Οι υαλοκαθαριστήρες επιβαρύνουν την κατανάλωση ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Τα φώτα, οι υαλοκαθαριστήρες, ο ανεμιστήρας και το αιρκοντίσιον δεν καταναλώνουν μόνο ρεύμα από την μπαταρία, αλλά και βενζίνη από το ρεζερβουάρ.

Γ ι΄ αυτό και πρέπει να χρησιμοποιούνται με μέτρο!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το φορτηγό των Metallica…It’s Electric (video)

To διάσημο συγκρότημα Metallica ετοιμάζεται για την καλοκαιρινή του περιοδεία, για την οποία θα χρησιμοποιήσει οχήματα της IVECO     Οι Metallica δεν χρειάζονται συστάσεις. Ιδρύθηκαν στο...

Η FORD Mustang Mach-E γιορτάζει στο Golden Hall

Οι επισκέπτες του stage της FORD στο Golden Hall έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά την ηλεκτρική Mustang Mach-E, να πάρουν δώρα αλλά...

RENAULT Clio 1.0 Sce 65: Η φθηνότερη έκδοση του νέου μοντέλου – Τιμές

Μια νέα, πιο προσιτή έκδοση, με αρχική τιμή που δεν ξεπερνά τα 17.000 ευρώ προστέθηκε στην οικογένεια του νέου RENAULT Clio     Χωρίς αμφιβολία, το RENAULT...

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι βασικός υπεύθυνος για την κατανάλωση καυσίμου σε ένα αυτοκίνητο είναι ο κινητήρας. Εκτός όμως από αυτόν, υπάρχουν και ένα σωρό άλλα μέρη του αυτοκινήτου, τα οποία λειτουργούν συνήθως στα κρυφά και βέβαια απαιτούν ενέργεια.

Ενέργεια, η οποία σε ένα αυτόνομο και αυτοδύναμο σύστημα, όπως είναι το αυτοκίνητο (το λέει εξάλλου και η λέξη), μπορεί να προέλθει μόνον από τα καύσιμα, δηλαδή τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Έρευνες έχουν φέρει στο φως ότι ορισμένα συστήματα του οχήματός μας απαιτούν σημαντικές ποσότητες καυσίμου για να λειτουργήσουν σωστά. Κλασικό παράδειγμα είναι το σύστημα κλιματισμού.

Κάτω από έναν ακραίο συνδυασμό, όπως είναι οι σύντομες διαδρομές σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και με τον ανεμιστήρα στη μεγαλύτερη σκάλα, επιβαρύνει τη μέση κατανάλωση βενζίνης του αυτοκινήτου μας με δύο έως τέσσερα λίτρα επιπρόσθετα στα 100 χλμ.

Προσέξτε επίσης ότι αυτό που αναφέρουμε ως ακραίο συνδυασμό είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο στην Ελλάδα, καθώς χρησιμοποιούμε κατά βάση το αυτοκίνητο για ψύλλου πήδημα, το καλοκαίρι ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες σε υψηλά επίπεδα και βέβαια ανοίγουμε φουλ τον ανεμιστήρα στα πρώτα μέτρα για να μη σκάσουμε από τη ζέστη. Οι ειδικοί έχουν μετρήσει ότι η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 100 Watt ισοδυναμεί με κάτι παραπάνω από 0,1 λίτρα επιπρόσθετο καύσιμο στα 100 χλμ.,

Επειδή το δυναμό δουλεύει εντατικότερα, οπότε χρειάζεται μεγαλύτερη υποστήριξη από τον κινητήρα. Ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενέργειας στο αυτοκίνητο είναι το ηχοσύστημα, με την προϋπόθεση ότι είναι μεγάλης ισχύος (π.χ. γύρω στα 200 Watt) και με την ένταση στα… ουράνια.

Και ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος όμως μαζί με την αντλία καυσίμου καταναλώνει 180 Watt, ενώ διόλου αμελητέες ποσότητες είναι τα φώτα στη μεσαία σκάλα (150 Watt) και το θερμαινόμενο παρμπρίζ (120 Watt). Στους σημαντικούς καταναλωτές ρεύματος- και κατά συνέπεια και καυσίμου- περιλαμβάνονται επίσης οι προβολείς ομίχλης (100 Watt), το βεντιλατέρ του καλοριφέρ και οι υαλοκαθαριστήρες (από 80 Watt ο καθένας).

Χρησιμοποιώντας λοιπόν ταυτόχρονα τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες, το θερμαινόμενο παρμπρίζ, το ηχοσύστημα και το βεντιλατέρ έχουμε ένα σύνολο της τάξης των περίπου 600 Watt, κάτι που ισοδυναμεί με σχεδόν 0,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. επιπρόσθετη κατανάλωση. Και μη βιαστείτε να πείτε ότι ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι τραβηγμένος από τα μαλλιά.

Απλώς αναλογιστείτε πόσες φορές δεν οδηγείτε τα βράδια του χειμώνα με βροχή, αναμμένα φώτα, μουσική στο ηχοσύστημα, με ανοιχτούς υαλοκαθαριστήρες, το βεντιλατέρ στο φουλ για να μη θαμπώνουν τα τζάμια και το θερμαινόμενο παρμπρίζ σε λειτουργία. Γι΄ αυτό και η χρήση όλων αυτών των συστημάτων πρέπει να γίνεται με μέτρο και όταν πραγματικά κρίνεται απαραίτητη.