Η Alfa 156 παρουσιάστηκε στον τύπο το 1997 στο Centro Cultural de Belém της Λισαβόνας. Ο στόχος της εταιρείας ήταν έγινε αμέσως σαφής: η δημιουργία ενός sedan που θα συνδυάζει το στιλ με την ασυναγώνιστα δυναμική οδική συμπεριφορά, προσφέροντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και κρατήματος. Μια 100% αυθεντική συνταγή Alfa Romeo.
Ο στόχος ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξος και το αποτέλεσμα ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Σε μερικούς μήνες οι παραγγελίες έφτασαν τις 100.000, ενώ από το 1997 έως το 2005 σημειώθηκαν 680.000 πωλήσεις. Αυτοί οι αριθμοί καθιστούν την Alfa Romeo 156 ως μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της Alfa Romeo.
Η γέννηση του “common rail”
Στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου διαθέσιμα ήταν 6 κινητήρια σύνολα. O V6 Busso συνοδευόταν από τρεις “Twin Spark” που για πρώτη φορά συνδύαζαν τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο (μια τεχνολογία που είχε χρησιμοποιήσει ο Giuseppe Merosi το 1914) με τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Τότε στην Ευρωπαϊκή αγορά η βενζίνη ήταν το καύσιμο που κυριαρχούσε, αλλά αυτό θα άλλαζε και ήταν η Alfa Romeo που ξεκίνησε αυτή την επανάσταση. Η 156 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που εφοδιαζόταν με το σύστημα “common rail”.
Η ομάδα του Centro Stile ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τα μηχανολογικά τμήματα, αφού η χρηστικότητα πρέπει να είναι και όμορφη. Η μορφή και η ουσία πάνε πάντα μαζί. Αυτή είναι η «αναγκαία ομορφιά» της Alfa Romeo.
Οι δημοσιογράφοι που δοκίμασαν τις εκδόσεις 1,9 και 2,4 JTD στη Λισαβόνα, ενθουσιάστηκαν. Για πρώτη φορά οι κινητήρες diesel προσέφεραν απόδοση, άνεση και χαμηλό θόρυβο αντίστοιχο με εκείνο των βενζινοκινητήρων.
Σε ενδιαφέρει:
“Car of the Year”
Η Alfa Romeo 156 κέρδισε τις καρδίες του κοινού και των ειδικών κατακτώντας για πρώτη φορά για την Alfa Romeo τον τίτλο “Car of the Year”.
Η μικρότερη αδερφή της, η Alfa Romeo 147 (η οποία δεν μοιραζόταν μόνο στιλιστικά στοιχεία, αλλά και τα μηχανικά μέρη), ακολούθησε το παράδειγμα της μερικά χρόνια αργότερα, κατακτώντας την ίδια διάκριση το 2001.