Η Porsche παρουσιάζει την τρίτη γενιά της Cayenne. Το επιτυχημένο SUV είναι στην 3η γενιά του, ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, το οποίο συνδυάζει ακόμη περισσότερες από τις χαρακτηριστικές επιδόσεις της Porsche με εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση.
Οι πανίσχυροι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, το νέο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S με οκτώ σχέσεις, τα νέα συστήματα ανάρτησης και τα πρωτοποριακά συστήματα ενδείξεων και ελέγχου με ολική διασυνδεσιμότητα έρχονται να αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο τόσο τον sport χαρακτήρα, όσο και την άνεση στην καθημερινή χρήση. Η νέα Cayenne διατίθενται με δύο νέους εξακύλινδρους κινητήρες: Ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 340 ίππων της Cayenne αποδίδει 40 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι αυτός του προηγούμενου μοντέλου. Ο κινητήρας V6 biturbo 2,9 λίτρων της Cayenne S, η οποία φτάνει τα 265 χλμ./ώρα, αυξάνει την ιπποδύναμη στους 440 ίππους, έχει δηλαδή πλέον 20 ίππους περισσότερους. Με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η νέα Cayenne S επιταχύνεται από τα 0 στα 10 χλμ./ώρα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
Η νέα Cayenne είναι βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στο θρυλικό sport μοντέλο της Porsche, την 911: Η τρίτη έκδοση του SUV, η οποία είναι αναβαθμισμένη και εμφανισιακά, διαθέτει πλέον ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων και παθητική τετραδιεύθυνση για πρώτη φορά. Εκτός από αυτά τα τυπικά χαρακτηριστικά sport αυτοκινήτου, οι δυνατότητες της Cayenne στο δρόμο έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, με ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης στο βασικό εξοπλισμό, Σύστημα Ελέγχου Πλαισίου 4D, πνευματική ανάρτηση τριπλού αεροθαλάμου, αλλά και το
ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Παρά τον σημαντικά εμπλουτισμένο βασικό της εξοπλισμό, η Cayenne ζυγίζει έως και 65 κιλά λιγότερο από την προκάτοχό της, όντας έτσι ένα εξαιρετικό τετρακίνητο SUV και για εκτός δρόμου διαδρομές κατάλληλη.
Compact σχεδίαση και μεγαλύτεροι τροχοί
Sport και ακριβής με καθαρό σχεδιασμό – νέα και ταυτόχρονα οικεία: Η εμφάνιση της Cayenne έχει αναβαθμιστεί σύμφωνα με το στυλ που χαρακτηρίζει το σχεδιαστικό DNA όλων των νέων μοντέλων της Porsche. Οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα μπροστά υποδηλώνουν με έμφαση τις αυξημένες επιδόσεις. Οι νέες οριζόντιες αιχμές κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει φαρδύτερο και περισσότερο sport, ακόμη και όταν είναι σταματημένο. Με το εξωτερικό μήκος αυξημένο κατά 63 χλστ. χωρίς να έχει αλλάξει το μεταξόνιο (2.895 χλστ.) και το ύψος οροφής μειωμένο κατά 9 χλστ. σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η κομψή, βελτιστοποιημένη εμφάνιση της Cayenne (μήκος: 4.918 χλστ., πλάτος χωρίς τους καθρέφτες: 1.983 χλστ.) έχει αναβαθμιστεί αισθητά. Ο χώρος αποσκευών έχει πλέον χωρητικότητα 770 λίτρα, είναι δηλαδή μεγαλύτερος κατά 100 λίτρα. Οι τροχοί έχουν διάμετρο μεγαλύτερη κατά μία ίντσα, ενώ τα ελαστικά στον πίσω άξονα, τα οποία για πρώτη φορά είναι φαρδύτερα από τα εμπρός, τονίζουν τα ενισχυμένα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Το διακριτικό, τρισδιάστατο λογότυπο της Porsche απλώνεται πάνω από τα ανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν τρισδιάστατο φωτισμό και μια στενή λωρίδα λυχνιών LED που καλύπτει όλο τους το μήκος.
Η Porsche διαθέτει και ένα νέο σύστημα φωτισμού τριών σταδίων για τους προβολείς: κάθε μοντέλο Cayenne διαθέτει προβολείς LED στο βασικό του εξοπλισμό. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής του προαιρετικού Συστήματος Δυναμικού Φωτισμού (PDLS), το οποίο διαθέτει μια σειρά από λειτουργίες, όπως τα φώτα στροφής και ο φωτισμός αυτοκινητόδρομου. Οι νέοι προβολείς LED τύπου matrix με σύστημα PDLS Plus είναι το καλύτερο σύστημα που μπορεί κανείς να επιλέξει: Συνολικά 84 λυχνίες LED ενεργοποιούνται κατά περίπτωση, προσφέροντας πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή και ένταση του φωτισμού. Αυτό σημαίνει ότι η Cayenne μπορεί να προσφέρει νέες λειτουργίες, όπως η μεγάλη σκάλα των προβολέων που δεν τυφλώνει τους οδηγούς των επερχόμενων οχημάτων, καθώς και ο προσαρμοζόμενος έλεγχος εκτυφλωτικού φωτισμού.
