Η CITROEN αποκάλυψε το νέο εντυπωσιακό σχεδιαστικά C3, το οποίο υπόσχεται δελεαστική τιμή και κορυφαία άνεση, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τη γαλλική φίρμα.
Το C3 είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της CITROEN, αφού από το 2002 που παρουσιάστηκε, μέχρι σήμερα μετράει πάνω από 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις. Αντιπροσωπεύει μάλιστα το 29% των συνολικών πωλήσεων της CITROEN στην Ευρώπη, όπου το 2022, είχε μερίδιο αγοράς 11% στο σύνολο της κατηγορίας Β.
Τώρα, ήρθε η ώρα για την αποκάλυψη της τέταρτης γενιάς του, με το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 να ηγείται της γκάμας. Το νέο μοντέλο είναι κατασκευασμένο στη, σχεδιασμένη από την αρχή για να φιλοξενήσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, παγκόσμια πλατφόρμα Smart Car της Stellantis.
Σχεδιαστικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι…σπάει το κατεστημένο των μοντέλων της κατηγορίας Β της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παράλληλα, μας αποκαλύπτει τη νέα «ταυτότητα» της μάρκας.
Στο μπροστινό μέρος, η ψηλότερη και πιο κάθετη μάσκα ενσωματώνει ένα μεγάλο νέο οβάλ σήμα του κλασσικού «λοχιόσημου» που κυριαρχεί στο κέντρο της. Σε κάθε πλευρά υπάρχουν γυαλιστερές μαύρες οριζόντιες γρίλιες που χαρακτηρίζουν μια εντυπωσιακή και τεχνική ερμηνεία των σιριτιών («chevron») εμπνευσμένων από αρχιτεκτονικά παραμετρικά σχέδια.
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι και η ξεχωριστή σχεδίαση των νέων εμπρός και πίσω φώτων, η οποία διαθέτει μια μοναδική φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων με μία κατακόρυφη και, δύο οριζόντιες μονάδες, που μοιάζουν με λεπίδες.
Το κοντό, ψηλό και οριζόντιο καπό διαθέτει τεχνικά σμιλευμένες επιφάνειες, οι οποίες ανάλογα με το φως του περιβάλλοντος, δημιουργούν μία οπτική αντίθεση με το πιο κατακόρυφο εμπρός προφίλ. Συνεχίζουν μάλιστα σε ένα μεγαλύτερο, πιο όρθιο παρμπρίζ, που δίνει στο αυτοκίνητο περισσότερο όγκο.
Ορατές στα πλευρικά τμήματα του μοντέλου είναι τόσο εμπρός όσο και πίσω, οι τεχνικά σμιλευμένες γραμμές κάτω από την γραμμή των ώμων, που εισχωρούν στα νέα φωτιστικά σώματα και τις λεπτές πτυχές στα πάνελ των θυρών.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν οι ρευστές γραμμές στο κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών, πάνω από την οποία υπάρχει μια οριζόντια γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα, που διαθέτει το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Εμπνευσμένο και αυτό από τα εμπρός “chevrons”, πλαισιώνει το μεγάλο, κεντρικά τοποθετημένο νέο οβάλ σήμα της CITROEN.
Το χαρακτηριστικό σχήμα των πίσω φώτων φτάνει μέχρι τις γωνίες του αμαξώματος και περιλαμβάνουν δύο οριζόντιες και μία κατακόρυφη μονάδα. Κάτω από τη γρίλια, υπάρχει ένας προφυλακτήρας, ο οποίος είναι τετράγωνος στις εξωτερικές γωνίες για να βοηθήσει την αεροδυναμική.
Οι μεγαλύτερες ατσάλινες και αλουμινένιες ζάντες 16 και 17 ιντσών (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση ‘Max) βρίσκονται στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, δίνοντας μια εικόνα…σταθερότητας.
Οι συμπαγείς διαστάσεις του C3 διατηρούνται με 4.01μ. μήκος και 1.76μ. πλάτος. Είναι όμως ψηλότερο και πιο τετραγωνισμένο, έχει υψηλότερη θέση οδήγησης (+100χλστ. σε σχέση με το μέσο όρο της κατηγορίας B-hatch), αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 163χλστ.
