Η TOYOTA ενισχύει ακόμα περισσότερο το ήδη δημοφιλές Yaris Cross, προσθέτοντας μια νέα, ισχυρότερη υβριδική έκδοση. Την Hybrid 130.
Το TOYOTA Yaris Cross παρουσιάστηκε το 2021 και γρήγορα καθιερώθηκε, με πρωταγωνιστικό ρόλο, στην ταχέως αναπτυσσόμενη ευρωπαϊκή αγορά των B-SUV. Τώρα, ενισχύεται ακόμα περισσότερο, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις και ασφαλέστερη οδήγηση με τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Το Yaris Cross θα διατίθεται πλέον και με το νέο «διπλό υβριδικό» σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ουσιαστικά αυτή είναι η πέμπτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της TOYOTA.
Το Hybrid 130, διαθέτει το γνωστό πλήρες υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα των 1,5 λίτρων, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει εξοπλιστεί με μια νέα μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού. Διαθέτει όμως ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα.
Μετά τις απαραίτητες ρυθμίσεις στη μονάδα ελέγχου ισχύος, προσφέρει 14% αύξηση στη συνολική απόδοση του συστήματος, από 116 ίππους σε 132. Ταυτόχρονα, η ροπή του κινητήρα έχει αυξηθεί σε όλη το φάσμα των στροφών, με τη μέγιστη να αυξάνεται κατά 30% από τα 141 στα 185 Nm.
Το αποτέλεσμα είναι η ταχύτερη επιτάχυνση, με το χρόνο από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα να μειώνεται κατά μισό δευτερόλεπτο, στα 10,7 δευτερόλεπτα. Αλλά και το σημείο αναφοράς προσπέρασης, από 80-120 χλμ./ώρα να μειώνεται κατά 0,4 δευτερόλεπτα σε 8,9 δευτερόλεπτα.
Οι εκπομπές CO2, δεν έχουν επιβαρυνθεί ιδιαίτερα, με το νέο σύστημα να εκπέμπει 103-122 γραμ./χλμ. Τιμή από τις καλύτερες στην κατηγορία του.
Φυσικά πιο σημαντική αναμένεται να είναι η επίδραση των 132 ίππων και της βελτιωμένη ροπής, στην οδηγική εμπειρία. Άλλωστε, βελτιωμένο είναι και το μετάδοσης της κίνησης.
Το TOYOTA Yaris Cross 130 αναμένεται να έχει μια πιο δυναμική αίσθηση και απόκριση, με αποτέλεσμα απολαυστικότερη οδήγηση. Όχι μόνο σε αστικούς δρόμους, αλλά και σε εκτός πόλεις αποδράσεις.
Το νέο Yaris Cross έχει και μια σειρά πρόσθετων βελτιώσεων, για τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Όσον αφορά τον θόρυβο του κινητήρα, οι βελτιώσεις εντοπίζονται σε τέσσερις βασικούς τομείς. Ένας δυναμικός αποσβεστήρας προστέθηκε στην αριστερή βάση του κινητήρα, στον εύκαμπτο σωλήνα εισαγωγής έχει τοποθετηθεί αντηχείο, η ηχομόνωση του ταμπλό έχει αλλάξει από μονή στρώση σε κατασκευή τριών στρώσεων, ενώ έχει προστεθεί και μια επιπλέον στρώση τσόχας.
Για την καταπολέμηση του ανέμου και του θορύβου του δρόμου, χρησιμοποιείται παχύτερο γυαλί για το παρμπρίζ καθώς και για τα μπροστινά και πίσω πλαϊνά παράθυρα.
Διαφοροποιημένη είναι και η πρόσβαση στις πληροφορίες, η συνδεσιμότητα και η ψυχαγωγία . Υπάρχει μια νέα οθόνη οργάνων που μπορεί να διαμορφωθεί και να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει στις προτιμήσεις του οδηγού.
Αλλά και το σύστημα πολυμέσων είναι πιο ισχυρό, πιο γρήγορο στην απόκριση και προσφέρει ευρύτερο φάσμα λειτουργιών. Οι οθόνες των οργάνων είναι 7 ή 12,3 ιντσών, ενώ 9 ή 10,5 ιντσών είναι, ανάλογα με την έκδοση, η οθόνη αφής πολυμέσων.
Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης Hybrid 130 θα παρουσιαστεί στα κορυφαία μοντέλα της γκάμας, συμπεριλαμβανομένων των νέων, δίχρωμων Premiere Edition και GR SPORT.
Παράλληλα, η TOYOTA θα συνεχίσει να προσφέρει το καθιερωμένο υβριδικό σύστημα Hybrid 115 των 116 ίππων.