Η οικονομική επιβράδυνση από την επιδημία του κορωνοϊού, είναι ένα γεγονός που μείωσε σημαντικά την κεφαλαιοποίηση των δύο εταιρειών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς»

  Το KΙΑ EV9 πέτυχε διπλή νίκη στα Παγκόσμια Βραβεία Αυτοκινήτου του 2024   Τα World Car Awards, που καθιερώθηκαν το 2003, θεωρούνται ίσως η κορυφαία διάκριση...

LIVE TV : Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου της XIAOMI

Δείτε live την αποκάλυψη του SU7, του πρώτου αυτοκινήτου της XIAOMI.     Το πρώτο αυτοκίνητο της XIAOMI σας έχει ήδη παρουσιάσει το gonews.gr. https://gonews.gr/%ce%ba%ce%bf%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%82/xiaomi-su7-video/    

LIVE TV : Δείτε live την εκκίνηση του Ράλι Σαφάρι

Δείτε live την εκκίνηση του Ράλι Σαφάρι που διεξάγεται στην Κένυα   Ο τρίτος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2024 διεξάγεται στην Κένυα. Μετά...

Η επιδημία του κορωνοϊού έχει θέσει υπό αμφισβήτηση τους οικονομικούς όρους της συγχώνευσης, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Agence France-Presse που εδρεύει στο Παρίσι. Οι όροι της συμφωνίας, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως μια συγχώνευση μεταξύ ίσων και από τις δύο εταιρείες, ενδέχεται να χρειαστεί να αναθεωρηθεί, αναφέρει η γαλλική οικονομική εφημερίδα Les Echos.

Η PSA και η FCA υπέγραψαν μνημόνιο συμφωνίας το Δεκέμβριο του 2019 και δήλωσαν ότι η συγχώνευση θα μπορούσε να κλείσει σε 12 έως 18 μήνες. Ομάδες στη Γαλλία και την Ιταλία, εργάζονται για τις  επιχειρησιακές λεπτομέρειες και υποβάλλουν έγγραφα σε αρμόδιες αρχές, αλλά επιτρέπεται μόνο περιορισμένη επικοινωνία μέχρι το κλείσιμο της συμφωνίας.

Στους όρους της συμφωνίας που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο ήταν και το ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ που θα λάβουν οι μέτοχοι της FCA. Οι μέτοχοι της PSA θα λάβουν μερίδιο 46% της Faurecia, γαλλικού προμηθευτή εξαρτημάτων στην οποία η PSA κατέχει ένα σημαντικό ποσοστό. Η κρίση όμως λόγω της επιδημίας έχει μειώσει την αξία της Faurecia.

Το ζήτημα των προτεινόμενων μερισμάτων είναι ευαίσθητο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να διατηρήσουν μετρητά για να ξεπεράσουν την κρίση. Επιπλέον, εάν η παγκόσμια οικονομία βυθιστεί σε ύφεση, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενδέχεται να χρειαστούν δάνεια που θα υποστηριχθούν από την κυβέρνηση για την κάλυψη των εξόδων.

Η PSA δήλωσε ότι, στο πλαίσιο της κρίσης του κορωνοϊού, θα ήταν “ακατάλληλο να κάνουμε εικασίες για τροποποιήσεις των όρων των συναλλαγών. Είμαστε εντελώς επικεντρωμένοι στην προστασία των εργαζομένων και της εταιρείας μας”.

Το PSA πρόσθεσε: “Λαμβάνουμε τις απαραίτητες αποφάσεις για να διασφαλίσουμε την αειφορία των ομάδων, περισσότερο από ποτέ, αυτή η συγχώνευση έχει νόημα, οι ομάδες μας συνεχίζουν να εργάζονται με την ίδια δέσμευση”.

Η συγχώνευση θα δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, με στόχο τον διαμοιρασμό του κόστους των δαπανηρών νέων τεχνολογιών και την αξιοποίηση μεγαλύτερης κλίμακας οικονομίας σε όλες τις ενέργειες.

Τον Δεκέμβριο, οι δύο εταιρείες είχαν συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση αγοράς ύψους περίπου 42 δισ. ευρώ, ενώ η FCA είχε ένα μικρό πλεονέκτημα. Τα ειδικά μερίσματα συμφωνήθηκαν εν μέρει να εξισορροπήσουν τις αξίες των εταιρειών.

Ωστόσο, οι περιορισμοί της κυκλοφορίας και της εργασίας που τέθηκαν σε εφαρμογή για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορωνοϊού έχουν σαν αποτέλεσμα να κλείσουν τα εργοστάσια και οι εκθεσιακοί χώροι και των δύο εταιρειών. Οι κινεζικές εγκαταστάσεις παραγωγής αυτοκινήτων ξεκινούν εκ νέου, αλλά ούτε η PSA ούτε η FCA έχουν ισχυρή παρουσία εκεί.

Η τιμή της μετοχής της FCA μειώθηκε από περίπου 15 ευρώ στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, όταν ανακοινώθηκε η σχεδιαζόμενη συγχώνευση, χθες η κεφαλαιοποίηση ήταν περίπου 10,5 δισ. ευρώ.

Οι μετοχές της PSA μειώθηκαν από περίπου 23 ευρώ στα τέλη Οκτωβρίου, την Πέμπτη, η  κεφαλαιοποίηση ήταν 11,2 δισ. ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της Faurecia έχει συρρικνωθεί κατά ένα τρίτο.

Σύμφωνα με τη συμφωνία συγχώνευσης, υπάρχει τέλος τερματισμού 500 εκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση ΄΄αλλαγής σύστασης συμβουλίου’’ και αμοιβής 250 εκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση που ΄΄το συμβούλιο δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την θετική ψήφο των μετόχων πριν από τις 31 Μαρτίου 2021.΄΄ Για παράδειγμα, αν το συμβούλιο της PSA καταψηφίσει τη συγχώνευση, ο γαλλικός όμιλος θα πρέπει να πληρώσει το FCA το τέλος.