Η AUDI έγραψε ιστορία αφού πρώτος τερμάτισε ο Carlos Sainz με το RS Q e-tron. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κερδίζει το απαιτητικό Ράλι Ντακάρ
Νέα εποχή ξεκίνησε για τους αγώνες αντοχής. Ίσως και για τα ράλι γενικότερα. Γιατί πρώτη φορά, ένα πρωτότυπο χαμηλών εκπομπών ρύπων με ηλεκτρική κίνηση, μπαταρία υψηλής τάσης και μετατροπέα ενέργειας κερδίζει το πιο σκληρό ράλι, στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας.
Το AUDI RS Q e-tron, όπως και το Quattro που έφερε την τετρακίνηση στα ράλι τη δεκαετία του 80, μας δείχνει τα νέα μονοπάτια που θα ακολουθήσουν πλέον οι αγώνες.
Για να φτάσει βέβαια στη νίκη η AUDI, χρειάστηκε και η εμπειρία του 62χρονου Ισπανού Carlos Sainz, ο οποίος είχε συνοδηγό τον Lucas Cruz. Οι τελικοί νικητές πέρασαν στην πρώτη θέση στο 6ο από τα 12 σκέλη και χωρίς προβλήματα ή απρόοπτα, μετά από 7.900 χιλιόμετρα, κυρίως στην έρημο, έφτασαν στη νίκη. Η οποία ήταν η τέταρτή τους στον συγκεκριμένο αγώνα μετά το 2010 με VW Touareg, το 2018 με PEUGEOT 3008 και το 2020 με ΜΙΝΙ JCW.
Δεύτεροι, 1 ώρα και 20 λεπτά πίσω από τους νικητές, τερμάτισαν ο Βέλγοι Guillaume De Mevious – Xavier Panseri με TOYOTA Hilux Overdrive. Ο οδηγός είναι γιος του Gregoire De Mevious, ο οποίος συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι τη δεκαετία του 90 με MAZDA, NISSAN, SUBARU και FORD και αργότερα στο ράλι Ντακάρ με NISSAN.
Με ιδιαίτερες αξιώσεις διεκδίκησε τη νίκη ο Sebastien Loeb που είχε συνοδηγό τον Fabian Lurquin. Έχοντας κερδίσει 6 συνεχόμενα σκέλη, είχε φτάσει στη δεύτερη θέση και απειλούσε τον Sainz. Αλλά την προτελευταία ημέρα όμως, μια ζημιά στο πρωτότυπο Hunder της PRODRIVE που προήλθε από κτύπημα σε έναν βράχο, τον άφησε στην τρίτη θέση.
Τέταρτοι τερμάτισαν οι Γάλλοι Chicherit – Winocq με TOYOTA Hilux και πέμπτοι οι Τσέχοι Prokop – Chytka με FORD Raptor.
Ανάμεσα στα 136 αυτοκίνητα που έφτασαν στον τερματισμό ήταν και τα άλλα δύο RS Q e-tron της AUDI Sport, του Σουηδού Ekstrom (48ος) και του 14 φορές νικητή του ράλι Ντακάρ, Γάλλου Peterhansel (55ος). Και οι δύο ξεκίνησαν καλά, αλλά αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα, με αποτέλεσμα στη συνέχεια να επικεντρωθούν στην…υποστήριξη του Sainz.
Στην κατηγορία Challenger πρώτη με ένα TAURUS T3 Max ήταν η Ισπανίδα Cristina Gutierrez, η οποία έγραψε και αυτή…ιστορία. Τώρα ετοιμάζεται για το 2025 που θα λάβει μέρος στο ράλι Ντακάρ με την εργοστασιακή ομάδα της DACIA.
Στα SSV πρώτος ήταν ο Γάλλος De Soultrait με ένα POLARIS της ομάδας Sebastien Loeb Racing και στα φορτηγά ο Τσέχος Macik με IVECO.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχαν οι συμμετοχές της κατηγορίας Classic, με αυτοκίνητα των περασμένων δεκαετιών. Πρώτο τερμάτισε το TOYOTA Land Cruiser του Ισπανού Santaolalla Milla.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Ντακάρ του 2024.