Με το τετράθυρο Audi Aicon, η μάρκα με σήμα τους τέσσερις κύκλους παρουσιάζει το αυτόνομο Audi του μέλλοντος – χωρίς τιμόνι, χωρίς πεντάλ. Ως σχεδιαστική αντίληψη, το τετράθυρο 2+2 κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το αύριο για να δείξει την εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση των επόμενων δεκαετιών.
Αυτό το εξαίρετο τεχνολογικό επίτευγμα συνδυάζει καινοτομίες που αφορούν τη μετάδοση κίνησης, την ανάρτηση, την ψηφιοποίηση και την κινητική αυτονομία – ένα μοναδικό όραμα για την αυτοκίνηση. Το Aicon είναι επίσης σχεδιασμένο για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και θα είναι ικανό να καλύψει αποστάσεις από 700 ως 800 χλμ χωρίς επαναφόρτιση.
Σχεδιαστική μελέτη, τεχνολογικό επίτευγμα, μοντέρνα αντίληψη κινητικόητας:
Το πρωτότυπο Audi Aicon χρησιμοποιεί όλες τις δυνατότητες που προσφέρει ένα αυτόνομο πολυτελές σεντάν του μέλλοντος με πρωτοφανή συνέπεια. Ως σχεδιαστική μελέτη, το τετράθυρο 2+2 κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το αύριο για να δείξει την εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση των επόμενων δεκαετιών. Ως τεχνολογικό επίτευγμα συνδυάζει καινοτομίες που αφορούν τη μετάδοση κίνησης, την ανάρτηση, την ψηφιοποίηση και την κινητική αυτονομία, αποτελώντας ένα μοναδικό όραμα για την αυτοκίνηση. Το Audi Aicon δείχνει τον κόσμο του αύριο, στον οποίο τα πλεονεκτήματα της ατομικής μετακίνησης συνδυάζονται με το περιβάλλον μιας πολυτελούς αεροπορικής καμπίνας. Μιας καμπίνας χωρίς τιμόνι ή πεντάλ, που μπορεί έτσι να προσφέρει όλες τις ανέσεις των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας με τέλεια εργονομία – απλά πολυτελούς.
Μια ματιά είναι υπεραρκετή: Αντίθετα από ότι ένα ρομποτικό ταξί, το οποίο περιορίζεται στην απλή λειτουργικότητα, το αυτόνομο Audi Aicon δεν γνωρίζει όρια. Αδύνατο να αγνοήσεις την παρουσία του και η εξωτερική του εμφάνιση προϊδεάζει για την ευρύχωρη άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες και τις υψηλές τεχνικές φιλοδοξίες του. Το Audi Aicon είναι μια κλεφτή ματιά στο αυτοκίνητο κύρους του αύριο και το απόλυτο δέλεαρ για τον απαιτητικό πελάτη.
Απόλυτη παρουσία – το εξωτερικό
Το Audi Aicon δείχνει συναρπαστικό από όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις. Το μέγεθός του και μόνο – εξωτερικό μήκος 5,444 μ, πλάτος 2,100 μ και ύψος 1,506 μ – το τοποθετεί στην ελίτ της αυτοκίνησης, στην κατηγορία Δ. Το μεταξόνιο είναι στα 3,470 μ – 240 χιλιοστά μεγαλύτερο από τη μεγαλύτερη έκδοση του νέου Audi Α8.
Χώρος, μορφή, λειτουργία – το εσωτερικό
Το Audi Aicon διαθέτει αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες μπρος και πίσω. Δεν υπάρχει (μεσαία) κολώνα Β. Έτσι, όταν οι επιβάτες μπαίνουν στο αυτοκίνητο, βλέπουν ολόκληρο το πλάτος του εσωτερικού χώρου. Στο εσωτερικό, οι γραμμές των διακοσμητικών επιφανειών και των λειτουργικών στοιχείων είναι εμφανώς οριζόντιες. Όλο και φωτεινότερο από κάτω προς τα πάνω, το εσωτερικό ενισχύει την εντύπωση μοναδικής ευρυχωρίας, ενώ η απουσία τιμονιού και κλασικού ταμπλό δημιουργεί μια αίσθηση άπλετου ανοιχτού χώρου.
Αυτό επιτείνεται από τα μεγάλα κρύσταλλα, τη διαφανή οροφή και τις χαμηλές επιφάνειες. Για να μην αναφέρουμε την ειδική γεωμετρία των πλευρικών παραθύρων, των οποίων οι πάνω ημίσειες γωνίες αποκλίνουν εμφανώς προς τα έξω, ώστε το μέγιστο πλάτος να βρίσκεται στο ύψος των ματιών.
