Είναι από τα θέματα που αρέσουν πολύ, όταν δηλαδή το παλιό συναντά τον εαυτό του μερικές δεκαετίες μετά. Τώρα αν οι εμπλεκόμενοι ακούν στο όνομα Stratos και η συνάντηση-αναμέτρηση συμβεί σε μια ανάβαση τότε είναι προφανές πως το ενδιαφέρον αυξάνεται λογαριθμικά.
Δείτε επίσης: Η νέα υπέροχη Stratos… χωρίς Lancia στη παραγωγή
Δύο Stratos, μια παλιά και μια καινούργια, στις ιταλικές Άλπεις είναι θέαμα μοναδικό και από αυτά που πολλοί θα πλήρωναν για να βιώσουν. Η εκρηκτική ατμοσφαιρική εξακύλινδρη του 1974 ενάντια στην καινούργια τεχνολογικά προηγμένη, 150 κιλά πιο ελαφριά από την Ferrari 430 του σήμερα στην οποία βασίζεται. Η νέα Stratos φέρνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τον 4.3 λίτρων ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα απόδοσης 532 ίππων, κεραμικά δισκόφρενα Brembo, 398 χιλιοστών εμπρός και 350 χιλιοστών πίσω.
Εσωτερικά ένα FIA roll cage βοηθάει να απαλειφθεί κάθε υπόνοια μαλακής αντίδρασης του ήδη σφιχτού σασί, ενώ το μηχανικό διαφορικό της Drexler έρχεται απευθείας από τους αγώνες WRC, βοηθώντας την να πυροβολεί ειδικά στις στροφές με πρωτοφανή αγριάδα. 427 ίπποι ανά τόνο, 0-100 σε 3.3 δεύτερα και 0-200 σε λιγότερο από 10 δεύτερα τα νούμερα που όμως δεν φοβίζουν την ώριμη κυρία των 44 χρόνων.
Θυμηθείτε πως η αυθεντική Stratos γεννήθηκε σε μια εποχή όπου όλα ήταν διαφορετικά και εφικτά, μια εποχή στην οποία κυριαρχούσαν τα μακριά μαλλιά, τα σκληρά ναρκωτικά και το ροκ εν ρολ. Όταν λοιπόν οι άνθρωποι της FIA πήγαν για να επιθεωρήσουν τις 400 ομολογκέ Ιταλίδες η Lancia είχε έτοιμες μόνο τις μισές, ως γνήσιοι μεσογειακοί δεν έχασαν την ελπίδα και η ιστορία θέλει μετά την επιθεώρηση των 200 αυτοκινήτων να πηγαίνουν τους κυρίους για φαγητό και κρασί.
Μετά το μεσημεριανό και αφού ήπιαν τα κρασάκια τους οι υπεύθυνοι της εταιρίας μπέρδεψαν τους επιθεωρητές πηγαίνοντάς τους για επιθεώρηση στα ίδια 200 αυτοκίνητα. Η αλήθεια είναι πως αυτή η ιστορία αληθινή ή όχι βοήθησε στο χτίσιμο του χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που όχι μόνο ήταν δύσκολο να οδηγήσει κανείς αλλά που όλοι αναρωτιούνται πως μπόρεσε να καθίσει και να βολευτεί σε αυτό ο θρύλος-καμηλοπάρδαλη Walter Röhrl.
Κινητήρια δύναμη της θεϊκής Stratos ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.4 λίτρων V6 που έσβηνε μαζί με την γεωμετρία της κάθε αρνητικό που αφορούσε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η βόλτα στις ιταλικές Άλπεις απολαυστική με τις φωτογραφίες να αποζημιώνουν όλους εμάς τους ονειροπόλους.