Συγχώνευση FCA και PSA: Τί σημαίνει στην πράξη;

Κοινοποίησε το άρθρο

Τα αυτόνομα, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά είναι τα οχήματα του μέλλοντος. Οι νέες τεχνολογίες, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες και οι πιο αυστηροί κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές αερίων της ΕΕ είναι μερικές από τις προκλήσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τον τελευταίο ένα χρόνο.

Και αυτές οι προκλήσεις εξηγούν και τους λόγους που έχουν γίνει ορισμένες από τις πιο σημαντικές συγχωνεύσεις και απορροφήσεις εταιρειών του κλάδου την τελευταία δεκαετία.

 

Η τελευταία από αυτές ανάμεσα στον γαλλικό όμιλο PSA στον οποίο ανήκει η Peugeot και την Fiat Chrysler εκτιμάται ωστόσο ότι θα αναδιαμορφώσει ολοκληρωτικά το παγκόσμιο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αν η συμφωνία προχωρήσει, η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη σε πωλήσεις μετά την VW, την Toyota και την Renault-Nissan.

Η σύνθετη δομή της εταιρείας φέρεται να ήταν ο λόγος για τον οποίο η γαλλική κυβέρνηση δεν άναψε το πράσινο φως πριν από λίγους μήνες, όταν ήταν η Fiat-Chrysler προσέγγισε τη Renault-Nissan.

Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά και ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρόνο Λεμέρ υποστήριξε ότι αυτά είναι καλά νέα για την Γαλλία και την Ευρώπη.

«Αυτό το οποίο ενδιαφέρει πρωτίστως την κυβέρνησή μας είναι να διασφαλιστεί η παραγωγικότητα στην Ιταλία και κατά συνέπεια η συνέχιση της εταιρείας στην χώρα», ανέφερε από την πλευρά του ο Τζουζέπε Κότε, πρωθυπουργός της Ιταλίας.

Ο θρυλικός διευθύνων σύμβουλος της Fiat Sergio Σέρτζιο Μαρκιόνε, που έβαλε την υπογραφή του στην εξαγορά της Chrysler, ήταν φανατικός υποστηρικτής των συγχωνεύσεων. Εφυγε από την ζωή τον Ιούλιο του 2018 αλλά στην φημισμένη του παρουσίαση το 2015 είχε πει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν καλύπτει πλέον το κόστος των εξόδων κάθε κύκλου και ένας τρόπος για να λυθεί το πρόβλημα είναι οι ενοποιήσεις…

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του 2018, η συγχώνευση θα οδηγήσει σε ενοποιημένα έσοδα ύψους 170 δισεκατομμυρίων ευρώ , κέρδη ύψους 11 δισεκατομμυρίων ευρώ και πωλήσεις 8,7 εκ. οχημάτων.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι πλην των χρηματοοικονομικών μεγεθών, η συγχώνευση των δύο ομίλων σημαίνει την συνύπαρξη κάτω από την ίδια στέγη, των εταιρειών Peugeot, Citroen, DS, Opel/Vauxhall και την εταιρεία χρονομίσθωσης Free2Move Lease εκ μέρους της PSA και των Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Ram, SRT εκ μέρους της FCA.

Τη διοίκηση του νέου ομίλου θα αναλάβει 11μελές διοικητικό συμβούλιο, εκ των οποίων πέντε για την FCA και πέντε για την PSA με τον Carlos Tavares, τρέχοντος επικεφαλής του PSA Groupe να αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου, αρχικά για μια πενταετία και τον John Elkann τωρινό πρόεδρο της FCA, να διατηρεί το ρόλο του προέδρου και υπό το νέο σχήμα.

Όπως επίσης σημειώνουν οι PSA και FCA σε κοινή τους ανακοίνωση, οι δύο πλευρές θα εργαστούν εντατικά προκειμένου να υπογράψουν δεσμευτική συμφωνία το αμέσως επόμενο διάστημα.