Τέλη κυκλοφορίας 2021: Οι ρύποι θα πονέσουν την τσέπη μας…

Κοινοποίησε το άρθρο
τέλη κυκλοφορίας του 2021
Δύσκολα τα πράγματα για τους έχοντες παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα καθώς το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει την αύξηση για τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ τα σενάρια για τις αλλαγές που θα γίνουν μπαίνουν στην τελική ευθεία.
Σύμφωνα με την «Ημερησία», οι αλλαγές σχεδιάζεται να ισχύσουν από το 2021, δηλαδή από τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ στο τέλος της φετινής χρονιάς. Στον πυρήνα των αλλαγών που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας είναι το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure) που πρέπει να εφαρμόσει η Ελλάδα βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

LANCIA Ypsilon HF Integrale: Επιστροφή στο WRC

Με το Ypsilon Rally2 HF Integrale, η LANCIA ετοιμάζεται να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, θέλοντας να διατηρήσει ζωντανό το θρύλο που δημιούργησαν τα...

HYUNDAI Concept Three: Η επόμενη ημέρα (video)

Με το Concept Three η HYUNDAI μας προετοιμάζει για την αισθητική προσέγγιση των μελλοντικών της compact ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα είναι εντυπωσιακά, αλλά...

FERRARI 849 Testarossa: Υβριδική επιστροφή με 1.050 ίππους (video)

Η νέα plug-in υβριδική 849 Testarossa των 1.050 ίππων είναι η ισχυρότερη FERRARI παραγωγής στην ιστορία της μάρκας.     Η FERRARI παρουσίασε επίσημα τη νέα 849...

Παράλληλα με την ενσωμάτωση του νέου προτύπου στον τρόπο υπολογισμού των νέων τελών κυκλοφορίας εξετάζεται να λαμβάνονται υπόψη και παράμετροι όπως η παλαιότητα και η εμπορική αξία των ΙΧ.

Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να οδηγήσουν σε ένα νέο πλαίσιο υπολογισμού τους, που θα είναι πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Το πρότυπο WLTP θεωρείται πιο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα. Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι να εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Αυτό από μόνο του, αν δεν γίνονταν αλλαγές, θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, δηλαδή αυτά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.

Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.

Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:

Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη.

Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010. Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών)

Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.