Ως εφευρέτης του αυτοκινήτου, η Mercedes-Benz συνεχίζει να οδηγεί τις εξελίξεις, με την ανάπτυξη της αυτοκίνησης σε όλους τους τομείς.
Η τεχνογνωσία της εταιρείας, τόσο σε τεχνικό όσο και σε επίπεδο πρωτοτύπων, υπογραμμίζεται από τα περισσότερα από 90.000 κατοχυρωμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, σε συνδυασμό με μία μακριά λίστα καινοτομιών που εισήχθησαν για πρώτη φορά στην αγορά σε μοντέλα της Mercedes – η παλέτα αυτών των καινοτομιών εκτείνεται από τους κινητήρες έως την ασφάλεια, από την άνεση έως τον σχεδιασμό. Η απόλυτη εξέλιξη του αυτοκινήτου σε όλους τους παραπάνω τομείς αντικατοπτρίζεται στη νέα E-Class.
Δύο παραδείγματα, για του λόγου το αληθές: το καινοτόμο υβριδικό σύστημα plug-in hybrid, σε συνδυασμό με τις τεχνικές ελαφράς κατασκευής και τις εξαιρετικές επιδόσεις όσον αφορά στην αεροδυναμική, θέτουν νέα στάνταρ οικονομίας. Το ίδιο συμβαίνει και με τη νέα αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων, η οποία εγγυάται εξαιρετική οδηγική άνεση. Η τεράστια γκάμα καινοτομιών που διαθέτει η νέα E-Class περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας Active Lane, το οποίο καθοδηγεί τη λιμουζίνα στη λωρίδα που έχει επιλέξει ο οδηγός. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι η νέα E-Class είναι η πιο έξυπνη λιμουζίνα της business κατηγορίας.
Αυτή η ευφυία είναι που καθιστά την E-Class ορόσημο – τόσο για τη Mercedes-Benz, όσο και για την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά – στο δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτής της ειδικής κατηγορίας στην οποία ανήκει το νέο αυτό μοντέλο είναι η άδεια που δόθηκε στη νέα E-Class από τις Αρχές της Νevada των ΗΠΑ να κυκλοφορεί αυτόνομα στους δρόμους της Πολιτείας ώστε να κάνει τις απαραίτητες δοκιμές. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο με αυτοκίνητο παραγωγής και όχι ένα πρωτότυπο! Η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε τέτοια άδεια κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Τεχνολογίας (CES) του Λας-Βέγκας νωρίτερα φέτος.
Η ικανότητα επεξεργασίας των εξελιγμένων ηλεκτρικών/ ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου και η μηχανογραφική του πλατφόρμα, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες του, επιτρέπουν ένα βαθμό αυτόνομης οδήγησης, γεγονός που δεν έχει προηγούμενο στα μοντέλα παραγωγής: το μονο που έχει να κανει ο οδηγός είναι να χρησιμοποιεί το τιμόνι – αν υποθέσουμε ότι θέλει κάποια στιγμή να το κάνει. Η λωρίδα κυκλοφορίας και η ταχύτητα του αυτοκινήτου ρυθμίζονται, ενώ το αυτοκίνητο αντιδρά στα όρια ταχύτητας και την κυκλοφορία γύρω από αυτό.
Η E-Class ως το επόμενο στάδιο στην επανάσταση της αυτοκίνησης
Η νέα Mercedes-Benz E-Class σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας φάσης στην εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας: “Για τη Mercedes, ως εφευρέτη του αυτοκινήτου, ήταν πάντα σαφές ότι η επόμενη μεγάλη επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης θα είναι η αυτόνομη οδήγηση”, σημειώνει ο Dr. Dieter Zetsche, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και επικεφαλής των Mercedes-Benz Cars. “Οι άνθρωποι ονειρεύονται την αυτόνομη οδήγηση από τη δεκαετία του 1950. Εμείς, στη Mercedes είμαστε αυτοί που κάναμε πραγματικότητα το όνειρο της μετακίνησης χωρίς άλογο. Τώρα ήρθε η ώρα για εμάς να προσφέρουμε τη δυνατότητα της μετακίνησης χωρίς οδηγό.”
