H ABARTH αγρίεψε το 600e, το οποίο με αγωνιστικό εξοπλισμό και 280 ίππους υπόσχεται ότι θα…δαγκώνει τους ανταγωνιστές του.
H επιστροφή της FIAT στο προσκήνιο είναι γεγονός. Με το 600, να είναι το πρώτο σημαντικό μοντέλο της νέας εποχής της ιταλικής φίρμας. Το νέο μοντέλο της κατηγορίας B-SUV, ήρθε η στιγμή να…ντυθεί και με τα χρώματα του «Σκορπιού». Αποτελώντας ένα μεγάλο στοίχημα για την ABARTH.
Για να…αγριέψει το 600e, συνεργάστηκαν οι καλύτεροι μηχανικοί της μάρκας με το δυναμικό της Stellantis Motorsports. Προκειμένου να εξελιχθεί η πλατφόρμα Perfo eCMP και να αποτελέσει την ιδανική βάση για ένα αυθεντικό σπορ μοντέλο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Το ABARTH 600e υπόσχεται ότι θα ικανοποιήσει και τους πλέον απαιτητικούς οδηγούς. Το πλέον χαρακτηριστικό σημείο της εξωτερικής εμφάνισης του ABARTH 600e είναι η μάσκα “cassetonne”. Που αντλεί έμπνευση από εκείνη του ABARTH 850 TC.
Κοιτάζοντάς το από το πλάι, το αιχμηρό εμπρός μέρος έχει αρχιτεκτονική “shark nose”. Ενώ εντυπωσιακός είναι και ο πίσω προφυλακτήρας που συμπληρώνει την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Η τελευταία έχει ειδικά σχεδιασμένες θυρίδες που οδηγούν τον αέρα εκεί ακριβώς που χρειάζεται. Πολλαπλασιάζοντας τη σταθερότητα στην υψηλή ταχύτητα.
Αυτά που ξεχωρίζουν βέβαια είναι είναι τα φαρδύτερα, σε σχέση με τα συμβατικά 600, φτερά. Που συνδυάζονται με αυξημένα κατά 30 χιλιοστά εμπρός και 25 πίσω, μετατρόχια. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μεγάλοι τροχοί με τις ζάντες των 20 ιντσών, αλλά και η ανάρτηση. Η οποία είναι κατά 25 χιλιοστά χαμηλωμένη, διαθέτει νέα αμορτισέρ καθώς και πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική ράβδο.
Στο εσωτερικό το ABARTH 600e διαθέτει σπορ πινελιές και ποιοτικές ενθέσεις δέρματος και Alcantara. Έχει ακόμα, σπορ καθίσματα, αλουμινένιες επενδύσεις στα πεντάλ και το footrest, καθώς και ειδικής σχεδίασης πατάκια.
Ειδικά γραφικά της ABARTH διαθέτει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών. Το σύστημα infotainment μπορεί να απεικονίσει στην οθόνη αφής των 10,2 ιντσών χρήσιμες ενδείξεις για τη σπορ οδήγηση. Όπως τη μέτρηση των επιταχύνσεων, τη θερμοκρασία και την ενεργή τάση της μπαταρίας.
Ειδικά για την έκδοση Scorpionissima υπάρχει και γεννήτρια ήχου. Που προσομοιάζει ρεαλιστικά τον σπορ ήχο ενός θερμικού κινητήρα!
Διαθέσιμες είναι και οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας Connect One και Connect Plus, μέσω των οποίων μπορούν να ελεγχθούν απομακρυσμένα λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ενώ για πρώτη φορά σε ABARTH, θα είναι διαθέσιμος και ψηφιακός «βοηθός» με ChatGPT Generative AI».
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει και εμπρός καθίσματα με την υπογραφή της Sabelt τα οποία υπόσχονται θέση οδήγησης ιδανική για σπορ αυτοκίνητο. Στην έκδοση Scorpionissima προσφέρουν ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη και αποτελούνται από αφρό που έχει τέσσερις διαφορετικές πυκνότητες.
Ο νέος ηλεκτρικός «Σκορπιός» θα είναι διαθέσιμος στην έκδοση Turismo των 240 ίππων. Αλλά και την Scorpionissima των 280 ίππων η οποία θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες. Αριθμός που είναι μια τιμητική αναφορά στο έτος που ορίζεται ως «Σημείο Μηδέν» για την μάρκα. Θα διατεθεί μόνο σε χρώματα Acid Green και Hypnotic Purple. Επιπλέον διαφοροποιείται από το γυαλιστερό μαύρο bodykit, το αυτοκόλλητο στο πλάι και τις κόκκινες δαγκάνες στα εμπρός φρένα.
Το ABARTH 600e Turismo επιταχύνει από στάση ως τα 100χλμ.ώρα σε 6,2΄΄ ενώ το Scorpionissima σε 5,8΄΄. Με την ροπή και την τελική ταχύτητα να είναι στα 345 Nm και 200 χλμ./ώρα και στις δύο εκδόσεις.
Κοινό παρονομαστή τους αποτελούν και τα τρία οδηγικά προφίλ. Το πρώτο ονομάζεται Turismo και δίνει πρόσβαση σε 150 ίππους για την έκδοση Turismo και σε 190 για την Scorpionissima. Η ροπή είναι σε κάθε περίπτωση 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για βέλτιστη διαχείριση των 54 kWh που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία.
Το δεύτερο προφίλ ονομάζεται Scorpion Street. Με την ενεργοποίησή του να εξασφαλίζει 204 ίππους στην έκδοση Turismo και 231 στην Scorpionissima. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 345 Nm και η τελική στα 180 χλμ./ώρα.
Το τρίτο και πιο σπορ προφίλ ονομάζεται Scorpion Track. Φέρνει στο δεξί πεντάλ όλη τη διαθέσιμη ισχύ, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα. Παράλληλα ενεργοποιεί πιο επιθετικό λογισμικό για την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού. Ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας γίνεται λιγότερο παρεμβατικός.
Το ABARTH 600e έχει ελαστικά Michelin Pilot Sport EV και φρένα εξελιγμένα σε συνεργασία με την Alcon. Έχουν μεγάλη επιφάνεια τριβής για πανίσχυρη επιβράδυνση. Καθώς και άριστη απαγωγή θερμότητας χάρη στους μεγάλους αεριζόμενους εμπρός δίσκους με διάμετρο 380 χιλιοστών. Αλλά και στις τετραπίστονες monobloc αλουμινένιες δαγκάνες.
Η συνεργασία με την JTEKT απέδωσε ένα μηχανικό μπλοκέ Torsen εμπρός διαφορικό Type D. Το οποίο βελτιώνει τη μηχανική πρόσφυση και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τέλεια το αυτοκίνητο. Το ποσοστό κλειδώματος του διαφορικού είναι 36% στη φάση της επιτάχυνσης και 34% στο φρενάρισμα.
Το ABARTH 600e αναμένεται στην Ελλάδα από το δεύτερο τρίμηνο του 2025.