NISSAN με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης

Κοινοποίησε το άρθρο

NISSAN και Wayve με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα της αυτόνομη οδήγησης.

 

 

Μπορεί όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κινούνται στους ρυθμούς της ηλεκτροκίνησης, αλλά η τεχνολογία εξελίσσεται και σε άλλους τομείς. Με την αυτόνομη οδήγηση να είναι ο πρώτος στόχος για την επόμενη ημέρα.

Μια από τις ιδιαίτερα δραστήριες εταιρείες στο συγκεκριμένο τομέα, είναι και η NISSAN. H οποία ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας ProPILOT μέσα στο 2027. Το σύστημα, το οποίο διαθέτει τεχνολογία Nissan Ground Truth Perception, με νέα γενιά Lidar και λογισμικού Wayve AI Driver, αναμένεται να θέσει ένα νέο πρότυπο στην αυτόνομη οδήγηση. Κυρίως λόγω της προηγμένης ικανότητας αποφυγής σύγκρουσης.

Το λογισμικό Wayve AI Driver, που βασίζεται στο ενσωματωμένο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της Wayve, έχει σχεδιαστεί για να χειρίζεται εξαιρετικά περίπλοκες πραγματικές συνθήκες οδήγησης, Με τρόπο που μοιάζει με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Άλλωστε η τεχνολογία έχει την ικανότητα να μαθαίνει αποτελεσματικά και γρήγορα από τεράστιες ποσότητες δεδομένων.

Το σύστημα της NISSAN, που θα αναπτυχθεί για μαζική παραγωγή, θα είναι ένα επιπέδου 2 και θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη του οδηγού. Επίπεδο 2, σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί να αυτοματοποιήσει πολλαπλές εργασίες οδήγησης, όπως το τιμόνι και το φρενάρισμα. Αλλά εξακολουθεί να απαιτεί από τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Η ιαπωνική φίρμα δεν αποκάλυψε σε ποια μοντέλα θα ήταν διαθέσιμο το σύστημα.

Η συνεργασία της πάντως με την Wayve είναι ιδιαίτερα σημαντική. Γιατί πρόκειται για μια βρετανική εταιρεία που εμφανίστηκε το 2017 και μέχρι τώρα έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τις Nvidia, Microsoft, SoftBank Group και Uber.

Η Wayve είναι μια παγκόσμια εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης που πρωτοπορεί στην ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη για την οδήγηση. Το ενσωματωμένο μοντέλο AI εκπαιδεύεται σε τεράστιες ποσότητες πραγματικής εμπειρίας, χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένη τεχνολογία GenAI. Για να επιτρέψει την οδήγηση από σημείο σε σημείο σε αστικά περιβάλλοντα και αυτοκινητόδρομους με μεγαλύτερη ασφάλεια και αξιοπιστία.

Το σύστημα της Wayve θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, γιατί δεν βασίζεται σε συγκεκριμένους αισθητήρες ή χάρτες HD. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Wayve μπορεί να λειτουργήσει με υπάρχοντες αισθητήρες όπως κάμερες και ραντάρ. Το λογισμικό αυτοματοποιημένης οδήγησης συλλαμβάνει δεδομένα από αυτούς τους αισθητήρες, οι οποίοι ενημερώνουν άμεσα τις αποφάσεις οδήγησης του συστήματος.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε λογισμικό που είναι φθηνό στην εκτέλεση και χρησιμοποιείται σε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

SKODA Fabia 130: Η ιστορία των επιδόσεων (video)

Η επετειακή έκδοση 130, είναι το ταχύτερο SKODA Fabia παραγωγής, όλων των εποχών, ενώ δεν κρύβει τις επιρροές του από το αγωνιστικό Fabia Rally2.     H...

Φόρμουλα Ε: Αυτό είναι το μονοθέσιο της CITROEN (video)

Με το ταχύτερο ηλεκτρικό μονοθέσιο που έχει αγωνιστεί ποτέ στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ε, θα εμφανιστεί η CITROEN στις πίστες.     Η είσοδος της CITROEN στη...

DACIA Bigster mild hybrid G-140 με αυτονομία έως 1.450 χλμ. – Τιμές

Το νέο DACIA Bigster mild hybrid G-140 με κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου είναι άμεσα διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, με πλούσιο εξοπλισμό...

FORD Puma Gen-Ε: Κάντε test drive και κερδίστε έκπτωση

Επισκεφτείτε το δίκτυο των επίσημων εμπόρων της FORD, πραγματοποιείστε το δικό σας test drive και επωφεληθείτε των μοναδικών προνομίων που συνοδεύουν τη δράση FORD...

Παραβάσεις και συλλήψεις για υπέρβαση των ορίων ταχύτητας

Η κατανάλωση αλκοόλ και η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας εξακολουθούν να αποτελούν τις κακές συνήθεις αρκετών οδηγών, οι οποίοι αδιαφορούν για το νέο Κ.Ο.Κ.     Η...

Μικρός Δακτύλιος: Μονά – Ζυγά στο κέντρο της Αθήνας

Ο Μικρός Δακτύλιος επέστρεψε στο κέντρο της Αθήνας. Δείτε ποια αυτοκίνητα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα και ποιοι δικαιούνται κάρτα ελεύθερης εισόδου και εξόδου.     Η επιστροφή...

Επίσημο: Η LANCIA επιστρέφει στο WRC (video)

Η LANCIA Ypsilon Rally2 HF Integrale ανεμένεται να κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο WRC, στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 2026.     Η πολυσυζητημένη επιστροφή της...

Ράλι Κεντρικής Ευρώπης 2025: Νικητής ο Rovanpera, πρωταθλήτρια η TOYOTA (video)

Ο ψύχραιμος Kalle Rovanpera επικράτησε στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης βάζοντας…φωτιά στη μάχη του τίτλου, ενώ η TOYOTA Gazoo Racing εξασφάλισε το πέμπτο συνεχόμενο πρωτάθλημα...