Το πιο έξυπνο business σεντάν
Η δέκατη γενιά της E-Class, του business σεντάν της μάρκας, προσφέρει κομψές λεπτομέρειες, συναισθηματική σχεδιάση και υψηλής ποιότητας εσωτερικό. Επιπλέον, με πλήθος καινοτομιών, η άνεση και η ασφάλεια ανεβαίνουν σε ένα άλλο, σαφώς ανώτερο επίπεδο ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Σε συνδυασμό δε με το σύστημα Infotainment και τα συστήματα ελέγχου, η εμπειρία οδήγησης γίνεται πρωτόγνωρη! Το ίδιο ισχύει και για τον νέο πετρελαιοκινητήρα που σε συνδυασμό με την ελαφριά κατασκευή και τον αεροδυναμικό συντελεστή – ρεκόρ θέτουν το πρότυπο όσον αφορά την οικονομία στην κατηγορία της E-Class. Ως επίκεντρο της μάρκας Mercedes-Benz, η E-Class επανακαθόριζε ανέκαθεν τα στάνταρ στη business κατηγορία. Αυτή η παράδοση συνεχίζεται και για το μέλλον, αφού το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Επιπλέον, αναβαθμίζει την οικονομία, την ασφάλεια και την άνεση ενώ μειώνει σημαντικά τα επίπεδα άγχους και αυξάνει σημαντικά την οδηγική ευχαρίστηση. Με το σύνολο των καινοτομιών της, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Active Lane-change Assistant, η νέα E-Class είναι το πιο έξυπνο σεντάν της business κατηγορίας!
Ισχυρή και με στιλ «Coupé»
Η νέα E-Class είναι εκλεπτυσμένη, κομψή, δυναμική και σπορ. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το μήκος του μεταξονίου της έχει αυξηθεί κατά 65 mm (2939/2874) και το συνολικό μήκος της κατά 43 χιλιοστά (4923/4880). Ο σχεδιασμός της εκφράζει το σήμα κατατεθέν της Mercedes-Benz όσον αφορά τις αναλογίες των σεντάν. Το μακρύ καπό σε συνδυασμό με τον στιλ «Coupé» σχεδιασμό της οροφής, ρέει προς τους φαρδείς πίσω ώμους και δημιουργεί μία συναρπαστική σιλουέτα. Το δυναμικό αμάξωμα χαρακτηρίζεται από κοντούς προβόλους, μακρύ μεταξόνιο, μεγάλους τροχούς και ξεκάθαρες γραμμές στα πλευρά δημιουργώντας μία φρέσκια, μοντέρνα και δυναμική εικόνα που εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία της μάρκας: Sensual Purity (αισθησιακή καθαρότητα).
Το δυναμικό σχεδιαστικά μπροστινό μέρος υπογραμμίζει το χαρακτήρα αυτού του business-class σεντάν ενώ δίνει χώρο για διαφορετική έκφραση των γραμμών σχεδιασμού και εξοπλισμού. Η βασική έκδοση διαθέτει την κλασική μάσκα Mercedes με το αστέρι στο καπό, όπως και η γραμμή EXCLUSIVE, αν και η δεύτερη είναι κάπως πιο περίτεχνη. Οι γραμμές AVANTGARDE και AMG Line αναγνωρίζονται εύκολα από τη σπορ μάσκα του ψυγείου, με το κεντρικό, μεγάλο αστέρι της Mercedes να διακοσμεί το κέντρο του. Όλα τα σχέδια της μάσκας του ψυγείου προσδίδουν στην E-Class ξεχωριστό χαρακτήρα, προσφέροντας μια ποικιλομορφία που κάνει το κάθε μοντέλο διαφορετικό και ξεχωριστό.
