Η δεύτερη γενιά MINI Countryman είναι το μεγαλύτερο και πιο ευέλικτο μοντέλο ολόκληρης της γκάμας της ιστορικής Βρετανικής μάρκας.
Και τώρα ένα ακόμα στοιχείο υπερθετικού βαθμού προστίθεται με την κινητήρια μονάδα του MINI John Cooper Works Countryman. Με απόδοση 170 kW/231 hp, είναι ο ισχυρότερος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο MINI: σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα AWD ALL4 και μία στιβαρή φιλοσοφία αμαξώματος, διασφαλίζει ότι το νέο μέλος της οικογένειας υπεραθλητών John Cooper Works προάγει την εμπειρία MINI σε ένα εντελώς νέο επίπεδο – προσφέροντας αίσθηση αγωνιστικής πίστας το δρόμο και ασύγκριτη διασκεδαστική οδήγηση στο χώμα.
Το νέο MINI John Cooper Works Countryman (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7.4 l/100 km; εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 169 g/km) επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα με το στάνταρ 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και το προαιρετικό 8-τάχυτο σπορ Steptronic. Αυτό σημαίνει ότι είναι κατά 0,8 ή 0,7 δεύτερα ταχύτερο από το MINI Cooper S Countryman ALL4. Τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του νέου MINI John Cooper Works Countryman αντανακλώνται και στην ελαστικότητά του στις ρεπρίζ, στην ευελιξία του στις στροφές και στην ικανότητα επιβράδυνσης. Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι το προϊόν ενός συνολικού πακέτου που βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία της John Cooper Works, όπου εκτός από τον κινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης περιλαμβάνεται επίσης σπορ ανάρτηση με ζάντες αλουμινίου 18-ιντσών John Cooper Works και σπορ σύστημα φρένων Brembo, ειδικά αεροδυναμικά βοηθήματα, αεραγωγός ψύξης, και ένα ειδικό cockpit με σπορ καθίσματα John Cooper Works. Το κύρος του νέου MINI John Cooper Works Countryman στην premium compact κατηγορία υπογραμμίζεται με αποκλειστικά χαρακτηριστικά όπως MINI Driving Modes, προβολείς LED, Comfort Access και Radio MINI Visual Boost, που εντάσσονται στο βασικό εξοπλισμό.
Το νέο MINI John Cooper Works Countryman είναι ο διάδοχος του πρώτου κορυφαίου αθλητή της μάρκας που σχεδιάστηκε για την compact κατηγορία και εφοδιάζεται στάνταρ με σύστημα all-wheel drive ALL4. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο αντανακλάται όχι μόνο στην αυξημένη ισχύ κατά 10 kW/13 hp και στην πιο αποδοτική σχεδίαση του συστήματος AWD ALL4, αλλά και στις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις και στην αισθητή αύξηση της ευρυχωρίας, της ευελιξίας και της λειτουργικότητας. Με την προσθήκη 17 cm στο μήκος και 3 cm στο πλάτος, μαζί με μία επέκταση του μεταξονίου κατά 7,5 cm, η ευρυχωρία για τους επιβάτες της 5θέσιας καμπίνας έχει αυξηθεί σημαντικά. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να επεκταθεί από 450 L στα 1 390 L. Αυτό κάνει το νέο MINI John Cooper Works Countryman υπεραθλητή με χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν την απόλυτη διασκεδαστική οδήγηση και εξαιρετική ευελιξία – στην αγωνιστική πίστα, εκτός ασφάλτου, σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας και σε πιο μακρινές αποστάσεις.
Το John Cooper Works brand βρίσκεται υπό την ομπρέλα της MINI επί μία δεκαετία. Αυτή η στενή σχέση χρονολογείται από την εποχή του κλασικού Mini, του οποίου το σπορ ταλέντο ανακαλύφθηκε και προωθήθηκε από το John Cooper. Σήμερα, ανεβάζει ακόμα ψηλότερα τον πήχη στην υπέρτατη διασκεδαστική οδήγηση με το MINI John Cooper Works Countryman. Ο κινητήρας, το κιβώτιο, η τετρακίνηση, η ανάρτηση, η αεροδυναμική και η σχεδίαση του cockpit αφενός στοχεύουν στις υψηλές επιδόσεις, αφετέρου είναι πλήρως εναρμονισμένα με την προϊοντική φιλοσοφία του νέου MINI Countryman. Σαν αποτέλεσμα, το τελευταίο μοντέλο John Cooper Works είναι ένα συνολικό πακέτο υψηλών επιδόσεων, βασισμένο σε αγωνιστική τεχνογνωσία.
