Προηγμένο ‘Κλιματικό Εργαστήριο’ μπορεί να προσομοιώνει ποικίλες κλιματικές συνθήκες

Κοινοποίησε το άρθρο

αέρας είναι καυτός όπως στην έρημο, ενώ λίγο μέτρα πιο πέρα είναι τόσο παγωμένος που μπορείς να φτιάξεις χιονάνθρωπο. Στη διπλανή αίθουσα πνέει τυφώνας κατηγορίας 5. Καλωσορίσατε στο ‘Κλιματικό Εργαστήριο’.

Το νέο, προηγμένο Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών της Ford συγκεντρώνει όλους τους τους καιρούς κάτω από μία στέγη, επιτρέποντας στους μηχανικούς και δοκιμάζουν προσεχή μοντέλα – από ένα μικρό Ford KA+ μέχρι ένα Ford Transit 2Τ στις πιο απαιτητικές συνθήκες και να προσομοιώνουν όποιο καιρό θέλουν, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Υψόμετρα μεγαλύτερα και από του Mont Blanc, της ψηλότερης κορυφής των Άλπεων, ταχύτητες οχήματος και ανέμου έως 250 km/h, χιόνι, εκτυφλωτική λιακάδα και βροχή είναι από τις συνθήκες που επιτυγχάνονται με το πάτημα ενός μπουτόν στο πιο προηγμένο κέντρο κλιματικών δοκιμών για αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Σε μία περιοχή που έχει το μέγεθος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου, οι μηχανικοί μπορούν να δοκιμάζουν τα οχήματα σε απαιτητικές διαδρομές σε όλο τον κόσμο, από τον καύσωνα της ερήμου στη Σαχάρα, μέχρι το αρκτικό κρύο της Σιβηρίας και την αποπνικτική υγρασία της Κόστα Ρίκα.

Παρακολουθήστε το βίντεο εδώ:

Όλα τα οχήματα Ford θα δοκιμάζονται στην εγκατάσταση που διαθέτει τρεις κλιματικές αεροδυναμικές σήραγγες, συμπεριλαμβανομένου ενός εργαστηρίου μεγάλου υψόμετρου και τεσσάρων θαλάμων δοκιμών ελεγχόμενης θερμοκρασίας, ένας από τους οποίους θα επιτρέπει και δοκιμή υγρασίας.

  • Η Αεροδυναμική Σήραγγα 1 προορίζεται για δοκιμές σε ακραία θερμές και ψυχρές συνθήκες. Οι 28 προβολείς με λαμπτήρες 4.000‑watt βοηθούν στην προσομοίωση ισχυρής ηλιακής ακτινοβολίας, κάτι που επιτρέπει στους μηχανικούς να ελέγξουν πόσο γρήγορα μπορεί να ψυχθεί η καμπίνα. Σε αυτή η αεροδυναμική σήραγγα μπορεί επίσης να γίνει αξιολόγηση του θορύβου της καμπίνας από τα συστήματα των οχημάτων σε διαφορετικές ταχύτητες, θερμοκρασίες και επίπεδα υγρασίας, για τον έλεγχο του θορύβου από τα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού
  • Η Αεροδυναμική Σήραγγα 2 προορίζεται επίσης δοκιμές σε ακραίες υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Οι μηχανικοί μπορούν να δημιουργούν συνθήκες χιονιού και βροχής ώστε να ελέγχουν πώς αυτό επηρεάζει την ορατότητα, τις εκκινήσεις του κινητήρα και πόσος χρόνος χρειάζεται για τη θέρμανση της καμπίνας
  • Η Αεροδυναμική Σήραγγα 3 είναι το εργαστήριο υψομέτρου, όπου οι μηχανικοί μπορούν να δοκιμάζουν οχήματα σε ταχύτητες έως 120 km/h μέχρι τα 5.200 m. Οι κρύες εκκινήσεις και τα τεστ αντοχής σε μεγάλο υψόμετρο εξασφαλίζουν την αρτιότητα και αντοχή των σωληνώσεων των υγρών όταν το όχημα λειτουργεί υπό υψηλότερη πίεση. Πάνω από τα μισά οχήματα Ford σε όλο τον κόσμο πωλούνται σε περιοχές όπου κινούνται σε υψόμετρο πάνω από τα 1.000m