Αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Ιούνιο και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.394 | 11.091 | +20,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.257 | 1.088 | +15,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 37 | 26 | +42,3% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 70.362 | 54.798 | +28,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.936 | 5.008 | +18,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 141 | 115 | +22,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,7% | 11,9% | -7,2 | 5,7% | 8,5% | -2,8 |
A-SUV | 3,3% | 2,9% | +0,4 | 2,0% | 1,5% | +0,5 |
A TOTAL | 8,0% | 14,8% | -6,8 | 7,6% | 10,0% | -2,4 |
B | 24,6% | 22,1% | +2,5 | 28,1% | 24,5% | +3,6 |
B-SUV | 27,2% | 21,4% | +5,7 | 25,2% | 24,7% | +0,5 |
B TOTAL | 51,8% | 43,6% | +8,2 | 53,3% | 49,1% | +4,2 |
C | 11,8% | 10,2% | +1,6 | 9,3% | 10,2% | –0,8 |
C-SUV | 19,9% | 21,7% | -1,8 | 21,3% | 22,6% | -1,3 |
C TOTAL | 31,8% | 31,9% | -0,2 | 30,6% | 32,7% | –2,1 |
D | 1,4% | 1,0% | +0,4 | 1,3% | 1,2% | +0,1 |
D-SUV | 4,8% | 5,9% | -1,1 | 5,3% | 5,0% | +0,3 |
D TOTAL | 6,2% | 6,9% | -0,7 | 6,6% | 6,2% | +0,4 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,5% | -0,2 | 0,3% | 0,4% | –0,1 |
E TOTAL | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,4% | 0,5% | –0,1 |
F-G | 0,1% | 0,2% | –0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,7% | –0,4 | 0,3% | 0,3% | –0,1 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,9% | –0,5 | 0,4% | 0,5% | +0,0 |
SPORTS | 0,6% | 0,1% | +0,4 | 0,4% | 0,2% | +0,2 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 1,1% | –0,2 | 0,6% | 0,8% | –0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,7% | 53,2% | +2,6 | 54,4% | 54,4% | +0,0) |
Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μάι ‘23 | |
Βενζίνη | 43,8% | 47,0% | -3,2 | 45,1% | 47,0% | –1,9 | 37,3% |
Πετρέλαιο | 13,4% | 10,6% | +2,8 | 14,2% | 14,1% | +0,1 | 14,8% |
Υβριδικά (HEV) | 30,4% | 32,2% | -1,8 | 28,4% | 28,3% | +0,1 | 25,1% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,9% | 7,1% | +2,8 | 9,7% | 7,5% | +2,2 | 19,7% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,4% | –0,1 | 0,3% | 0,6% | –0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,0% | 2,6% | -0,6 | 2,3% | 2,5% | –0,2 |