Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 208 των 100 ίππων δείχνει τα δόντια του, βάζοντας στο τραπέζι τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα των κινητήρων Diesel!
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Έχοντας ως παρακαταθήκη την βαριά κληρονομιά στην Β κατηγορία αυτοκινήτων, η Peugeot συνεχίζει ακάθεκτη με την δεύτερη γενιά του δημοφιλούς 208. Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, δίνει στην γαλλική φίρμα το απαραίτητο πρεστίζ για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Είχαμε στα χέρια μας την πετρελαιοκίνητη έκδοση των100 ίππων και παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας.
Γνωριμία
Αντί για 209… πάλι 208, η Peugeot αποφάσισε να διατηρήσει το όνομα του πετυχημένου μοντέλου της. Η ονοματοδοσία της γαλλικής εταιρείας είναι ιδιόρρυθμη, καθώς ο πρώτος αριθμός δείχνει την κατηγορία του αυτοκινήτου και ο τελευταίος την γενιά του σε αύξων αριθμό. Το μηδέν δεν ήταν τίποτα άλλο από την θέση της μανιβέλας που έπαιρναν μπροστά τα πρώτα αυτοκίνητα της Peugeot και βρισκόταν ενδιάμεσα των δυο αριθμών. Με την πάροδο των ετών ο κύκλος αυτός διαμορφώθηκε ως 0. Η δεύτερη γενιά του 208 είναι ήδη Best Seller με πολλές κινητήριες επιλογές και αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής. Ας το εξετάσουμε αναλυτικά.
Εξωτερική σχεδίαση
Αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα, δίνει έμφαση στον δυναμισμό, εστιάζοντας στον σπορτίφ χαρακτήρα. Συνολικά έχουμε ένα κομψό και μοντέρνο σύνολο, ικανό να κερδίσει από αισθητικής άποψης και τους πιο απαιτητικούς.
Στο εμπρός τμήμα υιοθετεί το νέο Family Look της γαλλικής εταιρείας και ξεχωρίζει για την μεγάλη εμπρός μάσκα που εκτείνεται μέχρι χαμηλά στον προφυλακτήρα, τους τραπεζοειδείς προβολείς, που συνεχίζουν με τα χαρακτηριστικά κάθετα led φωτιστικά σώματα, θυμίζοντας κυνόδοντες. Τα νεύρα που διαγράφονται στο καπό, αφομοιώνονται ομαλά με την μάσκα.
Το πλαϊνό μέρος έχει λιτές και απαλές καθοδικές γραμμές, χωρίς να προκαλεί, χαρίζοντας του μια εύκολα αναγνωρίσιμη σπορτίφ σιλουέτα.
Το πίσω μέρος συνεχίζει να είναι δυναμικό. Η οροφή σταματάει σε μια ευδιάκριτη αεροτομή και η πέμπτη πόρτα καταλήγει ομαλά στο πίσω μέρος, δημιουργώντας αίσθηση κουπέ. Τα πίσω φώτα με γραφικά Led, σχηματίζουν τα νύχια της γάτας και παράλληλα ενώνονται με μια λεπτή λωρίδα, ολοκληρώνοντας την κομψή σιλουέτα.
Εσωτερικό
Ο όμορφος και δυναμικός σχεδιασμός συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Σύγχρονο και μοντέρνο, προσδίδει high-tech αίσθηση στην καμπίνα. Πρώτα από όλα ξεχωρίζει το όμορφο τιμόνι των δυο ακτίνων και πίσω από αυτό το i-Cockpit 3D, παρέχοντας 3D ψηφιακή ενημέρωση των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου, την ταχύτητα και τα σήματα κυκλοφορίας. Στο ταμπλό δεσπόζει κεντρικά η ευδιάκριτη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας 10 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών σε μορφή πλήκτρων.
Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο μέρη, με το κάτω μέρος να θυμίζει ανθρακονημάτινο πλέγμα. Ειδικότερα, εκτενής είναι η χρήση ποιοτικών υλικών με καλή αίσθηση αφής, και άριστη συναρμογή και εργονομία.
Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος. Παράλληλα η θέση οδήγησης μπορεί να χαρακτηριστεί οδηγοκεντρική, παρέχοντας εξαιρετική ορατότητα. Ο χώρος αποσκευών επαρκής, φτάνει τα 311 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, αυτός ανέρχεται στα 1.152 λίτρα.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, τεχνολογίας blueHDi που αποδίδει 100 άλογα στις 3500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1750 σ.α.λ. Η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με ηλεκτρονικό σύστημα άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων (common rail). Συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, πολύ καλό σε αίσθηση.
Το αυτοκίνητο πετυχαίνει εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις, ειδικά σε ανοιχτό δρόμο. Η Peugeot ανακοινώνει 3,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για μικτή διαδρομή, ενώ εμείς σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε 4,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Το 208 BlueHDi εναρμονίζεται με τα πολύ αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6.3, εκπέμποντας το μέγιστο 108 g/km διοξείδιο του άνθρακα, σε μικτό κύκλο. Αριθμός που το απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας, δίνοντας του το εισιτήριο για ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Στον δρόμο
Χωρίς πολλά λόγια, η δυναμική του εμφάνιση είναι αρκετή για να προκαλέσει τον επίδοξο οδηγό να το δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες. Ας το δούμε αναλυτικά αν ανταποκρίνεται σε αυτές τις προσδοκίες που δημιουργεί.
