Η Suzuki έφερε στο προσκήνιο ξανά το SX4 S–Cross, ανανεώνοντάς το εφοδιάζοντάς το παράλληλα και με μια νέα γκάμα τούρμπο βενζινοκινητήρων.
Η Suzuki θέλοντας να τονίσει την εμπορική πορεία του μοντέλου, φρόντισε να ενισχύσει το παρουσιαστικό του, αλλά και να διευρύνει την κινητήρια γκάμα του. Το μοντέλο της δοκιμής μας μάλιστα ήταν εφοδιασμένο με το το AllGrip, το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης με κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, που στο πρόγραμμα Auto στέλνει ροπή στον πίσω άξονα, ουσιαστικά μόνο όταν χρειάζεται.
«Μπάνικο»
Το νέο S-Cross φέρει μια άκρως δυναμική εμφάνιση που πραγματικά το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο. Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση εντοπίζονται στο καπό εμπρός, ενώ το βλέμμα σας θα πέσει στην εντυπωσιακή μάσκα με της χρωμιωμένες κάθετες γρίλιες. Ανασχεδιασμένος είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, ο οποίος διαθέτει ένα μεγάλο κεντρικό άνοιγμα στο κατώτερο μέρος του, ενώ δεξιά κι αριστερά φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης, ενώ νέο σχεδιασμό διαθέτει και ο πίσω. Σε ότι αφορά τα φωτιστικά σώματα, αυτά είναι τεχνολογίας LED, ενώ κερασάκι στην τούρτα είναι το μεγαλύτερο ύψος του (η ανάρτηση έχει ψηλώσει κατά 15 χλστ) το οποίο συνδράμει κι αυτό με την σειρά του στο πιο macho look που θέλει να προσδώσει η Suzuki στο S-Cross.
Τούρμπο φιλοσοφία
Το εντυπωσιακό S-Cross κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, χωρητικότητας 1,4 λίτρων, άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους. Ο κινητήρας αποδεικνύεται τρομερά πρόθυμος, τραβώντας δυνατά από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. το εμφατικό αμάξωμα του S-Cross, προσφέροντάς του πολύ καλές επιδόσεις, χωρίς τον ανάλογο αντίκτυπο στην κατανάλωση, όπου τηρουμένων των αναλογιών ανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα. Αρωγός στο τομέα των επιδόσεων και το πολύ καλό 6αρι κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση των σχέσεων, το οποίο αποδεικνύεται και ακριβές στις γρήγορες αλλαγές.
Ευρύχωρο και λειτουργικό
Η καμπίνα του SX4 S-Cross παραμένει ουσιαστικά όπως την θυμόμαστε, με το νέο μοντέλο να διαθέτει καινούργιο ύφασμα στις ταπετσαρίες, νέο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, και το πλαίσιο σε “piano black” γύρω από την οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων. Αυτό το τελευταίο είναι σύγχρονο, με εντολές αφής ή και φωνητικές, και συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο και το smartphone.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, με την θέση του όμως να είναι πλήρως προσαρμόσιμη και μόνο η σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης θα ενοχλήσει τους απαιτητικούς. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, όπως κι αυτοί για μικροαντικείμενα, κάτι που αυξάνει την πρακτικότητα του μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 430 λίτρα και βρίσκεται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας, ο οποίος μπορεί να φτάσει και τα 1.269 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Εντυπωσιάζει σε κάθε είδους διαδρομή
Είναι γεγονός πως το SX4 S-Cross τα πάει πολύ καλά, όπου κι αν το βάλετε να κινηθεί. Είναι εύκολο στην καθημερινή χρήση, ενώ πολύ άνετα θα σας συντροφεύσει και στον ελεύθερο χρόνο σας και σε κάθε σας δραστηριότητα. Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω κάνει πολύ καλή δουλειά και παρά το αυξημένο ύψος των επιπλέον 15 χλστ, ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι δεν το λες ξυράφι, αλλά κατορθώνει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και να ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Στο ταξίδι το Suzuki αποδεικνύεται ξεκούραστο, όσα χιλιόμετρα κι αν κάνετε παρέα του. Τώρα για απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές το σύστημα AllGrip θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους. Στο πρόγραμμα Sport, η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, οπότε μεταφέρεται και 20% περισσότερη ροπή πίσω. Το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις συνθήκες εκτός ασφάλτου, καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά με 4WD κι επαναπρογραμματίζεται το ESP ώστε να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια ολίσθησης. Τέλος, το Lock κλειδώνει τον κεντρικό συμπλέκτη ώστε η ροπή να μοιράζεται ισόποσα εμπρός-πίσω και να μεγιστοποιείται έτσι η ελκτική πρόσφυση για τα δύσκολα περάσματα.
Συμφέρουσα πρόταση
Με φρέσκια εμφάνιση, εξαιρετικές δυνατότητες εντός κι εκτός δρόμου, άνετους χώρους επιβατών κι εξαιρετικό value for money το SX4 S-Cross αξίζει την προσοχή σας.
(+) Ανεση, χώροι, κινητήρας- επιδόσεις, τιμή αγοράς
(-) Κλίσεις αμαξώματος, αίσθηση τιμονιού, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα