Διαδικτυακοί διαμορφωτές αυτοκινήτων

Κοινοποίησε το άρθρο

Τα εργαλεία διαδικτυακών αγορών  είναι ιδιαίτερα δημοφιλή αλλά όχι και τόσο τέλεια όσο θέλουν να τα παρουσιάσουν οι εταιρίες. Ειδικά όταν θέλουμε να ψάξουμε για αυτοκίνητο το διαδίκτυο είναι παράδεισος  με τις επιλογές να μοιάζουν ανεξάντλητες. Οι ιστοσελίδες μπορεί να είναι ανεξάρτητες, από περιοδικά του ειδικού τύπου, ή αντιπροσωπειών.

Το «παιχνίδι» αρχίζει όταν ο υποψήφιος μπει στην ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας της οποίας θέλει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο και ανοίξει τον διαμορφωτή. Η επιλογές εκατοντάδες, διάφορα χρώματα μέσα -έξω, κινητήρες πετρελαίου ή βενζίνης, κυβισμός, αξεσουάρ κ.α. Όλα δείχνουν τέλεια αλλά δεν είναι! Για παράδειγμα το  Jeep Wrangler του οποίου οι πωλήσεις ξεκίνησαν στις 29 Νοεμβρίου, ο διαμορφωτής όμως μπήκε σε λειτουργία τον Δεκέμβριο με αποτέλεσμα να χαθούν πωλήσεις από δυσαρεστημένους  πελάτες. Πέραν αυτού κάποιες από τις διαφημιζόμενες επιλογές δεν ήταν καν ενεργές στον διαμορφωτή. Αλλά και στην Ferrari τα πράγματα δεν δείχνουν ρόδινα, ο ιδιαίτερα ελκυστικός διαμορφωτής αποδεικνύεται ελλιπείς με πολλά του τυπωμένου φυλλαδίου να μην υπάρχουν ως επιλογή  διαδικτυακά. Ίσως απλά προτιμούν να βρεθούν δια ζώσης με τον πελάτη παρά την απρόσωπη μέσω διαδικτύου πώληση. Επιπροσθέτως δεν υπάρχει η επιλογή εκτύπωσης του αρχείου ως αποδεικτικού για την ακριβή παραγγελία. Οι Βρετανοί της Aston Martin προσφέρουν ένα υπέροχο εικονικό περιβάλλον το οποίο όμως διατίθεται μόνο από τον αντιπρόσωπο της εταιρίας.

Το ερώτημα που γεννάται είναι πως αν χρειαστεί να πάει κανείς στην αντιπροσωπεία τι να τον κάνει τον διαδικτυακό διαμορφωτή. Αλλά ακόμα και αυτός είναι ελλιπής σε ότι αφορά τις πληροφορίες και τις επιλογές.  Αν λοιπόν ο υποψήφιος πελάτης καθίσει αναπαυτικά στην πολυθρόνα του, αφού προμηθευτεί  το διαδικτυακό εργαλείο από τον αντιπρόσωπο,  για να διαμορφώσει την νέα του Vantage δεν θα βρει τον τρόπο να παραγγείλει τους καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος. Η επιλογή είναι φυσικά  στάνταρ μπερδεύει όμως τον πελάτη αφού  ο διαμορφωτής δείχνει τους καθρέφτες σε μαύρο ανεξάρτητα από το  χρώμα επιλογής του αμαξώματος. Τα ίδια συμβαίνουν και με την  DB11 Volante, υπέροχα εσωτερικά με μονότονες ή δίτονες επιλογές που όμως δεν είναι διαθέσιμες στην διαδικτυακή παραγγελία. Οι Γερμανοί υποτίθεται πως είναι σχολαστικοί και όμως το όμορφο διαδικτυακό περιβάλλον της Porsche έχει και αυτό τα λάθη του. Η νέα Cayenne διατίθεται  με φιμέ τζάμια αλλά στον διαμορφωτή δείχνει πως κοστίζουν 1000€ επιπλέον. Η Mercedes πάλι «ξέχασε» να βάλει στον διαμορφωτή κάποιες ειδικές επιλογές όπως το εσωτερικό από αλουμίνιο ή τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα της E400 4Matic Wagon. Σε γενικές γραμμές ισχύει πως τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο περίπλοκα σε ότι αφορά την διαμόρφωσή τους αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσανατολίζονται στην παροχή πολλαπλών επιλογών έτσι ώστε ο κάθε πελάτης να νιώθει λίγο μοναδικός. Εκεί όμως χάνεται η μπάλα δηλαδή στην λεπτομέρεια του εγχειρήματος καθώς οι διαδικτυακοί διαμορφωτές είναι ναι μεν αξιόπιστα εργαλεία συχνά όμως με ανακριβείς ή ελλείπεις πληροφορίες. Οι άνθρωποι κάνουν λάθη, οι διαμορφωτές δημιουργούνται από ανθρώπους άρα ακόμα και αν διαμορφώσετε το αυτοκίνητο των ονείρων σας στο διαδίκτυο μια επίσκεψη στην αντιπροσωπεία είναι επιβεβλημένη, εξάλλου σε όποια και αν πάτε είναι σίγουρο πως θα σας κάνουν να νιώσετε βασιλιάς κάτι που δεν το έχετε διαδικτυακά.