Η Cayenne και η Cayenne S στην αγορά
Το νέο κορυφαίο SUV της Porsche διατίθενται σε δύο εκδόσεις: Η Cayenne με τον εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα τριών λίτρων αποδίδει 340 ίππους, με μέγιστη ροπή στρέψης τα 450 Nm. Αυτό σημαίνει ότι το βασικό μοντέλο επιτυγχάνει εξαιρετικές επιδόσεις οδήγησης: επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα (5,9 δευτερόλεπτα με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono) ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ./ώρα. Η Cayenne S διαθέτει ένα κινητήρα V6 2,9 λίτρων, με διπλή υπερτροφοδότηση. Ο επίσης νέος αυτός κινητήρας, αποδίδει 440 ίππους με μέγιστη ροπή στρέψης τα 550 Nm – 20 ίππους περισσότερους από τον προκάτοχό του. Το αυτοκίνητο επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα (με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono: 4,9 δευτερόλεπτα) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 265 χλμ./ώρα.
Ταχύτερη στο δρόμο, ακόμα πιο εντυπωσιακή εκτός δρόμου: Tiptronic S και PTM
Οι αυξημένες επιδόσεις της Cayenne, οι οποίες βελτιώνουν τόσο τον sport χαρακτήρα όσο και την άνεση, εξασφαλίζονται σε μεγάλο βαθμό από το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Tiptronic S. Οι μικρότεροι χρόνοι απόκρισης και οι πιο κοντές σχέσεις στις μικρότερες ταχύτητες του κιβωτίου ενισχύουν αφενός τις επιδόσεις στο δρόμο, αφετέρου τις δυνατότητες εκτός δρόμου. Στο άλλο άκρο του ακόμα καλύτερου συνδυασμού άνεσης και sport χαρακτήρα, η μακριά όγδοη σχέση σε συνδυασμό με την μελετημένη προσεκτικά τελική σχέση μετάδοσης εξασφαλίζει χαμηλές ροπές, βελτιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου και χαλαρή οδήγηση.
Ακόμη και σε κακό δρόμο ή σε διαδρομές εκτός δρόμου, η Cayenne είναι απολαυστική. Τα προγράμματα κίνησης εκτός δρόμου διευκολύνουν τον οδηγό να επιλέγει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για τη διαδρομή του. Η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι το πρόγραμμα κίνησης σε δρόμο. Τέσσερα άλλα προγράμματα ενεργοποιούν ρυθμίσεις για κίνηση σε ήπιο έδαφος εκτός δρόμου: Λάσπες, Χαλίκι, Άμμος ή Βράχοι. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ρυθμίσεις για την κίνηση, την ανάρτηση και τα κλειδώματα διαφορικού, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Για την κατανομή της ισχύος κίνησης, η Porsche αξιοποιεί το σύστημα ενεργητικής τετρακίνησης σε όλα τα μοντέλα Cayenne. Το έξυπνο, πλήρως μεταβαλλόμενο Σύστημα Διαχείρισης Πρόσφυσης Porsche (PTM) κατανέμει σωστά τη δύναμη στους δύο άξονες. Ο σχεδιασμός του συστήματος αυτού (τύπου hang-on) αποτελεί βασική αρχή για τις εξαιρετικές sport επιδόσεις της Cayenne. Ταυτόχρονα, ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις για αυξημένη πρόσφυση στο ανώμαλο έδαφος.
Παγκόσμια πρώτη: φρένα Επιφανειακής Επίστρωσης Porsche με στρώση καρβιδίου του βολφραμίου
Με τα καινοτόμα Φρένα Επιφανειακής Επίστρωσης (PSCB), η Porsche αποδεικνύει για μία φορά ακόμη ότι βρίσκεται επικεφαλής στην εξέλιξη φρένων υψηλών επιδόσεων. Τα φρένα αυτά παρουσιάζονται για πρώτη φορά παγκοσμίως, διατίθενται προαιρετικά για όλα τα μοντέλα Cayenne και διαθέτουν δίσκους από χυτοσίδηρο με επίστρωση καρβιδίου του βολφραμίου. Με την επίστρωση αυτή αυξάνονται οι τιμές τριβής, ενώ μειώνεται η φθορά και οι συγκεντρώσεις σκόνης στους δίσκους. Τα φρένα αυτά, τα οποία αποτελούν αποκλειστικότητα της Porsche, έχουν επίσης εντυπωσιακή εμφάνιση: Οι δαγκάνες τους είναι λευκές, ενώ στην επιφάνεια των δίσκων αναπτύσσεται μια μοναδική γυαλάδα μετά το στρώσιμο. Τα φρένα PSCB διατίθενται αποκλειστικά σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 και 21 ιντσών. Τα κεραμικά φρένα PCCB παραμένουν το κορυφαίο σύστημα της προσφερόμενης γκάμας.
