Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου στον κόσμο που πληροί τις αυστηρές νομικές απαιτήσεις της διεθνούς τεχνικής οδηγίας UN-R157 για ένα σύστημα επιπέδου 3
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Ημερολόγιο Pirelli 2025: Ανανέωση και Αποκάλυψη (video)
Η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) χορήγησε την έγκριση του συστήματος βάσει της οδηγίας UN-R157, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την προσφορά ενός τέτοιου συστήματος διεθνώς [1] , υπό την προϋπόθεση ότι η εκάστοτε εθνική νομοθεσία το επιτρέπει.
Η Γερμανία έχει αναλάβει πρωτοποριακό ρόλο σε αυτό, περιλαμβάνοντας την πρόβλεψη για συστήματα επιπέδου 3 στη νομοθεσία οδικής κυκλοφορίας (StVG) από το 2017.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πρώτοι πελάτες θα μπορούν να αγοράσουν μια S-Class με DRIVE PILOT το πρώτο εξάμηνο του 2022, που θα τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν την υπό όρους αυτοματοποιημένη λειτουργία με ταχύτητες έως 60 km/h σε συνθήκες βαριάς κυκλοφορίας ή συμφόρησης σε συγκεκριμένα, κατάλληλα σημεία των αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία.
Ο ειδικός εξοπλισμός DRIVE PILOT αφαιρεί το άγχος από τον οδηγό και του επιτρέπει να εκτελεί δευτερεύουσες δραστηριότητες[2] στην κεντρική οθόνη, όπως ηλεκτρονικές αγορές ή επεξεργασία μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το σύστημα in-car office. Η έγκριση του συστήματος ισχύει επίσης για την EQS.
“Εδώ και πολλά χρόνια, εργαζόμαστε για να υλοποιήσουμε το όραμά μας για αυτοματοποιημένη οδήγηση. Με αυτό το σύστημα που βασίζεται στο LiDAR, έχουμε αναπτύξει μια καινοτόμο τεχνολογία για τα οχήματά μας που προσφέρει στους πελάτες μας μια μοναδική, πολυτελή εμπειρία οδήγησης και τους δίνει αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία: χρόνο. Με την έγκριση των Αρχών, επιτύχαμε ακόμα ένα ορόσημο: είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής που έθεσε την υπό προϋποθέσεις αυτοματοποιημένη οδήγηση στα οχήματα παραγωγής στη Γερμανία» λέει ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, Επικεφαλής Τεχνολογίας & Υπεύθυνος για την Ανάπτυξη και την Αγορά. “Με αυτό το ορόσημο, αποδεικνύουμε για ακόμη μια φορά το πρωτοποριακό μας έργο στην αυτόνομη οδήγηση και δίνουμε το έναυσμα για τη νέα εποχή.
Για πρώτη φορά στα 136 χρόνια ιστορίας της αυτοκίνησης, το όχημα αναλαμβάνει τη δυναμική οδήγηση, υπό ορισμένες συνθήκες. Παράλληλα, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η Γερμανία παραμένει πρωτοπόρος όσον αφορά στην αυτόνομη οδήγηση δίνοντας αυτήν την έγκριση.»
Η τεχνική οδηγία, με την οποία μπορεί να πιστοποιηθεί ένα τέτοιο σύστημα, τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του 2021. Έκτοτε, μπορεί να εφαρμοστεί στην Ευρώπη – μια ευκαιρία που η Mercedes-Benz χωρίς ολιγωρία υιοθέτησε πρώτη απ’ όλους τους κατασκευαστές. Με την ψήφιση του νόμου για την οδική κυκλοφορία (StVG) για συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 το 2017, η Γερμανία ήταν η πρώτη χώρα που δημιούργησε νομική βάση για την προβλεπόμενη χρήση αυτών των συστημάτων.
[1] Συμβαλλόμενα κράτη της ΟΕΕ (57), συμπεριλαμβανομένων των κρατών της ΕΕ, της M.Βρετανίας, της Ιαπωνίας, της Κορέας, της Αυστραλίας
[2] Οι δευτερεύουσες δραστηριότητες του οδηγού που επιτρέπονται νομικά, εξαρτώνται από τους αντίστοιχους εθνικούς κανονισμούς οδικής κυκλοφορίας.