Στο πίσω άκρο, οι φαρδείς ώμοι πάνω από τους θόλους των πίσω τροχών, προσφέρουν στη νέα E-Class τον αδιαμφισβήτητο ισχυρό της χαρακτήρα. Τα μονοκόμματα πίσω φώτα είναι σχεδιασμένα ως δύο μπάρες πλαισιωμένες από το αμάξωμα και προσδιορίζουν με σαφήνεια την E-Class ως το νέο μέλος της οικογένειας των λιμουζίνων Mercedes. Τα πίσω φώτα που διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρουν μία αίσθηση αστερόσκονης, θυμίζουν τη λάμψη του γαλαξία μας ή αυτή ενός κινητήρα τζετ. Αυτό το «οπτικό εφέ» έχει δημιουργηθεί από την πρωτοποριακή τεχνολογία ανακλαστήρων με μία ειδικά διαμορφωμένη επίστρωση της επιφάνειας των πίσω φώτων και κάνει – και αυτό – το ντεμπούτο του στη νέα E-Class.
Εσωτερικός σχεδιασμός από το μέλλον
Το εσωτερικό της νέας E-Class συνθέτει το συναίσθημα και την ευφυΐα, πόλοι που ορίζονται ξεκάθαρα από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz. Ο προαιρετικός εξοπλισμός της περιλαμβάνει – για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία – δύο «επόμενης γενιάς» οθόνες υψηλής ανάλυσης, με μια ευρεία οθόνη διαγωνίου 12,3 ιντσών η κάθε μία. Κάτω από το κοινό τους γυάλινο κάλυμμα, οι δύο οθόνες δείχνυν σα να αιωρούνται στον αέρα, δημιουργώντας ένα κεντρικό στοιχείο που τονίζει τον οριζόντιο προσανατολισμό του εσωτερικού σχεδιασμού. Όπως το ταμπλό, έτσι και το cockpit περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη με εικονικά όργανα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και μια κεντρική οθόνη πάνω από την κονσόλα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών σχεδιαστικών στυλ για το ταμπλό οργάνων: “Classic”, “Sport” και “Progressive”.
Επιπλέον, χειριστήρια αφής στο τιμόνι κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο. Όπως σε ένα περιβάλλον smartphone, ανταποκρίνονται με ακρίβεια σε οριζόντιες και κάθετες κινήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει ολόκληρο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας απλά με την ένταση των κινήσεων των δακτύλων του χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Ακολουθώντας τον κανόνα “τα χέρια στο τιμόνι, τα μάτια στο δρόμο», η διάσπαση της προσοχής του οδηγού είναι ελάχιστη.
Επιπλέον χειριστήρια για το σύστημα infotainment παρέχονται με τη μορφή ενός touchpad στην κεντρική κονσόλα, το οποίο μπορεί να αναγνωρίσει ακόμη και χειρόγραφα γράμματα, ενώ διατίθεται και το σύστημα φωνητικού ελέγχου LINGUATRONIC. Υπάρχουν επίσης κουμπιά άμεσης πρόσβασης για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, όπως το σύστημα κλιματισμού ή – ακόμη μία πρωτιά! – για την άνετη ενεργοποίηση και απενεργοποίηση ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Νέα, έξυπνα γραφικά με απεικονίσεις υψηλής ανάλυσης και κινούμενα σχέδια, σε συνδυασμό με μια απλουστευμένη λογική, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την πρωτόγνωρη εμπειρία χειρισμού. Ταυτόχρονα, οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα αισθησιακό, ευρύχωρο εσωτερικό που συνδυάζει την κομψότητα της πολυτελούς κατηγορίας με σπορτιφ πινελιές.
