Το φορτηγό υδρογόνου της Toyota

Κοινοποίησε το άρθρο

Ξέρουμε πως για να κινηθούν με επιτυχία 40 τόνοι σε τροχούς  χρειάζονται μεγάλοι δυνατοί  πετρελαιοκινητήρες ικανοί να παράγουν τεράστιες ροπές, δεν ξέραμε όμως πως αυτό μπορεί να γίνει με υδρογόνο.

Είχαμε αναφερθεί παλαιότερα στην παρουσίαση, σήμερα μπορούμε να μιλήσουμε για τα πρώτα test drive. Το “Project Portal” της Toyota είναι το φορτηγό  μηδενικών ρύπων που δείχνει το μέλλον, αντί για κινητήρα πετρελαίου 10 λίτρων μικροί δυνατοί ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 675 ίππων. Τα ντεπόζιτα υδρογόνου γεμίζουν σε 30 λεπτά δηλαδή όσο χρειάζονταν να γεμίζουν τα ντεπόζιτα των 100 λίτρων με πετρέλαιο. Όσο για την αυτονομία αυτή σχετίζεται με τον αριθμό  των ντεπόζιτων υδρογόνου, προς στιγμή η Toyota έχει τοποθετημένα δύο ντεπόζιτα.  Το σύστημα βασίζεται στην αρχή της καύσης του υδρογόνου όπου η μπαταρία λειτουργεί ως πρόσθετη παροχή δύναμης.  Είναι όμως οικολογικό το υδρογόνο; Παράγει ρύπους;

Ο Georgio Zoia, Senior Project Manager της Toyota λέει πως «αν παραχθεί το υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης τότε η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με διοξείδιο του άνθρακα είναι μηδενική». Η εμπειρία οδήγησης είναι μοναδική και αυτό που κάνει το Mirai να ξεχωρίζει ακόμα πιο πολύ είναι η αίσθηση η οποία είναι  μοναδική, όταν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού τέρμα το φορτηγό «εκτινάσσεται» καλύπτοντας την επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7 δευτερόλεπτα. Όλα τέλεια; και ναι και όχι, η κατανάλωση υδρογόνου μπορεί να ρυπάνει το περιβάλλον μόνο με νερό το οποίο εξατμίζεται αλλά είναι άκρως εύφλεκτο που σημαίνει μεγάλο κίνδυνο φωτιάς σε περίπτωση ατυχήματος.