Η θρυλική Rally 037 εξακολουθεί να συναρπάζει, αλλά και να εμπνέει τους σχεδιαστές των μελλοντικών μοντέλων της LANCIA
Ήταν Οκτώβριος του 1983 όταν oι Allen – Kivimaki στο τιμόνι μιας LANCIA Rally 037 κερδίζοντας στο Ράλι του Σαν Ρέμο, εξασφάλισαν τον 5ο παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών για την ιταλική φίρμα.
Η LANCIA μάλιστα είχε τέσσερα αυτοκίνητα στις πέντε πρώτες θέσεις του αγώνα. Πίσω από τον Markku Alen, ακολούθησαν οι Walter Rohrl και Attilio Bettega. Πέμπτος, πίσω από το OPEL Manta 400 του Henri Toivonen, ήταν ο νεαρός τότε, Miki Biasion με μια 037 της ομάδας Jolly Club.
Η επιτυχία αυτή ήρθε σε μια εποχή που τα τετρακίνητα AUDI Quattro έδειχναν ότι δεν είχαν αντίπαλο. Αλλά η πισωκίνητη LANCIA Rally 037«έκλεισε» τα στόματα σε όσους την είχαν αμφισβητήσει. Δεν αποτελεί έκπληξη, ότι 40 χρόνια αργότερα, αυτό παραμένει ένα μοναδικό επίτευγμα στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.
Εκείνη η νίκη στο Σαν Ρέμο όμως σηματοδότησε την αρχή μιας χρυσής εποχής για το συγκεκριμένο μοντέλο. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η 037 κατάφερε να μαγέψει εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.
Εκτός από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών με τον Walter Rohrl και στο Ευρωπαϊκό και το Ιταλικό Πρωτάθλημα με τον Miki Biasion. Ο οποίος λίγο αργότερα αγωνίστηκε επίσης και με την επίσημη ομάδα Lancia Martini.
Η ιστορία της LANCIA Rally 037 ξεκίνησε το 1982, όταν έκανε το επίσημο ντεμπούτο της, ως έκδοση δρόμου, στο 59ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο. Διέθετε 205 ίππους και υπερτροφοδότηση, ενώ παρήχθησαν 200 μονάδες συνολικά, για να λάβει έγκριση τύπου ως αγωνιστικό αυτοκίνητο της ομάδας Β.
Η LANCIA Rally, περισσότερο γνωστή ως «037», ήταν στην πραγματικότητα ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο με τολμηρό για την εποχή σχήμα.
Είχε βασιστεί στην Beta Montecarlo, ένα σπορ κουπέ της δεκαετίας του ’70. Έχοντας αυτή τη βάση ως σημείο εκκίνησης, τα πάντα στη 037 σχεδιάστηκαν με στόχο τις αγωνιστικές επιδόσεις.
Αναμφίβολα είχε επιθετικό στυλ, με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας εντυπωσιακής πίσω αεροτομής, να ξεχωρίζουν.
Εκτός από ιδιαίτερα αεροδυναμικό για την εποχή, το αμάξωμα ήταν και εξαιρετικά ελαφρύ. Για τη μείωση του βάρους μάλιστα, σε ορισμένα σημεία είχε γίνει χρήση πολυεστέρα με ενισχύσεις από υαλοβάμβακα, ενώ τα δύο ελαφριά καπό, μπορούσαν να αποσυναρμολογηθούν πλήρως. Στοιχείο που διευκόλυνε τους μηχανικούς στη διάρκεια των αγώνων.
Σήμερα, η LANCIA Rally 037 εξακολουθεί να αποτελεί σύμβολο για τη μάρκα, καθώς είναι ένα από τα εννέα αυτοκίνητα στην ιστορία της που ενέπνευσαν τη σχεδίαση μελλοντικών μοντέλων. Όπως άλλωστε και η θρυλική Stratos.
Στα…χνάρια τους, σχεδιαστικά βαδίζει και η Pu+Ra HPE. Ένα 100% ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο, που ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας όσον αφορά τη σχεδίαση, την αίσθηση του εσωτερικού, τη βιωσιμότητα, τον ηλεκτρισμό και την υψηλή τεχνολογία. Ένα μοντέλο με καθαρές και ριζoσπαστικές γραμμές, που θυμίζει έντονα την…προκλητική σιλουέτα της LANCIA Rally 037.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η LANCIA επιστρέφει…