«Ατμόσφαιρα» με 64 χρώματα
Για τον εσωτερικό φωτισμό χρησιμοποιείται αποκλειστικά η τεχνολογία LED, που διασφαλίζει τη διάρκεια, την οικονομία και την εξοικονόμηση ενέργειας. Το ιδιο ισχύει και για τον φωτισμό περιβάλλοντος που περιλαμβάνεται σε διάφορες γραμμές εξοπλισμού. Με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα από 64 χρώματα, προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες για εξατομίκευση! Προσφέρει φωτεινές πινελιές σε διακοσμητικά στοιχεία, την κεντρική οθόνη, το ντουλαπάκι συνοδηγού στην κεντρική κονσόλα, τις χειρολαβές, τα εμπρός και πίσω μαρσπιέ, τις θήκες στις πόρτες, στην κονσόλα της οροφής αλλά και στα ηχεία tweeter (εάν το όχημα είναι εξοπλισμένο με το ηχοσύστημα Burmester® high-end 3D surround).
Νέα γενιά κινητήρων
Η νέα E-Class διατίθεται με την επιλογή δύο κινητήρων κατά τις αρχές του λανσαρίσματός της στην αγορά: η E 200 με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1991 cc, και η E 220 d με έναν ολοκαίνουριο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1950 cc.
Η πιο ισχυρή έκδοση πετρελαιοκινητήρα διαθέτει έναν εξακύλινδρο κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία καυσαερίων SCR, με ισχύ 190 kW (258 hp) και μέγιστη ροπή 620 Nm.
Όλοι οι κινητήρες της νέας E-Class διαθέτουν τη λειτουργία ECO start/stop. Οι βενζινοκινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων EU 6, ενώ ο νέος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 654 έχει ήδη ρυθμιστεί ώστε να συμμορφώνεται με τα μελλοντικά όρια RDE.
Ολοκαίνουριος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας
Ο νέος, δίλιτρος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σηματοδοτεί τη γέννηση μίας νέας γενιάς κινητήρων της Mercedes-Benz και ανοίγει νέους ορίζοντες στην οικονομία. Επιπλέον, είναι πιο κοντός και πιο συμπαγής από τον προκάτοχό του χάρη στη μειωμένη διάσταση των κυλίνδρων (90 mm αντί για 94 mm). Παρ’ όλο που έχει χαμηλότερο κυβισμό από τον προηγούμενο κιντήρα, μειωμένο κατά δύο λίτρα περίπου, ο νέος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 143 kW/195 hp και – όταν τοποθετηθεί στην E 220 d, η μεικτή κατανάλωσή του είναι μόλις 3,9 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, που σημαίνει εκπομπή μόλις 102 γραμμαρίων ρύπων / χιλιόμετρο – τιμή, που μέχρι σήμερα μόνο σημαντικά μικρότερα οχήματα μπορούσαν να πετύχουν!
Επιπλέον, η τετρακύλινδρη μονάδα είναι πολύ εκλεπτυσμένη: στη βασική της μορφή, διαθέτει ενιαίο στάδιο υπερσυμπίεσης και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Τόσο η κεφαλή του κυλίνδρου και ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Η Mercedes-Benz ανέπτυξε την επιφανειακή επίστρωση NANOSLIDE®, η οποία μειώνει αποτελεσματικά την τριβή μεταξύ της επιφάνειας του κυλίνδρου και του χαλύβδινου εμβόλου.
Εννεατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Όλα τα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην αγορά θα είναι εξοπλισμένα με το νέο εννεατάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Το κιβώτιο αυτό επιτρέπει τη γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων και τις χαμηλές στροφές του κινητήρα, γεγονός που έχει ευεργετική επίδραση στα επίπεδα απόδοσης και θορύβου.
