Δοκιμή: Nissan Micra 0,9T

Κοινοποίησε το άρθρο

Είναι γεγονός! Το νέο και εξαιρετικό σε όλα του Nissan Micra, έρχεται με έναν κινητήρα 900 κ.εκ., υπερτροφοδοτούμενο, που αποδίδει 90 ίππους!

DSC 9206

Είναι γεγονός κι όπως γράψαμε και στη δοκιμή του Nissan Micra 1,5 dCi το ιαπωνικό μικρό μοντέλο ήρθε ολοκληρωτικά αλλαγμένο, εκπλήσσοντας θετικά τον ειδικό τύπο και κατ’ επέκταση το αγοραστικό κοινό. Στο μοντέλο της δοκιμής μας λοιπόν, πέρα από την εντυπωσιακή του σχεδίαση, την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την προηγμένη τεχνολογία και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, το Micra ξεχωρίζει για ένα λόγο ακόμα: διαθέτει έναν λιλιπούτειο κινητήρα 898 κ.εκ., απόδοσης 90 ίππων και 140 Nm ροπής.

Το αντίδοτο του diesel

Αναμφίβολα τα diesel μοντέλα έχουν την τιμητική τους αυτό το διάστημα στην αγορά. Ομολογουμένως το diesel Micra με την ίδια ονομαστική ισχύ θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Όμως το Micra 0,9T αποτελεί την ενδιάμεση λύση, για όσους δεν θέλουν να δώσουν 14.890 ευρώ που κοστίζει η diesel version του, όντας πιο προσιτή επιλογή για όσους θέλουν ένα μικρό και μοντέρνο αυτοκίνητο.

Πέρα από την ελαφρώς πιο προσιτή τιμή απόκτησης ο κινητήρας 898 κ.εκ., είναι και φορολογικά ιδανικός, ενώ δεν υπολείπεται δύναμης. Τα 90 άλογα του, αποδίδονται βέβαια μετά τις 2.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα ο οδηγός να νιώθει μια υστέρηση χαμηλότερα. Το τράβηγμα στο μεσαίο φάσμα στροφών είναι ικανοποιητικό, ενώ αυξάνεται η χροιά που παράγεται λόγω 3κυλινδρης αρχιτεκτονικής, αλλά η εξαιρετική ηχομόνωση του μοντέλου, την απομονώνει από την καμπίνα επιβατών. Τέλος, η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Εμείς τις μέρες της δοκιμής δεν ξεπεράσαμε τα 6,2 λτ./100 χλμ.

DSC 9197

Ευχάριστο σε κάθε διαδρομή

Όπως και η diesel έκδοση του Micra, έτσι και η βενζινοκίνητη των 898 κ.εκ. διαθέτει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με το ιαπωνικό μικρό, να είναι άνετο, στιβαρό κι ευχάριστο. Ο κινητήρας τραβάει καλά, ανεβάζοντας τα νούμερα στο ταχύμετρο σβέλτα, ενώ η ανάρτηση παρά το σφιχτό set up της, έχει διττό χαρακτήρα προσφέροντας άνεση και πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης. Ακόμα και υπό συνθήκες έντονης πίεσης, το Micra παίρνει λογικές κλίσεις, διατηρώντας πάντα τη πορεία του, με το τιμόνι να προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση. Τώρα αν τυχόν το παρακάνετε, το ESP θα επέμβει διακριτικά και θα μαζέψει κάθε ατασθαλία του οδηγού. Βέβαια, η Nissan εξοπλίζει το νέο της μοντέλο με τα καλύτερα ηλεκτρονικά της αγοράς, ώστε να μετακινήστε απροβλημάτιστα και με ασφάλεια. Για το λόγο αυτό, το Micra διαθέτει τα συστήματα Intelligent Ride Control και Intelligent Trace Control. To τελευταίο ενεργοποιεί ελαφρά τα φρένα, για να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός, με το Ride Control να κάνει χρήση του κινητήρα, των φρένων, αλλά και της λειτουργίας των αμορτισέρ, ώστε να διατηρεί πάντοτε σταθερό το αμάξωμα και να μην διαταράσσεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

DSC 9269

Ποιοτικό εσωτερικό

Η καμπίνα της βενζινοκίνητης έκδοσης του Micra δεν έχει διαφορές από αυτήν του πετρελαίου, ξεχωρίζοντας με τη ποιοτική και μοντέρνα κατασκευή της, αλλά και λόγω της τεχνολογίας που ενσωματώνεται σε αυτή. Γενικότερα, το Nissan Micra είναι ένα μοντέλο που σε φτιάχνει, τόσο με την εξωτερική, όσο και με την εσωτερική του σχεδίαση! Η καλή θέση οδήγησης, οι άφθονοι προσφερόμενοι χώροι για μικρο-αντικείμενα, αλλά και η υψηλή εργονομία, διευκολύνουν την καθημερινότητα οδηγού κι επιβατών, ενώ η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, δίνει τον απαραίτητο high tech τόνο! Πολύ καλή για την κατηγορία όμως είναι και οι χώροι επιβατών. Στα πίσω καθίσματα δυο ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 300 λίτρων και είναι καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας. 

0,9Τ ή diesel;

Ένα καυτό ερώτημα που η απάντηση δεν είναι εύκολη, μιας και όλα έχουν να κάνουν με τις αγοραστικές ανάγκες του καθενός. Αν δεν κάνετε πολλά χιλιόμετρα ανά έτος και δεν θέλετε να ανέβετε πολύ σε budget, η έκδοση των 0,9 λτ. είναι ιδανική για όσους αρέσκονται να κινούνται στο κλεινόν άστυ, ενώ με την ίδια ευκολία θα κάνετε και ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, μιας και το Micra είναι στιβαρό κι άνετο, ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες στο κοντέρ. Γενικότερα ὀμως κι όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, το Micra ήρθε και θα μείνει, ανατρέποντας τα δεδομένα στην μικρή κατηγορία, μιας και προσφέρει πολλά σε εμφάνιση, οδηγικό επίπεδο και τεχνολογία._ Γ. Μούζος

(+): Εμφάνιση, ποιότητα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, τιμή

(-): Ορατότητα προς τα πίσω, ράθυμος κινητήρας στις χαμηλές στροφές

{gallery}dokimes/_Micra_09T{/gallery}