Στην πόλη ανταποκρίνεται στον αστικό του χαρακτήρα. Άνετο και ξεκούραστο για τον οδηγό, ευέλικτο χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του κινείται με ευκολία στην πόλη, χρίζοντας το ως εργαλείο για καθημερινή χρήση. Η μικρή κατανάλωση στον αστικό ιστό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο είναι ευχάριστο, προβλέψιμο, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες. Εξαιρετικά σταθερό και στιβαρό, ακόμα και σε απότομες στροφές. Η υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα είναι σύμμαχος του οδηγού στο ορεινό δίκτυο και στις μεγάλες ανηφόρες.
Στον αυτοκινητόδρομο θα εκτιμηθεί πολύ η καλή ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, παρέχοντας αίσθηση ασφαλείας στους επιβαίνοντες, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην άνεση.
Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που καταπίνει χιλιόμετρα με μέγιστη οικονομία. Ταξιδιάρικο, χωρίς ωστόσο να προκαλεί για ταχύτητα, αλλά με κίνητρο την άνεση που προσφέρει είναι ιδανικό για απολαυστικές διαδρομές και προορισμούς. Με δυο στυλ οδήγησης, Normal και Eco, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θα κινείται, ωστόσο σε κάθε περίπτωση παραμένει ανέλπιστα οικονομικό!
Προορισμός
Μια εξόρμηση με ένα αυτοκίνητο σαν αυτό ήταν επιβεβλημένη. Η επιλογή ήταν Χαλκίδα. Ωστόσο επειδή σημασία εκτός από τον προορισμό, έχει και το ταξίδι, ακολουθήσαμε την παλιά εθνική οδό, στην οποία το 208 αποκάλυψε όλες τις αρετές του.
Η Χαλκίδα βρίσκεται σε απόσταση 80 χιλιομέτρων περίπου από την Αθήνα. Κτισμένη στις δύο πλευρές του Πορθμού του Ευρίπου, όπου ένα μέρος της καταλαμβάνει τμήμα της νήσου Εύβοιας, το δε άλλο στην Στερεά Ελλάδα. Στην ηπειρωτική πλευρά της, στον λόφο της Κανήθου, δεσπόζει το Οθωμανικό κάστρο του Καράμπαμπα, το οποίο, μαζί με τη Γέφυρα του Ευρίπου και το μοναδικό φαινόμενο αλλαγής της κατεύθυνσης των υδάτων, ανά έξι ώρες και ενδιάμεσα (περίπου) ένα δεκάλεπτο στασιμότητας (παλίρροια του Ευρίπου), αποτελούν τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της.
Το κάστρο της Χαλκίδας οικοδομήθηκε από τους Τούρκους το 1684, με σκοπό την προστασία της Χαλκίδας από τους Βενετούς. Ονομάζεται Καράμπαμπα και η θέση του είναι στρατηγική, καθώς ελέγχει τον Πορθμό του Ευρίπου και την πόλη της Χαλκίδας.
Σε ποιους απευθύνεται
Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 208 είναι ένα αυτοκίνητο που θα εκτιμηθεί από όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός και εκτός αστικού ιστού και χρειάζονται ένα αυτοκίνητο που θα εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες του. Σε δυνητικούς αγοραστές που δίνουν έμφαση στην οικονομία, αλλά και σε αυτούς που ο δυναμικός χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου είναι αδιαπραγμάτευτος.
Συμπέρασμα
Αναμφίβολα τα δυνατά στοιχεία του Peugeot 208 είναι η οικονομία και η μικρή κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο το 208 δεν είναι μόνο αυτό, αλλά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στον δυναμισμό, στην υψηλή τεχνολογία και στον σπορτίφ χαρακτήρα. Συνολικά είναι ένα πολύ νεανικό αυτοκίνητο, μοντέρνο και ευχάριστο, που ανεβάζει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία Β.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Hatchback |
Πόρτες | 5 |
Θέσεις | 5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ | |
Μικτή κατανάλωση | 4.1 l/100 km |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο WLTP – Μέγιστη τιμή (g/km) | 108 g/km |
Τύπος καυσίμου | Πετρέλαιο |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6 d-TEMP |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Συνολική Ισχύς | 100 Hp @ 3500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού | 66.7 Hp/l |
Ροπή | 250 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα | DV5RD |
Κυβισμός κινητήρα | 1499 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 4 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Σύστημα καυσίμου | Σύστημα Ντίζελ άμεσου αυτόματου ψεκασμού πολλαπλών σημείων (common-rail) |
Αναρρόφηση κινητήρα | Στροβιλοσυμπιεστής |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα | 4 l |
Συστήματα κινητήρα | Φίλτρο σωματιδίων |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) | 188 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec) | 10,5 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 4055 mm |
Πλάτος | 1745 mm |
Ύψος | 1430 mm |
Μεταξόνιο | 2540 mm |
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ | |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 311 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών κάτω από την εταζέρα | 406 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών | 1163 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων | 41 l |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος οχήματος σε κατάσταση λειτουργίας (περιλαμβάνει τον οδηγό) | 1.165 |
Ωφέλιμο φορτίο (χωρίς τον οδηγό) | 485 |
Μέγιστο μικτό βάρος | 1.650 |
Μέγιστο ρυμουλκούμενο βάρος με / χωρίς φρένα | 1.200 / 580 |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ | |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) | 6 |
Εμπρός ανάρτηση | Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση | Ελαστικός δόκος |
Εμπρός φρένα | Δίσκοι |
Πίσω φρένα | Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τροχοί | 195/55 R16 |
Οι τιμές για το νέο Peugeot ξεκινούν από τις 15.800 €, ενώ για τις εκδόσεις Diesel από τις 19.200€. Στην κατοχή μας είχαμε την έκδοση Allure η οποία ξεκινάει από τις 22.100€