Το εσωτερικό δείχνει να είναι ιδιαίτερα φαρδύ όταν τα δύο ατομικά μπροστινά καθίσματα ολισθαίνουν μέχρι τέρμα προς τα πίσω. Το Audi Aicon είναι για 2+2 επιβάτες. Ένα ταπετσαρισμένο ενιαίο διθέσιο κάθισμα είναι ενσωματωμένο στον πίσω χώρο. Οι δύο μπροστινές θέσεις είναι σχεδιασμένες για μέγιστη άνεση και βέλτιστη ευρυχωρία. Μπορούν να ολισθήσουν μέχρι και 0.5 μ μπρος και πίσω. Δεν κινούνται πάνω σε ράγες, αλλά σε μια βάση καλυμμένη με μοκέτα ψηλού πέλους. Η βάση αυτή κινείται κατά μήκος του αμαξώματος και είναι ο χώρος πάνω στον οποίο οι επιβάτες ακουμπούν τα πόδια τους. Το ύψος αυτής της βάσης μεταβάλλεται ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν σκαμνάκι για τα πόδια. Επίσης, η κλίση των μαξιλαριών και της πλάτης μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα σε άνετη θέση εργασίας ή ανάπαυσης.
Οι ατομικές θέσεις μπορούν να στρίψουν μέχρι 15 μοίρες. Στρέφοντας τις θέσεις προς τα έξω, οι επιβάτες μπορούν να εισέλθουν στο αυτοκίνητο ακόμη πιο εύκολα. Στρέφοντάς τες προς τα μέσα μπορούν να συνομιλήσουν ή να συνεργαστούν πιο άνετα. Αν οι επιβάτες γυρίσουν προς τα πίσω, τα προσκέφαλα αναδιπλώνονται σαν κολάρα και μπορούν να στηρίξουν τα χέρια.
Η αρχιτεκτονική των καθισμάτων είναι η αυτοκινητιστική εκδοχή ενός κλασικού επίπλου, της πολυθρόνας σαλονιού. Το μαξιλάρι και η πλάτη διαχωρίζονται μεταξύ τους οπτικά. Δύο εξωτερικά κελύφη στηρίζουν τα ανοιχτόχρωμα μαλακά στοιχεία της ταπετσαρίας με μια καπιτονέ επιφάνεια με τετραγωνάκια. Τα πλαϊνά της πλάτης κάνουν ελαφρά γωνία για επαρκή στήριξη στις στροφές.
Το Audi Aicon φυσικά παρέχει επίσης άφθονο χώρο για αποσκευές. Χάρη στη σχεδίαση της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι τόσο στο μπροστινό όσο και στο οπίσθιο μέρος του οχήματος με μια συνολική χωρητικότητα περίπου 660 λίτρων. Το Aicon προσφέρει επίσης πολλαπλές αποθηκευτικές επιλογές στον χώρο των επιβατών.
Εξυπηρέτηση – λειτουργία και επικοινωνία
Η πολυαναφερόμενη αλλαγή φιλοσοφίας στον κόσμο της αυτοκίνησης είναι εμφανής στο Audi Aicon. Ένα βλέμμα αρκεί για να αντιληφθεί κανείς ότι χειριστήρια και καντράν απουσιάζουν. Τιμόνι, πεντάλ, κουμπάκια, όργανα – τίποτα. Αντίθετα, παντού μόνο μεγάλες καθαρές επιφάνειες. Ένας ελαφρά καμπύλος βραχίονας κατά μήκος των θυρών, με μια αμυδρή ανοδική κλίση από πίσω προς τα μπρος, αγκαλιάζει τους επιβάτες. Μπορούν να ξεκουράσουν πάνω του τα χέρια τους. Αντί για ταμπλό, μπροστά τους έχουν ένα φαρδύ ράφι και την κεντρική οθόνη κάτω από το παρμπρίζ.
Το εσωτερικό ζωντανεύει μόλις εισέλθουν οι επιβάτες. Φωτεινές γραμμές από LED δίνουν χαρούμενους χρωματικούς τόνους στην περιοχή των θυρών. Η μπροστινή οθόνη ανάβει με ένα μήνυμα καλωσορίσματος. Το ΡΙΑ, ο συναισθητικός ηλεκτρονικός βοηθός του οχήματος, αναγνωρίζει τον επιβάτη από το τηλέφωνό του και ενεργοποιεί όλες τις προσωπικές του ρυθμίσεις. Υπάρχουν εξατομικευμένες ρυθμίσεις για τον κλιματισμό και τα καθίσματα, τον εσωτερικό φωτισμό και τη διάρθρωση του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Το σύστημα πλοήγησης περιμένει την εισαγωγή του προορισμού και όλα τα προσβάσιμα κανάλια επικοινωνίας είναι έτοιμα προς χρήση, συνδεδεμένα με τον πιο γρήγορα διαθέσιμο τρόπο.
