Πιο όμορφα τα αυτόνομα;

Κοινοποίησε το άρθρο

Το ερώτημα που τέθηκε είναι αν τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα είναι πιο όμορφα ή αν στο μέλλον υπερισχύσει η τεχνολογική εξέλιξη από την σχεδιαστική καλαισθησία.

laurens

Την απάντηση έδωσε χωρίς κανέναν δισταγμό ο Laurens  υπεύθυνος σχεδιασμού της Renault υποστηρίζοντας  πως «τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα είναι σαφώς πιο όμορφα. Με την  ηλεκτροκίνηση θα ξεπεραστεί σύντομα η άποψη πως τα sports car μολύνουν το περιβάλλον, μάλιστα θα είναι πολύ πιο δύσκολη η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου ακριβώς επειδή δεν θα υπάρχουν όρια. Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί το 60% του χώρου από ότι η βενζινοκίνηση ή η πετρελαιοκίνηση, ενώ όσο προχωράει η αυτόνομη οδήγηση τόσο θα αφαιρούνται από το αυτοκίνητο πολλά αχρείαστα πλέον συστήματα ασφαλείας, που σημάνει επιπλέον χώρος και ελευθερία στον σχεδιαστή. Η επανάσταση όμως θα γίνει εσωτερικά καθώς οι επιβάτες θα θέλουν και θα πρέπει να μπορούν να βιώνουν ευχάριστα την αυτόνομη μεταφορά. Πιστεύω πως είναι συγκλονιστική η εποχή να είναι κανείς σχεδιαστής αυτοκινήτων».  Η κουβέντα έγινε στα πλαίσια της  παρουσίασης του Zoe e-Sport της Renault στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το Zoe δείχνει τον δρόμο τόσο σχεδιαστικά όσο και περιβαντολογικά καθώς είναι ένα όμορφο μοντέρνο αγωνιστικό με μηδενικούς ρύπους, καθώς το βάρους 1450 κιλών (εκ των οποίων τα 450 κιλά είναι οι  μπαταρίες) αγωνιστικό κινούν δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 460 ίππων.

romanos

Αντίθετα ο χαρισματικός Alejandro Mesonero-Romanas, υπεύθυνος σχεδιασμού της Seat μίλησε για σχεδιαστικό χάος. «Βρισκόμαστε αυτήν την στιγμή σε σχεδιαστικό χάος. Κανείς δεν ξέρει πως ή πότε η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει προσιτή και προσβάσιμη από την μάζα. Βάζουμε όποια τεχνολογική εξέλιξη σε μια κατσαρόλα χωρίς όμως να γνωρίζουμε τι μαγειρεύουμε. Για παράδειγμα η τεχνολογία μας επιτρέπει να έχουμε μεγαλύτερες και καλύτερες οθόνες αφής όπου μπορούμε να συγκεντρώσουμε τις περισσότερες από τις περιφερειακές λειτουργίες του αυτοκινήτου, που σημαίνει πως δεν θα χρειάζονται πλέον κουμπιά και ροοστάτες στην κεντρική κονσόλα, που σημαίνει πως μπορούμε να σχεδιάσουμε μινιμαλιστικά. Θα είναι όμως εύκολα και με ασφάλεια προσβάσιμες όλες αυτές οι δεκάδες λειτουργίες; Από το 2016 έχουμε  Αυτά είναι ένα από τα προβλήματα που απασχολούν εμάς τους σχεδιαστές. Όλες οι εταιρίες προσπαθούν να δουν το μέλλον, να αντιληφθούν τι θα ακολουθήσει για αυτό και όλες επεξεργάζονται διάφορα σενάρια. Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρός μας θα παρουσιάσουμε το πρώτο 100% ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο το 2019, εγώ όμως εργάζομαι πάνω σε 9 διάφορα project που «έρχονται» από το 2025 και θα είναι απόλυτα ανταγωνιστικά καθώς επωφελούμαστε από την τεχνογνωσία που μας δίνει το VW Group στο οποίο ανήκουμε. Επενδύουμε στην συνδεσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση γιατί αυτό είναι το μέλλον».