Με το νέο Grandland ολοκληρώνεται ο εξηλεκτρισμός της OPEL, ενώ παράλληλα εμφανίζονται πολλά από τα «φουτουριστικά» στοιχεία που θα έχουν πλέον τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας
Το νέο OPEL Grandland είναι ένα καθαρόαιμο γερμανικό αυτοκίνητο και το δείχνει. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στο Russelsheim και θα κατασκευάζεται στο Eisenach. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της OPEL που επωφελείται από την πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, STLA Medium για τα ηλεκτρικά οχήματα. Με την παρουσία και του αμιγώς ηλεκτρικού Grandland, δεν υπάρχει πλέον μοντέλο της OPEL που να μην είναι και ηλεκτρικό.
Το νέο Grandland έχει 173 χιλιοστά επιπλέον μήκος, 19 χιλ. επιπλέον ύψος και 64 χιλ. επιπλέον πλάτος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι διαστάσεις του πλέον (μήκος 4.650 χιλ. πλάτος 1.905 χιλ. ύψος 1.660 χιλ.) το καθιστούν ένα από τα πιο επιβλητικά μοντέλα της κατηγορίας των C SUV.
Αισθητικά πάντως διαθέτει πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που εισήγαγε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Experimental. Όπως είναι το 3D Vizor, που συνδυάζεται με το φωτιζόμενο λογότυπο Opel Blitz και αποτελούν τη νέα έκφραση της χαρακτηριστικής μάσκας της OPEL.
Το νέο, φωτιζόμενο έμβλημα συνοδεύεται από μια ακόμη καινοτομία φωτισμού. Το κορυφαίο Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Το σύστημα διαθέτει περισσότερα από 50.000 στοιχεία (51.200 για την ακρίβεια, με 25.600 σε κάθε πλευρά) για την κατανομή φωτός υψηλής ευκρίνειας.
Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τα διερχόμενα οχήματα ή άλλα αντικείμενα ανιχνεύονται από μια κάμερα και τα φώτα Intelli-Lux Pixel Matrix HD αποκόπτουν αυτά τα οχήματα/αντικείμενα με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα φωτισμού Matrix Light.
Επιπλέον, τα νέα κινούμενα σχέδια καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού με γραφική προβολή μπροστά από το όχημα, δίνουν ήδη μια πρόγευση για τις δυνατότητες του συστήματος στο μέλλον.
Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού “compass”, που περιλαμβάνει το φωτιζόμενο έμβλημα “OPEL”, κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε μοντέλο παραγωγής.
Η δίχρωμη οροφή και οι ζάντες αλουμινίου, έως και 20 ίντσες ολοκληρώνουν την εικόνα του νέου Grandland.
Οι αυξημένες διαστάσεις και το μακρύ μεταξόνιο των 2.784 χιλιοστών υπόσχονται αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών. Οι επιβάτες στο πίσω μέρος έχουν 20 χιλ. περισσότερο χώρο για τα πόδια από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 40:20:40, δημιουργώντας έτσι έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.641 λίτρα. Το νέο Grandland πάντως προσφέρει και στο εσωτερικό του, πάνω από 35 λίτρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα.
Στο εσωτερικό του νέου Grandland ακολουθείται ένα οριζόντιο θέμα, με γραμμές που διατρέχουν τον πίνακα οργάνων μέχρι τις πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους και ευρυχωρίας. Η ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό κεντρική οθόνη των 16 ιντσών και η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα συμπληρώνουν την εικόνα.
Πίσω από το τιμόνι, ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει βασικές πληροφορίες και, σε συνδυασμό με την οθόνη Intelli-HUD head-up display, επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί στην οδήγηση, χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.
Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει χειροκίνητα ή αυτόματα τη λειτουργία Pure Mode. Η λειτουργία αυτή μειώνει το περιεχόμενο στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού, την head-up display και την κεντρική οθόνη, εξασφαλίζοντας ακόμα λιγότερη απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση τη νύχτα ή στη βροχή.
Το εσωτερικό προσφέρει επίσης μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπειρία, χάρη στα βραβευμένα εργονομικά καθίσματα AGR της OPEL. Διαθέτουν ηλεκτρικά μαξιλαράκια, για τη βελτίωση της πλευρικής άνεσης, αλλά και λειτουργία εξαερισμού και μασάζ για τον οδηγό.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπeι να γίνει στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου μοντέλου. Χάρη στην αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας, τη νέα επίπεδη τοποθέτηση της μπαταρίας με χωρητικότητα έως και 98 kWh, τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς και πλήθος χαρακτηριστικών εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η αντλία θερμότητας, το νέο Grandland Electric θα είναι σε θέση να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και περίπου 700 χιλιόμετρα.
Επιπλέον, υπόσχεται ότι θα απαιτούνται σύντομες στάσεις για την επαναφόρτισή του. Σε έναν δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης, θα χρειάζονται περίπου 26 λεπτά, για την επαναφόρτισης της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της.
Όσοι πάντως προτιμούν άλλα συστήματα κίνησης από μια αμιγώς ηλεκτρική επιλογή, θα μπορούν να επιλέξουν το Grandland Plug-in Hybrid με ηλεκτρική αυτονομία έως και 85 χλμ. και το Grandland Hybrid με τεχνολογία 48V.
Το νέο Grandland πάντως υπόσχεται να προσφέρει μια δυναμική και άνετη οδηγική εμπειρία. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στα αμορτισέρ με τεχνολογία επιλεκτικής απόσβεσης ανάλογα με τη συχνότητα. Αυτή η τεχνολογία δημιουργεί ένα δεύτερο υδραυλικό κύκλωμα στον θάλαμο του αμορτισέρ, για να προσαρμόζει μηχανικά τη δύναμη απόσβεσης σε σχέση με τη συχνότητα.
Ανάλογα με την κατάσταση, τις συνθήκες του οδοστρώματος και το στυλ οδήγησης, επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης για άνετη ολίσθηση σε υψηλές συχνότητες, καθώς και για ένα σπορ στυλ οδήγησης με πιο άμεση επαφή με τον δρόμο σε χαμηλές συχνότητες.
Το κορυφαίο SUV της OPEL θα προσφέρει και μια εκτεταμένη σειρά από συστήματα υποστήριξης οδηγού. Όπως το αυτόματο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το σύστημα προηγμένης αναγνώρισης οδικών σημάτων και το In Crash Braking, ένα σύστημα που βοηθά στην αποφυγή δευτερεύουσας σύγκρουσης σε περίπτωση ατυχήματος.
Επίσης, θα διατίθεται προαιρετικά το σύστημα Drive Assist 2.0, το οποίο ενσωματώνει πολυάριθμα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα συνδυάζει με ημιαυτόματη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας. Δεν χρησιμοποιεί μάλιστα μόνο αισθητήρες, αλλά και over-the-air ενημερώσεις από το διαδίκτυο.
Το νέο OPEL Grandland αναμένεται στην Ελλάδα μετά το Φθινόπωρο του 2024.
https://gonews.gr/opel/opel-experimental-%ce%b6%cf%89%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%af%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%84%ce%ac%ce%b4%ce%b9-video/