Η ανάρτηση της νέας E-Class προσφέρει ευελιξία και οδηγική απόλαυση σε «δαντελωτούς» δρόμους, ενώ προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο άνεσης στην κατηγορία της. Τα σεντάν διατίθενται με χαλύβδινες αναρτήσεις στον βασικό τους εξοπλισμό και σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις αυτές, διατίθενται τρία συστήματα ανάρτησης DIRECT CONTROL με σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης:
Εναλλακτικά, η νέα E-Class μπορεί να εξοπλιστεί με αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων – το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτή την επιλογή. Πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος: τρεις θάλαμοι διαφορετικού μεγέθους στα στελέχη του πίσω άξονα και δύο στα στελέχη του εμπρόσθιου άξονα, καθιστούν δυνατό τον έλεγχο της αερανάρτησης, σε τρία στάδια. Με τον τρόπο αυτό, οι επιβάτες απολαμβάνουν τη μαλακή ανάρτηση και μία αίσθηση οδηγικής ευστάθειας καθώς αυξάνεται η ταχύτητα.
Επιπλέον, η ιδιαίτερα ευαίσθητη και γρήγορη ανταποκρινόμενη αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων AIR BODY CONTROL διαθέτει κυκλική αυτό-ανύψωση για μέγιστη οδηγική άνεση, ακόμη και με το όχημα φορτωμένο. Ελέγχει το ύψος ανάλογα με την ταχύτητα και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο, χαμηλώνοντας για παράδειγμα το ύψος του οχήματος. Όταν πρόκειται για οδήγηση σε ανώμαλους ή βοηθητικούς δρόμους , η απόσταση από το έδαφος μπορεί επίσης να αυξηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού στον αριστερό διακόπτη ρύθμισης ύψους.
Η αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων συμπληρώνεται από ένα συνεχούς λειτουργίας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης κραδασμών, το οποίο προσαρμόζει την απόσβεση σε κάθε τροχό ανάλογα με τις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης και τις συνθήκες στο δρόμο πλήρως αυτόματα – κατά την εκτέλεση ελιγμών αποφυγής ή οδήγηση σε κακό οδόστρωμα, για παράδειγμα. Ως εκ τούτου, το σύστημα παρέχει εξαιρετική οδηγική άνεση και άψογη δυναμική οδηγική συμπεριφορά.
Επιλέον, ο διακόπτης DYNAMIC SELECT στο κόκπιτ επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη ρύθμιση που προτιμά από τις τέσσερις επιλογές που του δίνονται σχετικά με το AIR BODY CONTROL: “Comfort”, “ECO”, “Sport” και “Sport +”. Η πρόσθετη επιλογή «Individual» επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει το όχημα ανάλογα με τις δικές του προτιμήσεις.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς
Τα νέα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας της Mercedes-Benz ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια, την άνεση και την υποστήριξη του οδηγού.
Το Active Brake Assist, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό για επικείμενο κίνδυνο πρόσκρουσης, να παρέχει ακριβώς το σωστό επίπεδο υποστήριξης κατά τη διάρκεια της έκτακτης πέδησης, και εάν είναι απαραίτητο, να ενεργοποιήσει την πέδηση αυτόματα. Εκτός από την πιο αργή κίνηση του προπορευόμενου οχήματος & τα σταματημένα οχήματα, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς που διασχίζουν την επικίνδυνη ζώνη μπροστά από το όχημα.
Επιπλέον στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τόσο το ρυθμιζόμενο ATTENTION ASSIST, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για έλλειψη προσοχής και υπνηλία, όσο και το Crosswind Assist, το οποίο μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τον οδηγό με την άμβλυνση των συνεπειών των ισχυρών ανέμων και να εμποδίσει το όχημα να παρασυρθεί εκτός δρόμου.
Οι τιμές της νέας Ε-Class στην Ελληνική αγορά διαμορφώνονται ως εξής (σε παρένθεση οι τιμές με απόσυρση):
Ε200 €53.600 (€50.800)
Ε220 d €55.950 (€53.150)
E350 d €72.000
{gallery}parousiaseis/mercedes/eclass{/gallery}