Η Honda μας εκπλήσσει ευχάριστα με την μικρή κατανάλωση του Jazz Crosstar e:HEV, διαθέτοντας προηγμένο υβριδικό σύστημα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Max Verstappen: Πρωταθλητής F1 για 4η φορά (video)
Hellas Jeep Club: Απόδραση στην Αράχωβα
«Φορτίζω Παντού»: Παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Την εποχή που η κατηγορία των αστικών πολυμορφικών συρρικνώνεται, παραχωρώντας την θέση της στα Crossovers, η Honda επιμένει στο Jazz παρέχοντας, για τους πιο ανήσυχους, την πιο περιπετειώδη έκδοση με χαρακτηριστικά Off-Road και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το Jazz Crosstar. Διανύοντας μαζί του 504 χιλιόμετρα, εκτιμήσαμε της κρυφές αρετές του. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Γνωριμία
Το Honda Jazz είναι το αστικό πολυμορφικό της ιαπωνικής εταιρείας, η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2001, πλέον έχει φτάσει στην τέταρτη γενιά του με καινοτόμα υβριδική τεχνολογία. Πλέον ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής, το Jazz αποκτά για πρώτη φορά Crossover εκδοχή για να καλύψει τις ανάγκες του πιο περιπετειώδους καταναλωτικού κοινού.
Εξωτερική Σχεδίαση
Η Honda πέτυχε ένα ισορροπημένο σχεδιαστικό σύνολο, όμορφο και σύγχρονο. Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από την αποκλειστική μάσκα για το Crosstar, η οποία έχει όγκο και μαύρες παράλληλες γρίλιες, οι τραπεζοειδείς προβολείς διαθέτουν όμορφα γραφικά full led και ο μοντέρνος προφυλακτήρας φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης στο κάτω μέρος, ενώ διαθέτει ήπια Off – Road χαρακτηριστικά.
Στο πλάι οι λιτές ομαλές γραμμές σχηματίζουν μια όμορφη σιλουέτα. Χαρακτηριστικό σημείο τα εμπρός φινιστρίνια που αυξάνουν την ορατότητα. Τα πλαστικά στους θόλους των τροχών και στο κάτω μέρος των θυρών σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το πίσω μέρος διαθέτει πιο άγρια σχεδίαση με μεγάλα οριζόντια φωτιστικά σώματα, επίσης με γραφικά Led. Η διχρωμία της οροφής αποτυπώνει την δίκη της σφραγίδα στο σύνολο.
Εσωτερικό
Όπως μας έχει συνηθίσει η Honda έχει επιμεληθεί το εσωτερικό του Jazz Crosstar με κορυφαίας ποιότητας υλικά και καλή εργονομία. Κεντρικά στο κόκπιτ δεσπόζει το σύστημα infotainment, Honda Connect με οθόνη των 9 ιντσών, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto.
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η επένδυση του ταμπλό με καλής ποιότητας μαλακό ύφασμα που δημιουργεί μια ευχάριστη και ζέστη ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Το όμορφο διάκτινο τιμόνι είναι πολύ πρακτικό, καθώς επιτρέπει την άμεση οπτική επαφή στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών ακριβώς πίσω του και ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τις λειτουργίες από αυτό.
Το σχεδόν οριζόντιο πλακέ επίπεδο πάνω μέρος του ταμπλό, ξενίζει, ωστόσο στην συνέχεια εντυπωσιάζει όχι μόνο για την πρακτικότητα του αλλά και για την εξαιρετική του ορατότητα.
Η εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου βρίσκεται στον μέγιστο βαθμό και διαθέτει πολλές θήκες για αντικείμενα στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Ιδιαίτερα πρακτικές είναι οι δυο στρογγυλές θήκες δεξιά και αριστερά του ταμπλό καθώς και το ντουλαπάκι στο πάνω μέρος του από την πλευρά του συνοδηγού.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 298 λίτρα, ενώ με πλήρως αναδιπλωμένα τα καθίσματα φτάνει μέχρι τα 1.250. Αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι τα πίσω καθίσματα “Magic Seats” που προσφέρουν μαγικές λύσεις για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Κινητήριο Σύνολο
Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση στους εμπρός τροχούς από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική απόδοση είναι 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, αρκετή ισχύς για να πραγματοποιήσει το 0-100 σε 9,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 173 χιλιόμετρα την ώρα.
Η καινοτομία του υβριδικού συστήματος e:HEV έγκειται στο γεγονός πως επιδιώκει να κινεί το όχημα κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα. Για να το πετύχει αυτό ο θερμικός κινητήρας χρησιμεύει ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και κατ’επέκταση του ηλεκτροκινητήρα, πετυχαίνοντας εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις.
