Τι προβλήματα προκαλεί το μποτιλιάρισμα στους κινητήρες diesel ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Τα  προβλήματα έχουν συνήθως να κάνουν με τα συστήματα αντιρρύπανσης. Η παγίδα αιθάλης ή φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF – Diesel Particulate Filter) που υποχρεωτικά διαθέτουν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6 πρέπει κάθε τόσο να αυτο-καθαρίζεται, με μια διαδικασία που ονομάζεται αναγέννηση, κατά την οποία τα σωματίδια του άνθρακα καίγονται και μετατρέπονται σε CO2 (θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το DPF είναι αυτό που κατακρατά τα σωματίδια τα οποία αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα των πετρελαιοκινητήρων). Η αναγέννηση πραγματοποιείται εύκολα όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτό δρόμο για αρκετή ώρα, γιατί τότε ανεβαίνει αρκετά η θερμοκρασία των καυσαερίων στο DPF και μπορούν εύκολα να καούν τα σωματίδια.

Μέσα στην πόλη όμως τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ διαφορετικά, αφού αν διανύουμε μικρές αποστάσεις η θερμοκρασία στο DPF δεν ανεβαίνει αρκετά. Σημειώστε ότι η αναγέννηση διαρκεί 4 λεπτά εφόσον το φίλτρο έχει ήδη προθερμανθεί, ενώ συνολικά η όλη διαδικασία (προθέρμανση + καθαρισμός) διαρκεί 15 έως 20 λεπτά, για τα οποία απαιτείται συνήθως μια απόσταση 10-20 χιλιομέτρων. Σε αντίθετη περίπτωση, το DPF δεν προλαβαίνει να αναγεννηθεί. Κάποια στιγμή λοιπόν θα ανάψει το προειδοποιητικό πορτοκαλί λαμπάκι και αν δεν καταφέρουμε να κινηθούμε σε ανοιχτό δρόμο, θα έρθει μια στιγμή που θα αναγκαστούμε να πάμε στο συνεργείο για να πραγματοποιηθεί εκεί η αναγέννηση της παγίδας αιθάλης, με το ανάλογο κόστος φυσικά.