BMW : Δοκιμάζει επαναστατικό ηλεκτροκινητήρα διπλού ρότορα

Κοινοποίησε το άρθρο

Ένα συμπαγή και ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα δοκιμάζουν η BMW και η DeepDrive, με το σύστημα κίνησης της οποίας, κάθε τροχός θα έχει ενσωματωμένο το δικό του κινητήρα

 

 

 

Το BMW Startup Garage και η εταιρεία DeepDrive με έδρα το Μόναχο πρόκειται να δοκιμάσουν στο δρόμο έναν επαναστατικό ηλεκτροκινητήρα. Η πρωτότυπη μονάδα υιοθετεί την τεχνολογία διπλού ρότορα που αναμένεται να προσφέρει εξαιρετικά ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες και μεγάλη αυτονομία.

Μετά από ένα επιτυχημένο πιλοτικό πρόγραμμα με πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα σε πάγκους δοκιμών, το BMW Group και η DeepDrive σχεδιάζουν τώρα την πρώτη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες. Διάφορες εκδόσεις του νέου συστήματος κίνησης θα εγκατασταθούν σε μοντέλα του BMW Group τα οποία θα δοκιμαστούν στο δρόμο.

Το καινοτόμο, πρωτότυπο σύστημα κίνησης της DeepDrive συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες σε μια ενιαία και εξαιρετικά συμπαγή μονάδα που είναι ενεργειακά αποδοτική και έχει υψηλή πυκνότητα ροπής. Σε έναν συμβατικό ηλεκτροκινητήρα, ο στάτορας κινεί είτε έναν εσωτερικό είτε έναν εξωτερικό ρότορα. Mε την μονάδα διπλού ρότορα της DeepDrive, ο στάτης κινεί ταυτόχρονα και τους δύο ρότορες.

Ο συμπαγής σχεδιασμός και το μικρό βάρος της μονάδας εξασφαλίζουν ένα σύστημα κίνησης που είναι ενσωματωμένο στους τροχούς, στο οποίο κάθε πλήμνη διαθέτει τον δικό της ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε ένα παραδοσιακό σύστημα κίνησης, στο οποίο ένα κεντρικά εγκατεστημένο μπλοκ κινητήρα κινεί το όχημα.

Μετά από μία σειρά από τεστ που πραγματοποιήθηκαν σε πάγκους δοκιμών, αποδείχτηκε η δυνατότητα υλοποίησης της ιδέας, και μάλιστα με αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Το επόμενο βήμα είναι η επικύρωση σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο. Οι κινητήρες που είναι ενσωματωμένοι στους τροχούς θα απαιτούν λιγότερο χώρο και θα είναι ενεργειακά αποδοτικότεροι, ελαφρύτεροι και θα κοστίζουν λιγότερο, πράγμα που θα τους καθιστά μια ελκυστική επιλογή για ένα ευρύ φάσμα μοντέλων – και δυνητικά σε μεγάλη κλίμακα παραγωγής.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία πάντως, ίσως να μας προϊδεάζει και για τη…μεθεπόμενη γενιά κινητήρων.

Και ενώ οι αναζητήσεις για το αύριο συνεχίζονται, το BMW Group φέρνει το ….ψηφιακό μέλλον στο σήμερα. Γιατί είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που λαμβάνει την πιστοποίηση CCC Digital Key™️ από την κοινοπραξία Car Connectivity Consortium για την ψηφιακή πρόσβαση στα οχήματά του.

Η πιστοποίηση βασίζεται στις υψηλότερες απαιτήσεις του CCC για ασφαλή και διαλειτουργική πρόσβαση vehicle-to-device και επιβεβαιώνει ότι το Ψηφιακό Κλειδί της BMW πληροί αυτές τις προϋποθέσεις.

Το Car Connectivity Consortium είναι ένας διακλαδικός οργανισμός τυποποίησης και έχει ως αποστολή την περαιτέρω ανάπτυξη της συνδεσιμότητας των οχημάτων με έξυπνες κινητές συσκευές και την προώθησή της σε παγκόσμιο επίπεδο. Το BMW Group είναι μέλος της κοινοπραξίας από το 2017.