Νέο πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono με πρόγραμμα PSM Sport
Η νέα Cayenne προσφέρει ακόμη περισσότερες δυνατότητες στον τομέα των sport επιδόσεων. Η Porsche επανασχεδίασε το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, το οποίο αναπτύχθηκε με βάση το μοντέλο που χρησιμοποιείται στα sport αυτοκίνητα της εταιρείας. Ο διακόπτης επιλογής προγράμματος Mode στο τιμόνι είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη αυτής της προσέγγισης. Εκτός από τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα πρόγραμμα με ρυθμίσεις που διαμορφώνονται ξεχωριστά. Πατώντας το Sport Response στο κέντρο, ενεργοποιούνται χαρτογραφήσεις του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων που είναι ρυθμισμένες για τις μέγιστες επιδόσεις. Το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono περιλαμβάνει επίσης ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, το PSM Sport, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να αξιοποιεί τα πλήρη δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης της νέας Cayenne.
Μειωμένο βάρος σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου
Τα sport αυτοκίνητα χρειάζονται ένα ελαφρύ αμάξωμα. Ακολουθώντας την 911 και την Panamera, στο νέο αμάξωμα της Cayenne χρησιμοποιείται ένας έξυπνος συνδυασμός κράματος αλουμινίου
και χάλυβα. Το εξωτερικό είναι κατασκευασμένο στο σύνολό του από αλουμίνιο. Το δάπεδο, το μπροστινό τμήμα και ουσιαστικά όλα τα τμήματα του αυτοφερώμενου πλαισίου είναι επίσης από κράμα αλουμινίου. Ένα ιδιαίτερο τεχνικό χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει είναι η πρωτοποριακή μπαταρία πολυμερών λιθίου-σιδήρου η οποία από μόνη της εξοικονομεί βάρος 10 κιλών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Συνολικά, το βάρος της Cayenne όταν είναι κενή έχει μειωθεί από τα 2.040 στα 1.985 κιλά – και αυτό παρά τον σημαντικά πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ο οποίος πλέον περιλαμβάνει προβολείς LED, μεγαλύτερους τροχούς, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος ParkAssist (μπροστά και πίσω), μονάδα τηλεφώνου LTE με WiFi hotspot, υπηρεσίες Porsche Connect και ένα σύστημα προληπτικής προστασίας πεζών.
Ψηφιακή εξέλιξη: Προηγμένο Cockpit Porsche και νέο σύστημα PCM
Με τα αυτοκίνητα αυτής της νέας –τρίτης- γενιάς, η Porsche ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σχέση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου: Το Προηγμένο Cockpit Porsche είναι πλήρως ενσωματωμένο στην sport, πολυτελή ατμόσφαιρα. Στην καρδιά της νέας φιλοσοφίας ενδείξεων και χειριστηρίων ελέγχου που έχει υιοθετήσει η Porsche βρίσκεται η full HD οθόνη αφής 12,3 ιντσών της τελευταίας γενιάς του Συστήματος Διαχείρισης Επικοινωνιών Porsche (PCM), το οποίο παρουσιάστηκε πέρσι με τη νέα Panamera. Ο χειρισμός μιας σειράς ψηφιακών λειτουργιών γίνεται με διαισθητικό τρόπο, ή και με φωνητικό έλεγχο. Το βασικό σύστημα Porsche Connect Plus προσφέρει πρόσβαση σε online υπηρεσίες και στο Διαδίκτυο. Στο σύστημα αυτό περιλαμβάνεται το βασικό σύστημα πλοήγησης με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Τα αναλογικά χειριστήρια στη νέα κεντρική κονσόλα επικεντρώνονται στις βασικές λειτουργίες του οχήματος. Οι διακόπτες είναι ενσωματωμένοι αρμονικά στην επιφάνεια αφής που μοιάζει με γυάλινη οθόνη smartphone, ενώ αντιδρούν με ηχητικά και απτικά σήματα όταν τα χρησιμοποιεί ο οδηγός. Όπως επιβάλλει το χαρακτηριστικό στυλ της Porsche, ο οδηγός έχει μπροστά του πάντοτε το αναλογικής εμφάνισης στροφόμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Στις δύο πλευρές του υπάρχουν δύο οθόνες full HD 7 ιντσών, όπου εμφανίζονται όλα τα άλλα σχετικά δεδομένα οδήγησης, καθώς και πρόσθετες πληροφορίες που επιλέγει ο οδηγός από το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Το σύστημα Night Vision Assist εξοπλισμένο με θερμική κάμερα είναι ένα από τα σημαντικότερα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, μαζί με το Σύστημα Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας, το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας που περιλαμβάνει και λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, τη λειτουργία υποβοήθησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης ParkAssist με περιμετρική απεικόνιση και το σύστημα Porsche InnoDrive με προσαρμοζόμενο σύστημα διατήρησης ταχύτητας.