Ο 2.0L 4-κύλινδρος κινητήρας που είναι εγκάρσια τοποθετημένος μπροστά προσφέρει χαρακτηριστικά επιδόσεων εμπνευσμένα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Χρησιμοποιεί μία ειδική έκδοση Τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo με σύστημα υπερσυμπίεσης ενσωματωμένο στην πολλαπλή από χυτό ατσάλι, άμεσο ψεκασμό βενζίνης, πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου βαλβίδων VALVETRONIC και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων (double VANOS). Κατασκευασμένος από υλικό ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες, ο υπερσυμπιεστής παράγει πίεση υπερπλήρωσης αυξημένη στα 2.2 bar. Αυτό δημιουργεί τη βάση για άφθονη και παρατεταμένη απόδοση ισχύος. Ο κινητήρας έχει διαθέσιμη τη μέγιστη ροπή των 350 Nm μεταξύ 1 450 και 4 500 rpm. Η μέγιστη ισχύς των 170 kW/231 hp αποδίδεται μεταξύ 5 000 και 6 000 rpm.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα που προορίζεται για μοντέλα John Cooper Works περιλαμβάνουν ειδικά έμβολα, ένα νέο μεγάλο intercooler και ένα πρόσθετο ψυγείο. Επιπλέον, υπάρχει ένα σπορ σύστημα εξαγωγής, που όχι μόνον υποστηρίζει τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του κινητήρα αλλά τους προσδίδει και μία εντυπωσιακή ακουστική και οπτική διάσταση. Η πιο ελεύθερη εξαγωγή των καυσαερίων συμβάλλει στην άμεση απόκριση του κινητήρα, ενώ μια ελεγχόμενη πεταλούδα και η ειδική γεωμετρία της απόληξης εξαγωγής βοηθούν στη δημιουργία του συναισθηματικού ήχου που είναι σήμα κατατεθέν των μοντέλων John Cooper Works. Το σπορ σύστημα εξαγωγής περιλαμβάνει επίσης κωνικά χρωμιωμένα καλύμματα για τις δύο απολήξεις εξαγωγής.
Το στάνταρ 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει σχεδίαση βελτιστοποιημένου βάρους με υψηλό επίπεδο εσωτερικής απόδοσης και άνεσης αλλαγών σχέσεων. Ένας αισθητήρας σχέσης επιτρέπει την ενεργή προσαρμογή των στροφών του κινητήρα για ιδιαίτερα δυναμικές αλλαγές. Η πυκνή κλιμάκωση και ο ειδικός επιλογέας σχέσεων/ταχυτήτων διευκολύνουν την ακρίβεια των αλλαγών. Ένα 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic διατίθεται προαιρετικά, και ελέγχεται μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου επιλογέα ή από τα χειριστήρια (shift paddles) του τιμονιού. Οι χρόνοι αλλαγών είναι εξαιρετικά σύντομοι, ενώ μία λειτουργία Launch Control βελτιστοποιεί την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση από στάση.
Οι δυνατότητες επιδόσεων του νέου MINI John Cooper Works Countryman εκτός από πολύ υψηλές είναι και εξαιρετικά ποικίλες ως προς το εύρος χρήσης. Αυτό οφείλεται στο σύστημα ALL4 all-wheel drive, που όχι μόνο βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε μη ασφαλτοστρωμένο οδόστρωμα όπως στο χώμα, αλλά αυξάνει και την ευστάθεια σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και βελτιώνει την ευελιξία όταν στρίβει δυναμικά στην πίστα. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του συστήματος είναι συνδεδεμένη στο DSC (Dynamic Stability Control), διασφαλίζοντας μία σταθερά γρήγορη και ακριβή απόκριση σε όλες τις περιπτώσεις, στην κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών.
Χάρη στη συμπαγή και βελτιστοποιημένου βάρους σχεδίαση, η τρέχουσα έκδοση του συστήματος ALL4 all-wheel drive προσφέρει μία ιδιαίτερα αποδοτική μεταβλητή κατανομή ισχύος. Αποτελείται από ένα κιβώτιο τετρακίνησης στο εμπρός διαφορικό, κεντρικό άξονα δύο τμημάτων και ένα διαφορικό πίσω άξονα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη. Για μείωση της απώλειας ροπής που παρατηρείται όταν η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα, το νέο MINI John Cooper Works Countryman χρησιμοποιεί ενεργό DSC με εμπρόσθια κίνηση σε κανονικές οδικές συνθήκες. Μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο, ο συμπλέκτης διαφορικού μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς σε κλάσμα του δευτερολέπτου.
{gallery}parousiaseis/MINI/MINI_John_Cooper_Works_Countryman{/gallery}