Από την πρώτη στιγμή, η εταιρεία ηγείται της ανάπτυξης και καθιέρωσης διακλαδικών τεχνολογιών και προτύπων ασφαλείας με τους εταίρους της στην κοινοπραξία. Εκτός από έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινητοβιομηχανιών, στις εταιρείες-μέλη του CCC περιλαμβάνονται επίσης οι σημαντικότεροι κατασκευαστές smartphone, προμηθευτές αυτοκινήτων Tier 1, κατασκευαστές ημιαγωγών και πάροχοι προϊόντων ασφαλείας.

Οι ψηφιακές ευκολίες πάντως δεν είναι κάτι καινούργιο για τους ιδιοκτήτες των BMW. Γιατί από το 2018, έχουν τη δυνατότητα να ξεκλειδώνουν, να κλειδώνουν και να εκκινούν το αυτοκίνητό τους, χρησιμοποιώντας το Ψηφιακό Κλειδί BMW στο smartphone τους μέσω Επικοινωνίας Κοντινού Πεδίου (Near Field Communication – NFC).

Ακολούθησε το 2021, ταυτόχρονα με το λανσάρισμα της BMW iX, το BMW Digital Key Plus. Η πρώτη παγκοσμίως εφαρμογή της τεχνολογίας ultra-wideband (UWB) για ψηφιακή πρόσβαση στο όχημα. Το Digital Key Plus προσφέρει πρόσθετες λειτουργίες, αυξημένη ασφάλεια και μεγαλύτερη ευκολία, καθώς οι πελάτες δεν χρειάζεται πλέον να βγάζουν το smartphone τους για να ξεκλειδώσουν, να κλειδώσουν και να εκκινήσουν το όχημα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάκληση, με οδηγία άμεσης παύσης της οδήγησης, σε παλαιότερα CITROEN C3 και DS3

Η Stellantis επεκτείνει την ενέργεια παύσης της οδήγησης στην Ευρώπη για τα CITROEN C3 και DS3 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2009 και 2019.     Η Stellantis ανακοίνωσε...

ALFA ROMEO Junior Intensa: Νέα πλουσιότερη έκδοση – Τιμές

Intensa λέγεται η νέα ειδική έκδοση εξοπλισμού της ALFA ROMEO Junior, η οποία ξεκίνησε να διατίθεται στην ελληνική αγορά.     Η ALFA ROMEO Junior ενισχύεται με...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Άπιαστος ο Tanak με το HYUNDAI(video)

Ταχύτατος, αλάνθαστος, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές και τη φθορά των ελαστικών, ο Ott Tanak έφερε, αγχωμένος στο τέλος, το HYUNDAI i20N πρώτο στον τερματισμό του...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Αντέχει ο Tanak, παραμονεύει ο Ogier (video)

Το Ράλι Ακρόπολις έδειξε τον σκληρό του χαρακτήρα και το Σάββατο ταλαιπωρώντας ανθρώπους και μηχανές. Εκτός από τους Tanak και Ogier που δείχνουν να...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Μικρό προβάδισμα για Tanak και HYUNDAI την Παρασκευή (video)

Καύσωνας και κακοτράχαλες διαδρομές δοκίμασαν τα όρια των πληρωμάτων και των ελαστικών στις πρώτες ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις.       Μετά την υπερειδική διαδρομή που έγινε...

GEELY EX5 : Ήρθε στην Ελλάδα – Τιμές

Με ένα μεγάλο, υπερσύγχρονο, καλά εξοπλισμένο και άνετο SUV, το EX5 ξεκινά η GEELY την πορεία της στην ελληνική αγορά.     Η GEELY ξεκίνησε και επίσημα...

Ράλι Ακρόπολις 2025: «Καυτό» ξεκίνημα (video)

Με τα απρόοπτα να ξεκινούν πριν την εκκίνηση, το Ράλι Ακρόπολις του 2025 άρχισε με την υπερειδική διαδρομή που έγινε, εν μέσω καύσωνα, στην...

KAYΣΩNAΣ: Συμβουλές…δροσιάς

Χρήσιμες και απλές συμβουλές για να περάσουν πιο ανώδυνα, οι ημέρες που το θερμόμετρο ανεβαίνει στα ύψη.   ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και...