Νέες είναι και οι μετακινούμενες συνδέσεις στις κυκλωτικές ράγες των θυρών. Ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων, που μπορεί να μετακινηθούν μέχρι 50 εκ, εργονομικά τέλεια τοποθετημένα στοιχεία αφής και απεικόνισης είναι διαθέσιμα στο ψηφιοποιημένο σύνολο. Το χέρι ενστικτωδώς βρίσκει τον δρόμο του προς τον πίνακα ελέγχου που λειτουργεί με την αφή. Οι επιβάτες μπορούν να ορίσουν τις πιο σημαντικές ρυθμίσεις με ένα απαλό χτύπημα των δακτύλων χωρίς να χρειαστεί να ανασηκωθούν ή να γείρουν μπροστά. Ο χειρισμός είναι επίσης διαδραστικός. Το σύστημα ΡΙΑ είναι συχνά ένα βήμα μπροστά από τον επιβάτη και προσφέρει υπηρεσίες πριν καν εκείνος τις επιλέξει.
Βελτιστοποίηση για το μέλλον – μετάδοση κίνησης και ανάρτηση
Το ίδιο το σχήμα του Audi Aicon φανερώνει πως πρόκειται για αυτοκίνητο από έναν άλλο κόσμο, ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο πρωτότυπο όχημα είναι συστηματικά σχεδιασμένη και για αυτό τον κόσμο. Προϋποθέτει μια υποδομή μεταφορών στην οποία τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα είναι κάτι το δεδομένο στους δρόμους. Οι χρήστες των δρόμων συνδέονται μεταξύ τους και με το περιβάλλον τους.
Αυτό σημαίνει επίσης ηπιότερη κυκλοφορία και ομαλότερη ροή στο μέλλον από όσο μπορεί να φανταστεί κανείς σήμερα. Ακόμη και με μέτρια όρια ταχύτητας, οι μακρινές αποστάσεις μπορούν να καλύπτονται σε μία υψηλή σταθερή ταχύτητα γύρω στα 130 χλμ/ω. Για τους επιβάτες το ταξίδι είναι μια απολαυστική βόλτα χωρίς συνεχή φρεναρίσματα και επιταχύνσεις.
Τα τροχαία ατυχήματα επίσης θα ανήκουν στο παρελθόν χάρη στα προηγμένα συστήματα αισθητήρων και στα δίκτυα. Οι επιβάτες ενός οχήματος σαν το Audi Aicon λοιπόν δεν θα χρειάζονται πια τα κλασικά περιοριστικά συστήματα του χθες. Θα βιώνουν μία πολύ απτή αίσθηση ελευθερίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, κάτι που σήμερα μοιάζει ακόμη μακρινό όραμα.
Η οδήγηση και το συνολικό όχημα έχουν προσαρμοστεί με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό τον καινούργιο κόσμο της αυτοκίνησης. Ένα εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης φροντίζει για τη δυναμική του Audi Aicon. Ένα σύνολο τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων είναι τοποθετημένοι στον χώρο των εμπρόσθιων και οπίσθιων αξόνων. Οι μονάδες αποθήκευσης ενέργειας βρίσκονται ενσωματωμένες κάτω από το δάπεδο. Πρόκειται για στερεούς συσσωρευτές με σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα ενέργειας από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνολικά 260 kW [354 ίππους] και 550 Νm ροπής. Ο καθένας κινεί έναν τροχό, επιτρέποντας ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, μεταβλητή τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη επιτάχυνση έπαιξε δευτερεύοντα ρόλο στις προδιαγραφές σε σχέση με τη μέγιστη απόδοση, άρα και το εύρος αυτονομίας. Την ίδια λειτουργική στρατηγική ακολουθούν το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα ηλεκτρικά φρένα, τα οποία χρησιμοποιούν την ανάκτηση ενέργειας. Η ελαφριά κατασκευή του αμαξώματος από ποικίλα υλικά και η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική βοηθούν το Audi Aicon να επιτύχει αυτονομία ανάμεσα στα 700 και 800 χλμ χωρίς επαναφόρτιση.