Σε συνδυασμό μάλιστα και με τα εξωτερικά προστατευτικά, δίνει την εικόνα ενός SUV που…θέλει να φύγει από την πόλη και να…πάρει τα βουνά. Αλλά ο προορισμός του είναι κυρίως οι αστικές μετακινήσεις. Τις οποίες μάλιστα υπόσχεται ότι θα κάνει με κορυφαίο επίπεδο άνεσης.
Άλλωστε, για πρώτη φορά στην ιστορία του C3 hatchback, η CITROEN τοποθετεί στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού ë-C3, το σύστημα ανάρτησης Citroën Advanced Comfort® με Progressive Hydraulic Cushions. Μια αποκλειστική τεχνολογία της CITROEN με 20 πατέντες ευρεσιτεχνίας.
Στο ευρύχωρο εσωτερικό κυριαρχούν οι απλές αλλά και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένες επιφάνειες. Τα νέα σχεδιαστικά μοτίβα των καθισμάτων Citroën Advanced Comfort, έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο και χρησιμοποιούν πρόσθετο αφρώδες υλικό. Παρέχουν έτσι μία απαλή και φιλόξενη αίσθηση, έχοντας εξαιρετική πλευρική στήριξη.
Χάρη στο εξωτερικό ύψος των 1,57μ. το νέο e-C3 που προσφέρει 30 χιλιοστά περισσότερο χώρο στους εμπρός επιβάτες, εξασφαλίζοντας υψηλή θέση οδήγησης και κατά συνέπεια καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση.
Το νέο e-C3 είναι περισσότερο ευρύχωρο σε κάθε του εσωτερική διάσταση σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 19χλστ. μακρύτερο και μόλις 6χλστ. φαρδύτερο.
Το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων των επιβατών είναι μεγαλύτερα κατά 19χλστ. (πίσω επιβάτες) και κατά 21χλστ. (εμπρός επιβάτες) από το μέσο όρο της κατηγορίας. Και η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, κατά 20 τουλάχιστον χιλιοστά μεγαλύτερη από το μέσο όρο.
Το ψηλό εσωτερικό του είναι γεμάτο με πλήθος αποθηκευτικών χώρων. Άνετο και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60-40 είναι και το πίσω κάθισμα, ενώ χάρη στο πλάτος μεταξύ των θόλων που φτάνει τα 1.015χλστ., η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 310 λίτρα.
Το e-C3 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 83kW, δηλαδή 113 ίππων, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 11΄΄, ενώ η εκτιμώμενη τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία των 44kWh εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι και 320 χλμ. βάσει μετρήσεων WLTP. Η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, από 20 έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά από παροχή ισχύος 7kW ή 2.50′ σε παροχή 11kW.
Η γρήγορη φόρτιση από σταθμό με παροχή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος 100kW, από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, γίνεται σε μόλις 26 λεπτά.
Φυσικά το e-C3 θα είναι και…δικτυωμένο, με τη νέα εφαρμογή πλοήγησης ë-ROUTES, μεταξύ άλλων να εξασφαλίζει αξιόπιστη ‘live’ ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα και την πρόσβαση στους σταθμούς φόρτισης.
Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή MyCitroën, ο οδηγός θα μπορεί επίσης να διαχειρίζεται τον προγραμματισμό της φόρτισης, καθώς και να προθερμάνει ή να δροσίσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και να ελέγξει το επίπεδο της μπαταρίας και τη θέση του αυτοκινήτου.
Από το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού και έξυπνων λύσεων ξεχωρίζει το Citroën Head-Up Display και το μικρής διαμέτρου τιμόνι. Στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 10.25 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε όλες τις βασικές πληροφορίες, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να τραβήξει στιγμή το βλέμμα του από το δρόμο.
Υπάρχει βέβαια και μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Όπως το Ενεργό Φρενάρισμα Κινδύνου (Active Safety Brake), το Ενεργό Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα (Active Lane Departure Warning System) και η προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert).
Το e-C3, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στην Trnava της Σλοβακίας και θα διατίθεται σε δύο πλήρως εξοπλισμένες εκδόσεις ‘You’ και ‘Max’, αναμένεται να προσφέρεται σε άκρως ανταγωνιστική τιμή.
Έτσι, η CITROEN στοχεύει να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε όλους. Το 2025 μάλιστα θα παρουσιαστεί και η μια ακόμα πιο οικονομική έκδοση του e-C3, με αυτονομία 200 χιλιομέτρων.