Άζωτο ή απλό αέρα στα ελαστικά μας ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Η χρήση του αζώτου στα ελαστικά επεκτείνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και τα βουλκανιζατέρ που προσφέρουν αυτή την επιλογή αναφέρουν ως πλεονεκτήματα τη σταθερή πίεση του αέρα χωρίς διαρροές για μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμη και τη μειωμένη φθορά του ελαστικού και την οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου.

 

Να τονίσουμε επίσης ότι ο ατμοσφαιρικός αέρας αποτελείται έτσι και αλλιώς κατά 78% από άζωτο, ενώ ένα καλοσυντηρημένο ελαστικό χάνει περίπου 0,1 μπαρ πίεση αέρα στο τρίμηνο. Αυτό είναι και το κέρδος που μπορείς να έχεις από το άζωτο, αφού ούτε με το συγκεκριμένο αέριο μπορεί να αντιμετωπιστούν διαρροές, οι οποίες προκύπτουν από άλλους λόγους (π.χ. από τις βαλβίδες κ.λπ.).

Μάλιστα υπάρχει και ο κίνδυνος, αν γεμίσεις τα ελαστικά του Ι.Χ. σου με άζωτο, να εφησυχάσεις και να μην ελέγχεις τακτικά την πίεση. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων δεν αξίζει λοιπόν τον κόπο η χρήση αζώτου. Αντίθετα έχει νόημα για ελαστικά που καταπονούνται (π.χ. σε καθαρόαιμα σπορ μοντέλα), καθώς μειώνεται ο κίνδυνος της υπερθέρμανσης και μιας γρήγορης οξείδωσης του ελαστικού.