Στον δρόμο
Συνολικά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό και εύκολο στην οδήγηση. Ας δούμε την συμπεριφορά του σε κάθε δυνατή συνθήκη.
Στην πόλη βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Η υβριδική λειτουργία προτρέπει τον οδηγό για οικονομική οδήγηση. Ιδιαίτερα σε χαμηλές ταχύτητες κινείται κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα, επιτυγχάνοντας την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Με την έξυπνη ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, το αυτοκίνητο μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική αφού προηγουμένως την αποθηκεύσει στην μπαταρία. Έτσι εντός πόλης μπορεί να κινηθεί για πολλά χιλιόμετρα με την ανακτηθείσα ενέργεια και με μηδέν κατανάλωση.
Στον αυτοκινητόδρομο το Honda Jazz Crosstar θα εκπλήξει ευχάριστα με την σταθερότητα και την αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Τα συστήματά ADAS βρίσκονται στην υπηρεσία υποβοήθησης του οδηγού, χωρίς να ενοχλούν και να παρεμβαίνουν, ενώ με την χρήση του Adaptive Cruise Control το αυτοκίνητο πηγαίνει σχεδόν μόνο του, απαιτώντας όμως την προσοχή του οδηγού στο ακέραιο. Ανάλογα με τις ανάγκες ισχύος και την κατανάλωση το αυτοκίνητο κινείται είτε με τους δυο κινητήρες μαζί, είτε μόνο με τον βενζινοκινητήρα όταν η αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια τελειώσει, είτε μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, κυρίως στις κατηφόρες.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο δείχνει τις κρυφές αρετές του. Το κινητήριο σύνολο αποδεικνύεται επαρκέστατο σε ανηφόρες. Στις απότομες κλειστές, παραμένει σταθερό και διασκεδαστικό με την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης να του δίνει τέλειο κράτημα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το απλό Jazz, του δίνει την δυνατότητα να κινηθεί σε χωματόδρομους και σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, σε καμία περίπτωση όμως δεν ενδείκνυται για σκληρή off-road χρήση.
Κατανάλωση
Χάρη στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV, το Honda Jazz Crosstar πετυχαίνει εξαιρετικά μικρή κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 4,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ υπήρξαν στιγμές που είδαμε την κατανάλωση στο 4,1, χαμηλότερη από την αντίστοιχη που δίνει η ίδια η Honda στα 4,8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Φυσικά η επίτευξη αυτών των τιμών, προϋποθέτει και την ανάλογη οικονομική οδήγηση με έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας, οδήγηση η οποία στην πράξη είναι πολύ διασκεδαστική.
Έμφαση στην ασφάλεια
Ένας από τους τομείς που δέχτηκε ιδιαίτερη φροντίδα το Honda Jazz Crosstar, είναι αυτός της ασφαλείας. Εξοπλίζοντας το με 10 αερόσακους απέσπασε 5 αστέρια ασφαλείας στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP σημειώνοντας βαθμολογία 87% στην προστασία ενηλίκων, 83% στην προστασία παιδιών. Αλλά και στην προστασία πεζών σημείωσε την κορυφαία βαθμολογία 80%. Στα βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, βαθμολογείται με 76%.
Η έμφαση που έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας είναι μοναδική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το κυριότερο στοιχείο είναι ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που αποτρέπει τον τραυματισμό των εμπρός καθήμενων εάν μετά από πλαϊνή σύγκρουση, χτυπήσουν μεταξύ τους.
Προορισμός
Σε απόσταση μιας ώρας από την Αθήνα βρίσκεται η χερσόνησος της Περαχώρας Λουτρακίου. Μια τοποθεσία που θα εκπλήξει ευχάριστα τον επισκέπτη με την ποικιλομορφία του εδάφους, τις υπέροχες παραλίες, τους αρχαιολογικούς θησαυρούς αλλά και την Λίμνη Ηραίου Βουλιαγμένης.
Λίγο μετά την Περαχώρα συναντάμε την Λίμνη Ηραίου. Είναι μια φυσική λιμνοθάλασσα, η οποία στην αρχαιότητα ονομαζόταν Εσχατιώτις αλλά και Γοργωπίς, όνομα που πήρε από την Γόργη, κόρη του Μεγαρέα που πνίγηκε στην λίμνη. Το βάθος της φτάνει τα 40 μέτρα. Λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα σώζονται τα ερείπια του ιερού ναού της Ήρας, από τον οποίο προέρχεται και η ονομασία Ηραίο. Ωστόσο ο αληθινός περιβαλλοντικός θησαυρός βρίσκεται στην άλλη πλευρά της χερσονήσου, στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Ημιορεινή και κατάφυτη περιοχή με σειρά εξωτικών παράλιων που αποκαλύπτονται μέσα από τα βράχια σαν δαντέλα. Παραλίες όπως η Στερνά, η Μυλοκοπή, η Σκαλωσιά καθηλώνουν με την ομορφιά τους. Ένα αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση και οικονομικό, όπως το Honda Jazz Crosstar, μπορεί να γίνει ο καταλληλότερος συνοδοιπόρος σε αυτήν την μαγευτική εξερεύνηση.
