Ecall: To σύστημα έκτακτης ανάγκης σώζει ζωές στην άσφαλτο

Κοινοποίησε το άρθρο

Το eCall είναι το νέο σύστημα επείγουσας ανάγκης που στοχεύει να μειώσει στην Ευρώπη τον αριθμό των θανάτων στην άσφαλτο. Από πέρσι τον Απρίλιο, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε. κυκλοφορούν με μια συσκευή eCall. Χρησιμοποιεί τις δορυφορικές υπηρεσίες του Galileo και του Egnos για να μειώσει εντυπωσιακά το χρόνο που χρειάζονται οι ομάδες βοήθειας να φτάσουν σε σημεία του δρόμου που έχουν γίνει δυστυχήματα.

Ποιες είναι όμως οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργεί αυτή η καινοτομία; Ο Αλμπέρτο Φερνάντεζ-Βίτενμπαχ είναι από την ευρωπαϊκή υπηρεσία δορυφορικής πλοήγησης. Μας δίνει περισσότερες πληροφορίες για αυτό το σύστημα:

«Είναι ένα νέο εξάρτημα ασφάλειας του οχήματος το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος, δίνοντας την ακριβή τοποθεσία μέσα από το σύστημα Galileo στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης του αριθμού 112».

Περίπου 25.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους της Ευρώπης. Η συσκευή Ecall θέλει να μειώσει αυτό τον τραγικό αριθμό, μειώνοντας τον χρόνο αντίδρασης των αρχών και των σωστικών δυνάμεων ως και 50% στους επαρχιακούς δρόμους. Όταν συμβεί ένα σοβαρό ατύχημα, η συσκευή του αυτοκινήτου δίνει την ακριβή θέση του οχήματος μέσω δορυφόρου. Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να καλέσει βοήθεια, απλά πατώντας ένα κουμπί.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία ενισχύει και την επιχειρηματική δραστηριότητα. Η NavCert είναι μια ΜΜΕ που λειτουργεί στο Μόναχο. Χάρις στη χρηματοδότηση της Ε.Ε., ελέγχει και πιστοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα και τα εξαρτήματά του. Ο Μάρτιν Γκρεμπέλους είναι ο διευθυντής της:

«Το eCall είναι πολύ σημαντικό για μας. Το 50% των εσόδων μας συνδέονται με αυτό. Είμαστε μια εταιρία που έχει την έδρα της στη Γερμανία, αλλά έχουμε πελάτες χάρις στο eCall στην Κίνα, την Ιαπωνία, την Κορέα, σε όλο το κόσμο. Η ανταγωνιστικότητα της NavCert συνδέεται πάντα με την πλοήγηση και τη εύρεση θέσης. Το πιο σημαντικό ζήτημα σήμερα είναι η αυτόματη οδήγηση. Αυτή έχει να κάνει με την ακριβή θέση του οχήματος. Αυτό ακριβώς προσφέρουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα».

Η NavCert όμως προσφέρει επίσης μια σειρά από επιπλέον υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με τα παγκόσμια συστήματα πλοήγησης. Αυτά παίζουν έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή μας. Αλλά ποιες είναι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες;

«Χρησιμοποιούνταν παραδοσιακά στις μεταφορές όπως στην αεροπλοΐα και στην ναυτιλία, αλλά τώρα με τα drone, με τα νέα αυτόνομα συστήματα, με τα νέα καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα, θα τους εξασφαλίσουν όλα τα οφέλη από την ακριβή εύρεση θέσης» επισημαίνει ο Αλμπέρτο Φερνάντεζ-Βίτενμπαχ.

Πόσες ζωές μπορούμε να σώσουμε και πόσα χρήματα να εξοικονομήσουμε χάρις το eCall;

«Θα κερδίσουμε εκατοντάδες ζωές και θα μειωθούν κατά χιλιάδες οι σοβαροί τραυματισμοί. Θα εξοικονομήσουμε πάνω από 25 δις ευρώ ανά έτος» συμπληρώνει ο Αλμπέρτο Φερνάντεζ-Βίτενμπαχ.

– To 2016, περισσότεροι από 25.500 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά σε δυστυχήματα στο δρόμο, σε όλη την Ε.Ε.

– Για να αντιμετωπίσει αυτούς τους τραγικούς αριθμούς στην άσφαλτο, η Ε.Ε. αποφάσισε να κάνει υποχρεωτικό αυτό το σύστημα σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν από τις 31 Μαρτίου 2018.

-Οι συσκευές eCall ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι αισθητήρες που βρίσκονται εντός του οχήματος ανιχνεύσουν μια σοβαρή σύγκρουση. Ενημερώνουν αμέσως τις σωστικές υπηρεσίες, στέλνοντας την ακριβή θέση του οχήματος.

-Το σύστημα χρησιμοποιεί τα σήματα από τα δορυφορικά προγράμματα πλοήγησης Galileo και EGNOS για να παράσχει την ακριβή θέση του οχήματος.

-Υπολογίζεται ότι το eCall μπορεί να επιταχύνει τον χρόνο αντίδρασης των αρχών κατά 40% στις αστικές περιοχές και κατά 50% στην επαρχία

-Το σύστημα eCall μπορεί να βοηθήσει να μειώσουμε κατά 2,500 τους θανάτους στην άσφαλτο και να έχουμε εξοικονόμηση 26 δις ευρώ ανά έτος.