Συνεχίζεται η ανοδική πορεία της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα να κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Όπως είδαμε πρόσφατα και στα στοιχεία των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων του Οκτωβρίου, η αγορά στην Ελλάδα εξακολουθεί να έχει αυξητικές τάσεις. Το ίδιο σκηνικό παρουσιάστηκε με το Νοέμβριο. Ο οποίος είχε αύξηση 29,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2022.
Μετά τους πρώτους 11 μήνες του 2023, η αύξηση, σε σύγκριση με το 2022, έχει φτάσει στο 27,8% αφού έχουν ταξινομηθεί 126.246 καινούργια αυτοκίνητα.
Τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, αποτελώντας το 30,5% και 11,1% αντίστοιχα, των ταξινομήσεων μέχρι και το Νοέμβριο.
Τα βενζινοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό (42,3 %), ενώ τα πετρελαιοκίνητα μειώνονται συνεχώς. Αποτελούν το 13,5% και απειλούνται από τα επαναφορτιζόμενα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων το Νοέμβριο και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Νοέμβριος 2023 | Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.454 | 8.070 | +29,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 987 | 861 | +14,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 18 | 19 | -5,3% |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 126.246 | 98.797 | +27,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.198 | 9.531 | +7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 231 | 193 | +19,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η κατανομή στα segments των επιβατικών έχει ως εξής:
Segment | Νοέμβριος 2023 | Νοέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,0% | 7,2% | -0,2 | 7,7% | 7,3% | +0,4 |
A-SUV | 1,8% | 1,6% | +0,2 | 2,2% | 1,9% | +0,3 |
A TOTAL | 8,8% | 8,8% | -0,0 | 9,8% | 9,1% | +0,7 |
B | 18,1% | 25,1% | -7,0 | 25,6% | 25,2% | +0,5 |
B-SUV | 31,3% | 25,0% | +6,2 | 26,5% | 24,3% | +2,2 |
B TOTAL | 49,3% | 50,1% | -0,7 | 52,1% | 49,4% | +2,7 |
C | 8,6% | 10,2% | -1,6 | 8,2% | 10,7% | -2,4 |
C-SUV | 22,4% | 21,7% | +0,6 | 21,4% | 22,5% | -1,0 |
C TOTAL | 31,0% | 31,9% | -1,0 | 29,7% | 33,1% | -3,5 |
D | 2,1% | 1,6% | +0,5 | 1,5% | 1,3% | +0,2 |
D-SUV | 5,9% | 5,4% | +0,5 | 5,1% | 5,0% | +0,1 |
D TOTAL | 8,0% | 7,0% | +1,0 | 6,6% | 6,3% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 1,1% | 0,5% | +0,6 | 0,4% | 0,5% | -0,0 |
E TOTAL | 1,3% | 0,6% | +0,6 | 0,5% | 0,6% | -0,0 |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,6% | 0,2% | +0,3 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,7% | 0,3% | +0,4 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | 0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | –0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 1,0% | –0,3 | 0,6% | 0,8% | –0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 63,0% | 54,5% | +8,5 | 55,9% | 54,4% | +1,6 |
Τα ποσοστά των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών, ανά…καύσιμο ήταν:
Νοέμβριος 2023 | Νοέμβριος 2022 | Διαφορά μονάδες μεριδίου | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 | Διαφορά μονάδες μεριδίου | |
Βενζίνη | 38,7% | 40,6% | –2,0 | 42,3% | 45,1% | –2,8 |
Πετρέλαιο | 12,4% | 13,7% | -1,3 | 13,5% | 16,1% | -2,6 |
Υβριδικά (HEV) | 32,1% | 32,5% | -0,4 | 30,5% | 27,8% | +2,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,7% | 9,3% | +4,5 | 11,1% | 7,6% | +3,5 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,6% | –0,3 | 0,3% | 0,6% | –0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,9% | 3,3% | -0,4 | 2,4% | 2,8% | –0,4 |