Σε ποιους απευθύνεται
Ένα αυτοκίνητο που θα εκτιμήσουν όσοι πραγματοποιούν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα εντός του αστικού ιστού και η οικονομία καυσίμου είναι βασικός παράγοντας για την επιλογή αυτοκινήτου. Τα εξαιρετικά επίπεδα ασφαλείας ανταποκρίνονται στις ανάγκες των οικογενειαρχών. Τέλος είναι ιδανικό αυτοκίνητο για τους λάτρεις των μικρών και μεγάλων αποδράσεων. Ουσιαστικά το Honda Jazz Crosstar είναι ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πολλές ανάγκες και απευθύνεται σε μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού.
Συμπέρασμα
Πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης. Εξαιρετικά οικονομικό και τεχνολογικά προηγμένο, με έμφαση στον τομέα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Οδήγηση η οποία στην πράξη είναι πολύ διασκεδαστική. Η πρακτικότητα είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα του καθώς η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και των δυνατοτήτων διαμόρφωσης βρίσκεται στον μέγιστο βαθμό. Με μια φράση το Jazz Crosstar είναι το «αστέρι» της Honda.
Το τρίπτυχο της επιτυχίας: Απόλυτη ευχαρίστηση και οικονομική οδήγηση που συνεπάγεται με Οικολογική συνείδηση!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος κινητήρα | Υβριδικό (βενζίνη) |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1498 |
Valve Train | VTEC 16V |
Προδιαγραφές συστήματος ελέγχου ρύπων | Euro 6 |
Σχέση συμπίεσης | 13,5 |
Απαιτούμενο καύσιμο | Αμόλυβδη (95) |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση στους τροχούς | Εμπρός |
Τύπος μετάδοσης | eCVT |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη Ισχύς Βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.) | 98 @ 5500-6400 |
Μέγιστη Ροπή Βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 131 @ 4500-5000 |
Μέγιστη Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα (kW [PS]) | 80 [109] |
Μέγιστη Ροπή Ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 253 |
0 > 100 km/h (δευτερόλεπτα) | 9,9 |
Μέγιστη Ταχύτητα (Km/h) | 175 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ & ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
Μεικτή – FC l/100km | 4,8 |
Εκπομπές CO2 g/km | 110 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος (χιλ.) | 4090 |
Πλάτος (χιλ.) | 1725 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2520 |
Εμπρόσθιο Μετατρόχιο (χιλ.) | 1498 |
Οπίσθιο Μετατρόχιο (χιλ.) | 1485 |
Απόσταση από το έδαφος – με τον οδηγό (χιλ.) | 152 |
Μέγιστος αριθμός επιβατών | 5 |
Κύκλος στροφής αμαξώματος (m) | 10.1 |
Στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα | 2.63 |
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών θυρών (χιλ.) | 1966 |
Ύψος – Χωρίς Φορτίο (χιλ.) | 1556 |
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Δεξαμενή καυσίμου (λίτρα) | 40 |
Χώρος αποσκευών -Όρθια πίσω καθίσματα (λίτρα) | 298 |
Χώρος αποσκευών – Πεσμένα πίσω καθίσματα, Φόρτωση μέχρι το παράθυρο (λίτρα) | 838 |
Χώρος αποσκευών – Πεσμένα πίσω καθίσματα, Φόρτωση μέχρι την οροφή (λίτρα) | 1199 |
ΒΑΡΟΣ
Απόβαρο (κιλά) | 1253-1255 |
Μέγιστο επιτρεπτό βάρος (κιλά) | 1710 |
Μέγιστο επιτρεπτό βάρος στους άξονες – Εμπρός / Πίσω (κιλά) | 946/784 |
Μέγιστη φόρτωση οροφής (κιλά) | 5 |
Το αυτοκίνητο φορά ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 185/60 R16 86H. Η προτεινόμενη τιμή διάθεσης για το Jazz Crosstar αρχίζει από τις 28.900€. Οι τιμές για το απλό Jazz ξεκινούν από τις 22.700€.